Beni Yarına Bırakma-Kitap Yorumu

08:00





Kitabın Adı : Beni Yarına Bırakma
Yazarı: Burçin Çelik
Yayınevi: Postiga Yayınları
Sayfa Sayısı: 520
Sadece üç harfli bir kelime, aşk… Tüm duyguları barındıramaz ki içinde! Hiç ummadıkları anda aşkla çarpılan Selma ve Selim birbirlerine ait olmadıkları halde sevebilirler mi aşkla? Bazen aşka direnmek yersizdir. İnkâr ettiğimiz ne varsa imkânsızlıktan çıkar, korkularımıza, çaresizliklerimize rağmen sarılır bize aşk diye.

Selim de Selma'yı da böyle buldu aşk… Kimsesizliklerinin, korkularının arasında. Birbirleriyle sınanıp, akıllarıyla savaştılar; her mağlup çıkışlarında araflarından birbirlerine bir adım daha yaklaştılar. Aşk günahlarınla sınanmaktı belki de, masumiyetini yaktıkça aklanmaktı. Bedel ödedikçe daha çok yanmaktı. Yandıkça pervane misali ateşe çekilmekti. Aşk, cennetten vazgeçip bir ömrü araflara sürgün etmekti onlar için; araflarını cennete çevirmekti.
Ey ahali! Koşun gelin! Sonunda Beni Yarına Bırakma yorumumu yazdım :D

Kitabın elimde sürünmesi ve yorumu yazmam arasında geçen süre= 2.vizeler

Dilciler! Ezber yapmayı sevmiyorsanız İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden koşarak uzaklaşın.

Ben kaldım ve yorum da doğal olarak gecikti :D

Şimdi buradayım. O yüzden Selim ve Selma'nın hikayesini anlatmaya hemen başlamak istiyorum. Sonra gidip yine ezber yapacağım -_-




Bazılarınızın Wattpad'de okup, Can Kırıkları olarak tanıdığı bir kitap bu... Yayınlanırken ismi küçük bir değişim geçirmiş :D Kitap günümüzde başlıyor... Hadi canım! dediğinizi duyar gibiyim ama önce bir dinleyin. Ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Selma ve Selim'in yanyana olduğu bir sahneyle başlıyor kitap. Selma hamile. Selim başkasıyla evli. Selim ve Selma aşık. Öyle karışık bir durum... Çok şey yaşamışlar birlikte. Ve tüm bu yaşanmışlıkların ardında, Selma'nın kırgınlıkları bir köşeye saklanmış ve orada öylece unutulmuş. Selma'nın hamileliği ile birlikte, tüm bu kırgınlıklar su yüzüne çıkar. Artık Selim'le aralarında kırgınlıklardan bir duvar vardır... Bak yine çok edebi konuşmaya başladım ben :D

Kitap tam bu kısımda geçmişe dönüyor... Kitap boyunca bir geçmiş bir günümüz şeklinde devam ediyor hikaye. Günümüzde başlayan olaylar, geleceğe giderken, geçmişte başlayan olaylar günümüze geliyor ve ortak bir noktada buluşuyor.

Geçmişte, Selim ve Selma'nın nasıl tanıştıklarını okuyoruz. Nasıl aşık oldular? Nasıl aralarında ki engelleri aşıp birbirlerine tutundular? Ne zaman, nasıl kalpleri kırıldı? Selma'nın kırgınlıkları neler? Tüm bunları tek tek öğreniyoruz geçmişte.

Günümüz de ise Selim ve Selma'nın aralarında ki duvarı ufak adımlarla aşmalarını ve yepyeni zorluklarla mücadele etmelerini okuyoruz.

Ne bitmez çilen varmış be Selma! Ne çektin be Selma! Nerede acı, bela var gelip bu kızı buluyor. Hayır, başına buyruk, uyuz bir karakter olsa, hak etti diyeceğim ama kendi halinde, boynu büyük, öksüz bir kızcağız. Hep Selim'in başının altından çıkıyor bunlar.

Kitabın ilk sayfalarında Selma'ya sinir olacağımı sanmıştım. 'Hamileyim ama seninle olamam' tavırlarına baya bir sinir olmuştum. Madem olamazsın, niye hamile kaldın gülüm? Lütfen beni konuşturma. +18 bir konuşma yapmak için hiç de uygun bir yer de değiliz :D Ama kitap ilerledikçe, öfkemin merkezine Selim yerleşti. Ne bencil, doyumsuz, dengesiz, ne saçma sapan bir adamsın sen ya! Her şey benim olsun. Hep benim dediğim olsun! Hayat mı geçer böyle Selim? Bir kendine gel!

Demem o ki Selim'i öldürmek isterseniz, lütfen kitaba zarar vermeden yapmaya çalışın bunu :D

Kitabın dili... Çok kitap okuyan yazar nasıl da belli ediyor kendini :D Yazarımız Burçin Çelik aynı zaman da bir blogger. Yamak'dan ve Burçin Çelik aslında aynı kişi :D Süperman ve Clark Kent gibi düşünün :P

Gerçekten de kelimeleri kullanış şekline bayıldım. Bizim günlük kullandığımız kelimeler yerine, kulağa daha hoş gelen eş anlamlılarını kullanmayı tercih etmiş yazarken. Tabi sık sık değil. Aralara serpiştirmiş. Kitapta bir şiirsellik vardı... Gerçekten de cümlelerin yerleştiriliş biçimde bir şiir havası hissettim. Aşkı anlatan çok güzel alıntılar vardı ayrıca. İmkansız aşkın etkisi hep bunlar :D Bir ben yazamadım imkansız aşk :D Çok pembe bir dünyada yaşıyorum. Herkes kavuşsun herkes mutlu olsun. :P

Ağladığım bir kitap oldu Beni Yarına Bırakma... Sık sık meraktan çatladığım, Selim yüzünden krizden krize girdiğim bir kitap... Ayrıca hikayesini merakla beklediğim başka karakterler de vardı kitapta. Aylin, Mert, Meryem, Selma'nın halası... Hepsine kitap gelir mi bilmem ama birinin bile hikayesini okusam yeter bana :D

İlk kitabı Beni Yarına Bırakma ile sevgili Burçin benden tam puan aldı :)
Bir sonra ki kitaplarında görüşmek dileğiyle :)



You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook