GKK Blog Turlari #29 'Bıçak Sırtı' || Kitap Yorumu + Çekiliş

09:00




Kitabın Adı: Eksik Parça
Orijinal Adı: Evolution of Mara Dyer
Yazarı: Michelle Hodkin
Seri Adı: Mara Dyer Serisi
Seri Sıralaması: #2
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 496
*****
Arka Kapak


Mara Dyer bir zamanlar geçmişinden kaçabileceğini sanıyordu. Ama kaçamayacaktı. Sorunları kendi kafasında yarattığını düşünüyordu. Ama yanılıyordu. Yaşadığı onca şeyden sonra, sevdiği çocuğun artık sır saklayamayacağına inanıyordu. Ama aldanıyordu. Gerçekler ortaya çıkmaya ve seçimler ölümcül sonuçlar doğurmaya başladığında Mara bu karmaşadan aklını yitirmeden çıkmayı başarabilecek mi?



Eksik Parça yorumunun hemen ardından, Bıçak Sırtı yorumuyla karşınızdayım :D Bıçak Sırtı'nı Gezgin Kitap Kardeşliği blog turları kapsamında okudum ve haliyle yine bir turdan çok zevk aldım :D

Yorumun buradan sonraki kısmı ilk kitabı bitirmeyenler için spoiler içerir.

Bildiğiniz gibi ilk kitabın sonunda Jude'un yaşadığı ortaya çıkmış ve işler oldukça ürkütücü bir hal almıştı. Ne diyor Amerikalılar... Creepy :D Ahh şurada bir de aksan efekti olacaktı... Neyse, işler o kısımdan sonra baya karıştı ve bence kurguya biraz da korku girdi; çünkü ben korktum :D Her an zihnimle birini öldürebilme riskime karşı da bir kaç kez beynimi kontrol ettim. Kimseyi öldürmedim merak etmeyin.

Kitap, Mara'nın gözlerini tekrar bir hastanede açmasıyla başlıyor; fakat bu sefer akıl hastanesi. Mahkemede olanlardan sonra kendini kaybeden karakterimiz, annesinin müdahalesiyle kendini orada buluyor. Ne yazık ki ne Mara orada kalmak istiyor, ne de Noah buna izin vermek... Hemen onun oradan çıkarılıp, eve yerleşmesini sağlıyorlar ve araştırmalarına kaldıkları yerden devam ediyorlar.

Artık çözülmesi gereken daha çok sır ve korunulması gereken daha büyük tehlikeler var.


Bu kitapta Mara ve Noah daha yakın ve ilişkileri okuyucu için oldukça tatmin edici bir hal almış durumda. Biz sürekli onları mıç mıç bir şekilde görmek istesek de :P Aşkın sadece bir bakışla, birbirine sonuna kadar destek olunarak da yaşanabileceğini okumak çok ama çok güzel. Noah'ın 'bana bu kadarı da yetiyor' diyerek hep Mara'nın yanında olması beni benden alıyor resmen. Sen nasıl bir şeysin Noah? Doğru ya, henüz sen de bilmiyorsun bunun cevabını. 

Elbette atışmaları oluyor; ama bu atışmalar bana okurken fazlasıyla doğal geldi. Zor bir süreçten geçiyorlar ve ortaya çıkarmaya çalıştıkları bir çok şey var. Sonuçta, hiçbir gerçek, üzerinde tartışılmadan ortaya çıkmaz ve bu da haliyle yol ayrılıklarına yol açar. Yine de Noah ve Mara bu fikir ayrılıklarının üzerinden gelip, el ele, omuz omuza esas sorunlarına odaklanıyorlar.

Onlara neler oldu? Oluyor demiyorum; çünkü olan olmuş artık. Şimdi çözüm bulup geleceğe bakma zamanı.


Bu kitap ilk kitaba göre bir tık daha durgun geçiyor. İlk kitapta daha fazla aksiyon vardı. Sanırım bunu sebebi Mara'nın hayatının yüksek gözetim altında olması ve olayların çıkmaz sokağa girmesinden korkmaları. Hâlâ neler olduğunu tam olarak öğrenememiş olsak da o sondan sonra çok yakında öğreneceğimizi düşünmeye başladım.

Evet, yine heyecanlı biten seri ortası kitabı sonu :D

Dili ve betimlemeleri yine çok güzeldi. Yazar o gizemli havayı bir saniye olsun bırakmamıştı ve bu da beni kitaba bağlayan en önemli unsurlardı. 

Umarım üçüncü kitap çabuk çıkar; çünkü o sondan sonra çok uzun süre dayanabileceğimi sanmıyorum :D








a Rafflecopter giveaway

You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook