33. TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı Çılgınlığı

10:25



Hayatımın en güzel haftasonunu dinlemeye hazır mısınız?
Bence hazırsınız!


Gece 1.30'da başlayan fuar yolculuğum inanılmaz derecede güzeldi. Saat sekiz de İstanbul'a varmış ve saat 9'da fuara ulaşmıştım. Kahvaltıydı filan derken, fuara girmem bir saatimi buldu. Ama hemen başlamadı heyecanlı kısımlar. Saat 10.30 gibi sevgili Ejderha Camı ile buluştum ve her şey, o andan sonra başladı.

Birbirimizle ilk kez yüz yüze görüşüyorduk bu yüzden oldukça heyecanlıydık. Boynumuzda da kendimiz için yaptırdığımız yaka kartlarımız vardı. İlk gün tam olarak bir  bloggerdım yani. İlk önce ON8 yayınlarını ziyaret ettik. ON8 yayınlarını biz Gezginler olarak çok seviyoruz. Daha önce Bursa ve İzmir fuarlarında da onlarla sohbet etme fırsatım olmuştu ve gerçekten zevk almıştım bundan. Bu sefer de Sinem'le gittik ve biraz konuştuk. Sonra ki durağımız DEX oldu. İNDİRİM YOK! Sakın yanlış düşüncelerle gitmeyin. Belki de ben denk gelemedim ama eskiden 50 liraya Dex'ten en az 5 kitapla ayrılabilirken, 50 liraya bu yıl iki kitap ancak alabileceğimizi gördük. Ben bir kitap aldım ama Sinem Dex'le coştu :D


İlk gün tam 7 adet kitap aldım. Bir sürü yayınevi gezip hepsinde mutlaka birileriyle sohbet ettim. Bir çok yayıncıyla tanışıp konuşma fırsatı buldum. Hani tur için ya da blog için değil. Öyle düşünmenizi istemem. Ama okur ve yayıncı olarak konuştuk. Hangi kitap ne durumda, ne kadar okundu, ne ne zaman çıkacak, hangi tür kitaplar okunuyor, yayıncılar nasıl kitaplar okuyor, hangi yazarları seviyor?
Ephesus Yayınları'nda hele... Orada yayınevinin editörüyle Fatih Murat Arsal Kitapları ve Pabucumun Ajanı ile ilgili öyle koyu bir sohbete daldık ki konuştuğumuz kitapları henüz okuyamayan Sinem bize sanki başka bir gezegendenmişiz gibi baktı. O kadar kaptırdık ki korktu tabi kız. Ateş'ten girdik, Selim'den çıktık. Yetmedi Tuna Üstüner'in Ankara'da nerede saklanıyor olabileceği hakkında teoriler üretmeye başladık. Ben olsam, ben de korkardım.


Ama sevgili Ejder fuarda beni daha çok eğlendirdi :D Bundan sonra bir kitabı almadan önce kapağını ilk olarak ona göstereceğim :D  Hatta kendi kitabımın kapağını da ilk ona göstereceğim :D
İlk gün bittiğinde ve ben kalacağım yere ulaştığımda (Hayatım da ikinci kez metrobüse bindiğim detayını atlamayalım lütfen) daha fazla kitap almayacağım dedim kendi kendime. Ne yalancı bir insan olup çıktım ben ya :D 

İkinci gün Ejderha Camı yanımda yoktu maalesef :( İlk önce 9 kitap daha aldım :D Kimliksiz kitabımı Ankara'dan yolda okumak için getirmiştim onu imzalattım ve Postiga Yayınları'nın standına doğru yol aldım. eh, gelmişken kendi yayınevime uğramamak olmazdı :D
Ve o andan sonra ilk kez kitabın çıkacağına tam anlamıyla inandım. Öncelikle belirtmek istemeliyim ki editörüm Nursel Hanım'la tanıştığım için çookkkk mutlu oldum. Ve yayınevinde çalışan ve o gün stand da bulunan herkesle tanışmak gerçekten çok harikaydı. Ve tabi ki Postiga ailesinin yazarlarıyla... Önce Burçin Çelik geldi. Nam-ı diğer Yamak'dan. Ben kendisiyle bir kaç geç internet üzerinden konuşmuş hatta takas gerçekleştirmiştim. Onu görünce hemen bir 'aaa!' çektim :D Tabi hemen konuşmaya başladık. Kitabının çıkacağını duyduğum zaman ne kadar şaşırdığımı, meraklandığımı ve kitabın haftaya çıkacağına ne kadar üzüldüğümü söyledim. Çıkmış olsaydı imzalatırdım. Çıkmış olsaydı imzalatacağım çok kitap vardı. Mesela Belalı Korumam... Belalı Korumam'ın yazarı Carleonis Canan A. Düzgan'la da tanışma fırsatım oldu. Belalı Korumam'da listemdeydi ama... :( Peki, hiç kitap imzalatamadım mı Postiga ailesinin yazarlarından birine? İMZALATTIM! Hissiz kitabının yazarı Lemariz Müjde Albayrak da fuardaydı ve ben onunla tanışıp imzasını alma fırsatını elde ettim. Hayatım da gördüğüm en zarif kadınlardan biriydi gerçekten de. Ayrıca çok da tatlıydı. Bir de adaşı Müjde Aklanoğlu ile tanıştım. Hep birlikte toplanıp Parola Yayınları'nın standına gittik ve orada tanıştım kendisiyle. Kitabını aldım ama o an yanımda olmadığı için imzalatamadım :( Ayrıcaaaa Sevgili editörüm Nursel Celap kitabı İki Kere İkimsin'i benim için özel olarak imzalayıp, bana hediye etti. O da okuma listeme dahil oldu ve kısa zaman da okuyup yorumlamayı planlıyorum. Son olarak İbrahim Öksöz'ün Kolektif Yayınları'ndan çıkan şiir kitabını imzalatma fırsatını yine Nursel Celap sayesinde elde etmiş oldum. Şiir son zamanlarda hayatımda önemli bir yer kaplıyor ve bu kitabı kısa zamanda okumayı bu nedenle çok istiyorum.

Bu kadar gezdim iyi güzel ama eve dönme zamanı geldi :( Midterm haftası olmasaydı (Evet, vize haftası ama eğitim diliniz İngilizce olunca vize değil midterm diye takılıyor ağzınıza :D) asla dönmez, rapor alır kalırdım. Doğum günümü Tüyap'ta kutlar yeni yaşıma kitaplarla ve kitap severlerle girerdim. Kısmet değilmiş... Seneye artık :D


İçimden bir ses bu sene CNR'da gerçekleşecek fuara da katılacağımı söylüyor ama çok güvenmeyin siz bana. Dedikodu olursa söz ilk sizinle paylaşacağım :P

Peki, siz fuardan neler aldınız? Fuar günlüğünüzü hangi olaylarla doldurdunuz? Kimlerden imza aldınız?



You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook