Deniz Kızları ile Okuma Etkinlikleri #5 'Tutku Oyunları' || Yazarla Söyleşi

05:00






Herkese merhaba :D

Kitap öyle çarpıcıydı ki yazarla röportaj yapmazsak olmazdı. Röportaj beni kitaptan daha çok şaşırttı diyebilirim. Çünkü yazar kitabın oldukça normal olduğuna inanıyor. Yani beni öyle hissettim :D


Deniz Kızları olarak yazara sormayı en çok istediğimiz soru yazarken ne kullandığı oldu :D Ama tabii bunu direk soramazdık :P O yüzden ağzından laf almaya çalıştık ama cıks, sırrını açıklamadı :P


Bakalım Aleatha Romig bize nasıl cevaplar vermiş?




1.       Tüm röportajların en klasik sorusuyla başlayalım. Aleatha Romig kimdir?


Aleatha Romig bir eş, anne, yazar ve diş sağlığı uzmanı. Yirmi dokuz yıllık lise aşkımla evliyim. Yetişkin üç çocuğumuz var. Bir kız torunumuz olmak üzere. Ailem ve arkadaşlarım hayatımdaki en önemli şeyler.


Bir yazar olmak için yirmi dokuz yıl boyunca diş sağlığı konusunda uzmanlaştım.


2.       Tutku Oyunları için sana ilham olan şey nedir?


Ailemde bazı değişiklikler oluyordu. Kocam gece geç saatlere kadar çalışıyordu ve iki çocuğumuz üniversite için evden uzaktı. Bir hikaye yazmaya karar verdim. Kimsenin okumasını beklememiştim. Tutku Oyunları’nı kendim için yazdım. Psikoloji mezunu olan kızım Claire’i hayatım kontrolden çıktığında, onu kontrol edebildiğim için yazdığımı düşünüyor.


3.       Anthony’i nasıl oluşturdun? Oldukça farklı bir karakter. Onu okumak hepimizin bir çok farklı duyguyu hissetmesine sebep oluyor. Bazen fazlasıyla acımasız ve bizi çok sinirlendiriyor; ama bazen oldukça hassas ve romantik ve bir anda o kadar romantik bir adam tarafından sevilmek istiyorsunuz. Yani romantik Anthony tarafından, acımasız değil… Bazen de bizi tepkileriyle dehşete düşürüyor. Yani, bu karakterin oluşum süreci nasıldı? Karakteristik özellikleri ya da  fiziksel görünüşü nasıl oluştu? Bu karakteri ilk yazmaya başladığındaki amacın neydi?


Hikayeleri aklıma geldiği şekilde yazıyorum. Anthony oldukça karışık ve katmanlandırılmış bir karakter. Tutku Oyunları’nı ilk yazdığımda ben bile Truth, Convicted, Revealed ve Beyond The Consequences de öğreneceğimiz katmanlardan haberdar değildim.


Öncelikle, inanıyorum ki Anthony hayattaki ve kurgulardaki azimli, kararlı ve otoriter adamların kombinasyonu.


4.       Anthony hakkında ne düşünüyorsun?


Anthony’i SEVİYORUM. Bununla beraber, onun korkunç ve affedilemez şeyler yaptığını düşünüyorum. Ayrıca, seri ilerledikçe, onun kendisinden en çok nefret eden kişi olduğunu düşünüyorum. İlerleyen zamanlarda, onun hayatı hakkında daha çok şey oldukça, kendi yaptıklarının sonuçlarıyla (kitabının orijinal adı ‘Consequences’ yani ‘Sonuçlara/Bedellere’ gönderme var) yüzleşmek zorunda kalacak.


5.       Claire’i yazarken zorlandın mı? O oldukça güçlü bir kadın; ama aynı zamanda oldukça kırılgan. Bu kurgulaması zor bir durum muydu?


Zorlandığım yerler oldu; ama düşündüğün şekilde değil. Claire, Claire işte. Karakterlerim kendi kendilerine oluşuyorlar. Zorlandığım yer, yazarken Claire’le bağlantı kuruyordum. O üzgünken, ben de üzgündüm. O mutluyken, ben de mutluydum. Tamamen ona bağlıydım.


6.       Tutku Oyunları’nı yazarken nasıl hissettin?


Oldukça karmaşık duygular... Daha önce de bahsettiğim gibi…


7.       Okuyucularınızdan ve ailenizden nasıl tepkiler aldınız? Aile üyelerinizden herhangi biri bu kitabı okudu mu?


Tutku Oyunları’nı okuduktan sonra annem küfür etmeden Tony ismini söyleyemedi.

Babam ve kayın pederim de dahil olmak üzere tüm ailem kitabı okudu.

İnan ya da inanma, okuyucularımın çoğu Anthony’i SEVDİ! İmzalarımda ANTHONY’İ SEVİYORUM ve ANTHONY’İ SEVMİYORUM rozetleri dağıttım. Fazlasıyla ANTHONY’İ SEVİYORUM rozeti dağıttım.


8.       Peki, bu kitabı yazarken alabileceğiniz yorumlar hakkında endişelendiğiniz oldu mu?


Olmadı. Kitabın bu kadar çok tartışmaya yol açabileceğini tahmin etmemiştim. Bir çok polisiye ve gizem filmi izliyorum ve polisiye romanları okumayı çok seviyorum. Bu tarz tepkilerin geleceğini düşünmemiştim. Asla Tony’yi aklamaya çalışmadım. ASLA onun davranışlarını onaylamıyorum… Ama bu kadar çok tepki almasını da beklemiyordum.


9.       Sen Claire’in yerinde olsaydın ne yapardın?


Büyük ihtimalle ölü olurdum.

Claire kadar itaatkar değilim; ancak, bununla birlikte, Claire’in güçlü olduğunu düşünüyorum. Onun hayatta kalmak için yapması gerekeni yaptığını düşünüyorum. Ve HAYATTA KALDI! Hikaye ilerledikçe daha güçlü olan gerçek kişiliği ortaya çıkacak.


10.   Neden cinsel içerikli sahnelerde daha detaylı bir anlatımdan kaçındın? Hepimiz bu tarz kitaplarda seks sahnelerinin daha ayrıntılı olmalarına alışkınız; ancak sen bir değişiklik yaptın ve bu tüm okuyucuların için ilginç bir tecrübe oldu; ama hâlâ nedenini merak ediyoruz?


Çünkü… Hayal etmeyi SEVİYORUM. İnanıyorum ki HER okuyucunun çok kuvvetli bir hayal gücü var ve o hayal gücü boşlukları doldurabilir. İnanıyorum ki boşluklarını doldurmanıza izin vermek, SİZLERİN bu hikayeden benim verebileceğimden daha fazlasını almanıza sebep oluyor.

Örneğin; Claire’in katlandıklarıyla ilgili spesifik soruların sorulduğu mailler alıyorum… Çoğunlukla cevabım ‘kitapta böyle bir şey yok’ oluyor. Anlatmak istediğim şey, insanlar yazdığımdan daha fazlasını hayal ediyor.


Ayrıca, Tutku Oyunları 2010 yılında yazıldı… Bence, bu tarz sahnelerin benimsenme oranı o zamanlar şimdikinden daha düşüktü.


11.   Yazarken hep yaptığın bir şey var mı? Her zaman içtiğin bir içecek ya da dinlemeden yazamadığın bir şarkı gibi?


Bir diş sağlığı uzmanı olarak çalıştığım zamanlarda genellikle geceleri yazardım. Şimdi, yazmak benim esas işim olduğundan beri, sabahları yazıyorum. Sabah erkenden kalkıyorum ve beynimde bir şeyler bana çığlık çığlıya sesleniyor. Yazmaya başlamak için sabırsızlanıyorum. Öğlen vakti, hâlâ pijamalarımla, bilgisayarın başında oturuyor olmam benim için hiç de olmayacak bir şey değil.


Ayrıca, sessizlikte yazıyorum… Saf sessizlikte. Oğlumun aile bilgisayarını kullanırken kulaklık takması gerekiyor. Ben yazarken müzik dinlemiyorum.


12.   Son olarak, Türk okuyucularınıza söylemek istediğiniz bir şey var mı?


Teşekkürler!!! Claire ve Tony’nin DESTANSI aşk hikayesine kucak açtığınız için teşekkürler. Bu kitabı SEVEN yarım milyon insana katıldığınız ve diğer kitaplarda bu yolculuğa devam ettiğiniz için teşekkürler. Tutku Oyunları aslında tek bir kitap olarak yazıldı; ama beş kitap ve iki ara kitap olarak ilerlediği için çok mutluyum. Tony ve Claire’İn hikayesi ödenmesi gereken bedeller hakkında değil, affetmek hakkında. Bazen, affetmesi en zor kişi kendimizdir.


Teşekkürler!!







You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook