Kitap Okurken İçilebilecek Şeyler

10:04


Herkese merhaba :D

Malum, final haftası geldi çattı. Bu nedenle bir süre videolarıma ara vermek durumundayım :( Ama bu süreçte beni çok fazla özlemeyin diye, size bol bol yazı hazırlıyorum. Tabii ki önceden :P Mesela ben bu yazıyı yazarken finallere daha bir hafta var :D Ama çaktırmayın siz. Ben bu yazıları taslaklara kaydedip kaydedip yayınlamıyormuşum gibi yapın :P Şakacıktan yani ;P

Biz kitap kurtlarının okurken ne eli duruyor ne ağzı. Mutlaka bir şey yiyip içesimiz geliyor. Keyif yapacağız ya, kendimizi şımartmak için elimizden ne geliyorsa yapıyoruz :D Ben de yapıyorum tabii ki :D Bunun için evde sürekli farklı kahve tarifleri deniyorum ya da hiç içmediğim bitki ve meyve çaylarını tadıyorum. Şimdi bunlardan bazılarını sizlerle paylaşacağım.

Öncelikle klasik çay, üçü bir arada, filtre kahve, meyve suyu ve kolay gibi içecekleri geçiyorum. Bunları zaten biliyorsunuzdur :D



İlk içeceğimiz elma çayı. Kış favorileri videomda da bahsetmiştim bu çaydan. Ben şimdilik Doğadan'ın poşet elma çayını içiyorum; ama sizler için ev yapımı elma çayı tarifi buldum :D

İhtiyacınız olanlar;
-French Press
-2 elma
-2 su bardağı su
-Çayı kaynatabileceğimiz bir kap
-2 çay kaşıyı toz tarçın ya da 2/3 adet çubuk tarçın (Dilerseniz tarçın koymayabilirsiniz)

-Tarif-

Öncelikle elmalarımızı kabuklarıyla birlikte küçük dilimler halinde kesiyoruz. 
Ardından bu dilimleri, 2 su bardağı ölçüsünde suyun içinde, yaklaşık 10 dk kadar kaynatıyoruz.
Elmalar suyla kaynadıktan sonra ocaktan alıp, french press in içine döküyoruz. Sonra da üzerine tarçın ekliyoruz; ama dediğim gibi sizin tercihinize kalmış. 
Bu şekilde beş dakika kadar beklettikten sonra french pressin pressini bastırıyoruz ve çayımız içmeye hazır. Dilerseniz şeker ya da balla çayınızı tatlandırabilirsiniz :)








Bir sonraki içeceğimiz "Café Au Lait" ama sanırım bu bildiğimiz latte :D Yani bana öyle geldi :D

Bunu youtube da kahve tariflerine bakarken keşfettim. Fransız kahvesi deyince anlatan kişi ilgimi çekmişti ama latte çıkınca hayal kırıklığına uğradım tabii :D

Malzemeler;
-Kahve :D Ben Starbucks ve Tchibo'nun kahvelerini seviyorum fakat genelde tercihim Starbucks oluyor. Çünkü paket kahve alana içecek bedava :D Kahvenizi alırken mutlaka french press e göre çektirmeniz gerek. 

-French Press

-Sıcak Su

-Süt (Kaynatılmış)

-(Tercihe Göre) Sos. Starbucks'da kahvenize koydukları karamel, vanilya vb. aramolı soslardan bahsediyorum. Tchibo'da satılıyor bu soslar. Fiyatları da gayet uygun. Bir paketten 6 tane çıkıyor. Ben severek kullanıyorum. İçlerinde genelde vanilya ve karamel oluyor. Onun dışında beyaz çikolata, hindistan cevizi ve fındık aromalı olanları da var.

-Hazırlanışı-

Bu tarif için her fincan kahve için 1 yemek kaşığı çekilmiş kahve koyuyoruz french pressin içine.
Ardından üzerine suyumuzu ekliyoruz. Fakat suyu kaynatırken, tam olarak kaynamadan bir iki dakika önce altını kapatmanız gerek. Çok aşırı kaynar su kulanmıyoruz çünkü. 
Ardından french pressi yarısına kadar suyla dolduruyor ve kapağını kapatmadan 1 dakika kadar bekliyoruz. 
Sonra biraz karıştırmanız gerek. Dilerseniz bu aşamada şeker atabilirsiniz kahvenize. 
Ardından french pressin diğer yarısını da suyla dolduruyoruz ve bir üç dakika kadar daha bekliyoruz.

Sonra kapağını kapatıyor ve pressi bastırıyoruz :D Kahvemiz hazır. Sıcak sütümüz hazır. O zaman hemen bir bardak alıyoruz ve süt ve kahveyi aynı anda içine döküyoruz. Böylece tam olarak ayarlayamasak da hemen hemen yarı yarıya kahve ve süt dökmüş oluyoruz. Eğer tadı sizin için çok acıysa biraz daha şeker ekleyebilir ya da sos dökebilirsiniz :D


Sırada benim kişisel favorim var. Pumpkin Spice Latte :D

Kahvenin hazırlanışı aynı olsa da, içine koyacağımız sos biraz farklı. Evet, buna mutlaka sos koymanız gerek.

Şimdi, ilk önce bize pumpkin spice lazım. Korkmayın, tarifin içinde hiç bal kabağı yok. Çünkü Starbucks versiyonunda da yok. 

Pumpkin Spice için malzemeler; 

-1 yemek kaşığı öğütülmüş tarçın
-1,5 çay kaşığı öğütülmüş zencefil
-1/2 çay kaşığı taze elenmiş muskat. (Bulamazsanız koymayabilirsiniz)
-1/2 çay kaşığı öğütülmüş karanfil
-1/4 çay kaşığı öğütülmüş yenibahar
-1/8 çay kaşığı tuz (çay kaşığını ucu kadar ya da iki parmağınızla aldığınız küçük bir ölçü kadar oluyor bu)

Bunların hepsini karıştırdığınızda pumpkin spice elde etmiş oluyorsunuz. Fakat bu kadarla bitmiyor.
Sırada bu pumpkin spice denilen baharatın şurubunu yapmak var.

Bu şurup için malzemeler;

-Pumpkin Spice
-Un
-Su
-Esmer şeker
-Bal
-Tereyağ
-Büyük, derin bir kap ya da sos tenceresi. Mikrodalga fırını olanlar kap kullanabilirler ama cam olması gerekiyor.

Yapılışı; 

-1 çay kaşığı kadar pumpkin spice'ı alıyoruz ve kabın içine koyuyoruz. Ardından 1 yemek kaşığı unu üzerine ekliyoruz. Biraz karıştırıyoruz ve ardından bir su bardağı su ekliyoruz. Onları da güzelce çırpıyoruz. Miksere ihtiyacınız yok. Karıştırıcıyla yapabilirsiniz. Ardından bir yemek kaşığı esmer şeker ekliyoruz sonra. Kaynatma aşamasından önce son olarak bal ekliyoruz. 2,5 yemek kaşığı kadar olacak bal ama size fazla gelirse bu ölçüyü 2 de yapabilirsiniz :)

Tekrar malzemelerimizi karıştırıyoruz güzelce. Bu aşamada mikser kullanabilirsiniz çünkü kaynatırken un yüzünden topak topak olabiliyor. Sonra kabımızı mikrodalgaya koyuyoruz ya da ocağın altını açıyoruz. Mikrodalga için 1 dk ile başlamak gerekiyor. Üzerinde baloncuklar oluşup, şurup kıvamı alana kadar ısıtmaya devam etmeniz gerekiyor ama. Tencerede yapacak olanların sürekli karıştırması gerekiyor. Dibi tutmadan ocaktan almalısınız ama.

Şurubumuz hazır :D Oldukça lezzetli de :D Soğuması için beklemenize gerek yok. Yukarıda anlattığım şekilde kahvenizi yapabilir ve ardından bu sosu ekleyerek ev yapımı pumpkin spice lattenizi elde edebilirsiniz :*

İyi okumalar :D










You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook