Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turları #30 'Her Şeyin Başlangıcı' || Kitap Yorumu + Çekiliş

07:44


Gezginlerin 30. turundan herkese merhaba :D Dile kolay, tam 30 kitabı tur kapsamında tanıttı size Gezginler :D Ve tam 6 kitabı okuma etkinlikleri kapsamında. 36 kitap... Nice 36 kitaplara ::D

Neyse, duygusallığı bir kenara bırakıp hemen kitaba geçmek istiyorum. Çoookkk keyifli bir kitapla karşınızdayız bu sefer. Açıkçası ben bu tarz kitaplara bayılıyorum. Dili çok eğlenceli olsa da, işlenene konu o kadar komik değil. Hani böyle karakter ya da yazar hayatla dalga geçiyormuş gibi geliyor bu kitaplarda bana.

Kitabımız bir dizi trajedi ve bu trajedilerden doğan güzel sonuçlardan oluşuyor aslında. Toby, Ezra ve Cassidy... Üçünün de kendi trajedileri var bu hayatta ve bence, bu üç gencin bir arada olması tesadüften de öte bir şey.

Kitabın konusuna çok değinmeyeceğim. Zaten tur yorumlarını takip ettiyseniz, Bir Kitap Delisi'nin, Ejderha'mızın ve Pilli hatunun yorumlarında konuyu okumuşssunuzdur.

Ben yine de referans olarak linklerini bırakıyorum.


Kitabın bir dizi olaylar zincirinden oluştuğunu söyleyebilir miyiz? Kesinlikle!

Önce, Toby Disneyland'de trajedisiyle tanışıyor. Nasıl olur da henüz 6. sınıfa giden bir çocuk Disneyland'de trajik bir olay yaşayabilir?

Ardından Ezra, aslında o kadar da sevdiğini düşünmediğim, kız arkadaşı tarafından aldatılıyor ve o hışımla bindiği arabasıyla kaza geçiriyor. Okulun altın çocuğu, tenis yıldızı Ezra'nın dizi kırılıyor ve popülerliği de Tenis kariyeri de sona eriyor. Bence burada ufak bir mesaj yok değil. Eğer aldatılmışsanız, arabaya binmeyin. Bu en bilinen klişedir. Açıkçası bunu ehliyet kursunda bile söylüyorlar :D 

Ardından Cassidy geliyor okula. Kızıl saçları ve aykırı tarzıyla benin düşünceme göre okula renk katıyor.

Ve sonra işte birer eksik parça gibi birbirlerini tamamlıyorlar. Trajik olaylar bir araya gelince, ortaya çok güzel bir şey çıkıyor.


Kitap hep güllük gülistanlık mı? Elbette ki hayır. Zaten başta da dedim. Dili eğlenceli olsa da, kitap komik bir kitap değil. Sevimli, belki. Dili gibi yer yer eğlenceli, o da belki ama tamamıyla komik değil. Gözlerimin dolduğu bile oldu kitapta ki sizin gözlerinizin de dolacağına eminim. Hüzünleneceksiniz; ama bu acı tatlı bir hüzün olacak. Gülerken gözünüzden bir damla yaş süzülüp akacak.

Kitabın dili mükemmeldi. En sevdiğim yazım tarzlarından biridir bu zaten. Akıcı, eğlenceli ve biraz ironik, yer yer sarkastik.

Kapağı da çok güzel üstelik. Renklerinin bir albenisi var. Sarı ve mavi çok sevdiğim renklerdir. Bana yazı hatırlatırlar. Üstelik çok minimal bir kapak ve bu da mükemmel bir şey :D

Dostluk ve hayatımıza anlam katan şeyler, değerler hakkında güzel bir kitaptı ve ben kesinlikle bayıldım. Siz de kesinlikle bayılacaksınız. O yüzden hemen gidin ve bu kitabı alıp okumaya başlayın.

Şimdiden iyi okumalar :D






You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook