Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turları #18 | Köle 'Yazarla Söyleşi'

11:56


Köle turumuzun son gününden herkese merhaba! Umarım turumuzdan keyif almışsınızdır. Çünkü biz çooookkkkk keyif aldık. Yazarımız Işıl Parlakyıldız'a ve Müptela Yayınları'na teşekkürler :)
Turun son günü için, yazarımız Işıl Parlakyıldız'la kısa bir söyleşi yaptım :)
Bakalım neler sormuşum?



Okur Yazar: Öncelikle nasılsın diye sorarak başlamak istiyorum Bu seninle ikinci söyleşim ama ben sanki ilkmiş gibi heyecanlıyım Yeni bir kitap, yeni sorular... Köle raflarda ki yerini kısa bir süre oldu daha. Nasıl geçti bu dönem senin için? Ve ya nasıl geçiyor?

Işıl Parlakyıldız: Köle'nin çıkış süreci inan bana diğer iki kitabımdan çok daha heyecanlıydı. Niye diye soracak olursan, KÖLE sanırım üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin benim ilkim olacak.

Okur Yazar: Kitabı en baştan düzenlemek nasıl bir duyguydu peki?

Işıl Parlakyıldız: Tekrar kurgunun içine girmek yıllar önce ruh verdiğin karakterlere bürünmek zordu.

Okur Yazar: Tahmin edebiliyorum Tekrar Edward ve Jaymie'nin dünyasına girmek biraz zorlu bir süreç olmuştur. Ama sayfa sayısında ki artıştan bunu çok güzel bir şekilde başardığını görebiliyorum. Biz de Edward'la daha çok zaman geçirmiş olacağız… Peki, Edward şimdi burada olsa, ona ne söylerdin?

Işıl Parlakyıldız: Bu çok zor bir soru, inan bilmiyorum. Hayran hayran bakmaktan bir soru sorabileceğimi düşünmüyorum. Sayfa sayısı sanırım kaderin bir cilvesi oldu. Biz yayıneviyle düzenlemeye karar verdiğimizde amaç kurgunun boşluklarını doldurmaktı

Okur Yazar: Sayfa sayısında ki artış bence çok iyi olmuş. Doya doya okuruz biz de. Edward sadece okuyucularında değil yazarında da aynı etkiyi bırakıyor o zaman. Her karakter yazarı için ayrı ayrı değerlidir ama Jaymie ya da Edward'ı, yazar olarak değil de bir okuyucu, insan olarak değerlendirdiğinde, şu özelliğini sevmiyorum dediğin bir şey var mı?

Işıl Parlakyıldız: Umarım bütün okuyucular seninle aynı fikirde olurlar… Edward'a hak veriyorum. Aynı zamanda Jaymie'ye de hak veriyorum Edward'ın saplantılı haline kızıyorum. Sağlıklı düşünmesini engelleyecek derecede.

Okur Yazar: bAma hırsızın hiç mi suçu yok? Onu böyle saplantılı yapan kişi de Jaymie… Sanırım ben asla Edward'ı haksız bulamayacak kadar hayranım ona :D

Işıl Parlakyıldız: Okuyucu ne kadar Jaymie'yi aşkına sahip çıkmamakla suçlarsa suçlasın ben suçlayamıyorum. Köle zihniyetiyle içindeki korkuyla büyümüş on yedi yaşındaki bir kızdan beklenebilecek tepkilerdi. Yine de iyi idare ettiğini söyleyebilirim

Okur Yazar: Tabi onu da anlamak lazım, bizim yaşadığımız dünyada değil, daha farklı, daha zor bir dünyada yaşıyor. Ben de iyi idare ettiğini düşünüyorum. Oldukça güçlü bir karaktere sahip Jaymie.

Işıl Parlakyıldız: Galiba yaşadığı dünya Türkiye ile benzer. Acı ama gerçek.

Okur Yazar: Bir sonra ki soruma geçiyorum... Bundan 10 yıl sonra kendinizi, kitaplarınızı nerede görüyorsunuz? Ya da nerede görmek istiyorsunuz? Biraz da hayallerinizden bahsedelim

Işıl Parlakyıldız: Hayaller… Ben yazmaya ‘Hayal ettiğin kadardır her şey’ diyerek başladım ve devam ettim. Halen aynı cümleye sığınıyorum. Samimiyetle söyleyebilirim ki hiç bir hedefim yok. Mutlu olmak için yazıyorum. Mutlu olun diye okutuyorum… Nereye kadar yazarım, ne zamana kadar okunur hiç bir fikrim yok.

Okur Yazar: O zaman her şey dilediğince olsun Umarım hep yazarsın ve yazmak hep seni mutlu eder Laz Bekir ve Köle 2'nin geleceğini okudum sayfanda. İkisi de merakla beklediğim kitaplar. Bize bu kitaplar hakkında küçük tüyolar vermen mümkün mü? Tüm okuyucularının merakla bu kitapları beklediğine eminim. Özellikle Laz Bekir... Biz o seriden asla bıkmayacağız

Işıl Parlakyıldız: Duygu aslında seri olarak yazılan bir kitap değildi. Bunu az çok herkes biliyor. Israrlar üzerine sosyal paylaşım sitelerinde Ali'm ile devam ettik. Sonra kitaplaştı. Sevildi de Ben halen Bekir yazılmalı mı diye düşünüp duruyorum. Kendimle vicdan hesabına giriyorum. Sanırım bunu Bekir'e borçluyum. Ortada yazılmış bir şey var mı? Yok. KÖLE 2 ye gelince o benim için bambaşka sanırım onu yazın yazmak istiyorum. Kurgusu sonu başı her şeyi belli sadece kâğıda dökülecek

Okur Yazar: Köle'nin ilk baskını okuyup bitirdiğimde Köle 2'yi elime alamamak bana kendimi eksik hissettirmişti ve hala aynı merakı, heyecanı hissediyorum kitabı beklerken Bekir ve Selma'nın hikâyesini kısa da olsa okumayı gerçekten istiyorum. Hepimiz istiyoruz. Umarım okuyabiliriz hikâyelerini Son olarak okuyucularına söylemek istediğin bir şey var mı?

Işıl Parlakyıldız: Hepsini çok seviyorum. Saf içten sevgilerini bana öyle güzel yansıtıyorlar ki… İyi ki yazmışım diyorum. Sanırım mutluluk bu olsa gerek… Sonsuz teşekkürler…

Okur Yazar: :)) Bu güzel söyleşi için çok teşekkür ederim. Çok keyifli bir sohbet oldu Nice söyleşilere

Işıl Parlakyıldız: Ben teşekkür ederim. Her zaman beklerim Nice kitaplara diyelim o zaman

Okur Yazar: İnşallah Merakla bekliyoruz J


You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook