Lola ve Komşu Çocuk-Kitap Yorumu

12:08




Kitabın Adı: Lola ve Komşu Çocuk
Orijinal Adı: Lola and the Boy Next Door
Yazarı: Stephanie Perkins
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 320
*****
Arka Kapak

Lola ve Komşu Çocuk, hem tatlı bir aşk hem gerçekçi bir dostluk hem de John Green ve Rainbow Rowell sevenlerin zevkle kucak açacağı bir kendini bulma hikâyesi.

Geçmişinde kalan çocuk, gelecekteki aşkı olabilir mi? Henüz kendini geliştirme aşamasındaki tasarımcı Lola Nolan modaya inanmıyordu... O, kostümlere inanıyordu. Kıyafet ne kadar parıltılı, eğlenceli ve farklı, yani etkileyiciyse o kadar iyiydi. Ve Lola'nın hayatı, özellikle de seksi rockçı erkek arkadaşı varken mükemmele gayet yakındı. Ta ki Bell ikizleri olarak da bilinen Calliope ve Cricket mahalleye tekrar taşınıp Lola'nın derinlere gömdüğünü düşündüğü acı verici geçmişini günyüzüne çıkarana kadar.

Ankara kitap fuarında belki de milyon defa konusunu anlattığım kitabın yorumundan herkese merhaba. Nasıl anlatsam ki ben size şimdi bu kitabı? :D Spoiler vermeden nasıl size tanıtsam? Fuarda en çok sıkıntı çektiğim konu buydu sanırım. Ben hiç kimseye kitabın konusunu sormam sırf bu olay yüzünden ama insanlar meraklı. 

Eh, sizin onlardan neyiniz eksik, size de anlatacağım :P

Lola sizin benim gibi bir kız değil. Bir kostüm tasarımcısı. Dışarı çıkarken saçına fön çekip, kot pantolon ve tişört giymek yerine, renkli peruklar takıp tütü etekler giyiyor. Gay bir çiftin kızı. Oldukça sıra dışı yani; ama nedense bana hep herkesten daha normalmiş gibi geliyor.

Bir zamanlar yan evlerinde yaşayan Bell ikizleriyle arası çok iyiyken, daha sonra her şey bozuluyor. Cricket Bell'le arasındaki ilişki ikisinin de beklemediği bir anda kırılıyor ve Bell ailesi tekrar taşındığında, bir daha asla geri dönmemelerini diliyor.

Bir şekilde yeni bir hayat düzeni kuruyor Lola kendine ve bu düzene bir daha Bell ikizlerini dahil etmek istemiyor. Tabii ki dileklerimiz her zaman gerçek olmuyor...


Cricket Bell, nam-ı diğer Cricket Graham Bell bir mucit. Adından da anlaşıldığı üzere Graham Bell'in soyundan geliyor ve bundan sandığınız kadar da gurur duymuyor; ama yine de aklınıza asla gelmeyecek şeylerden, asla tahmin edemeyeceğiniz icatlar yapıyor. 

Lola ve Komşu Çocuk sizden iyi aile çocuğu ve serseri kötü çocuk arasında seçim yapmanızı istiyor ve tabii ki Lola'dan... Hep hayalini kurduğum kitap. Sonunda iyi aile çocuklarına hak ettikleri değer veriliyor.

Bu kitapla ilgili en çok sevdiğim şey sanırım sıra dışı oluşuydu. Her şey ama her şey sıra dışıydı. okuduğum her bir satır, günlük hayatımda görmediğim sahnelerdi. Lola'nın kıyafetleri. Tam ortasında sıkışıp kaldığı aşk üçgeni, ailesi, ailesiyle yaşadığı sorunlar... Ve ben bu kitapta sıra dışı olan her şeyi sevdim. Hem de tüm kalbimle.

Oldukça tatlı bir gençlik aşkı okuduk biz bu kitapta. Üstelik bir mucit ve bir kostüm tasarımcısının hikayesiydi bu. Soruyorum size, okuduğunuz hangi kitapta Marie Antoinette ve Graham Bell birlikte baloya gidiyor? Hiçbirinde mi? AYNEN ÖYLE! O yüzden bu kitabı sevin. Onu bağrınıza basın; çünkü Lola ve Cricket bu sevgiyi sonuna kadar hak ediyor.

Ben Lola'ya yaşadığı ikilemlerden dolayı kızmıyorum. İlginç; çünkü bu bir kız karakterle ilk kez başıma geliyor. Lola daha yürümeyi yeni öğrenen bir bebek benim gözümde. O yüzden sadece toyluğuna ve henüz uçmayı yeni öğrenmiş oluşuna veriyorum yaptıklarını. Lola, tatlım, seni affediyorum.

Bu kitabı fuarda bir kaç kişiye önerdim ve beğenmezlerse beni internetten bulup, hesap sormalarını istedim. Beni buldular; ama hesap sormak için. Yazanların hepsi kitabı çok sevdiklerini söyledi. Sizi güzel bir kitapla tanıştırabildiysem ne mutlu bana.

Şimdi sırada bu kitapla hâlâ tanışmayanlar var. Bence tanıştığınıza çok memnun olacaksınız :D
İyi okumalar :*






You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook