Ada-Kitap Yorumu

08:22


Kitabın Adı : Ada
Orijinal Adı: On The Island
Yazarı: Tracey Garvis Graves
Sayfa Sayısı: 391
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Otuzlu yaşlardaki İngilizce Öğretmeni Anna Emerson, Maldivlerdeki bir yazlıkta T.J. Callahan'a özel ders vermesi teklif edildiğinde bir an bile tereddüt etmeden bu yaz işini kabul eder. Kütüphanenin yerine tropik bir adada çalışmayı kim istemez ki? 

Kimse onun fikrini almış olmasa da, T.J.'in şehri terk etmeye hiç niyeti yoktur. On yedi yaşında olan T.J, kanseri daha yeni alt etmiştir. Bu dertlerden kurtulduktan sonra ilk yazını ailesiyle değil, arkadaşlarıyla beraber geçirmek ister. 

Anna ve T.J. Maldivler'deki yazlık eve doğru yola çıkmışken, bindikleri deniz uçağının pilotu kalp krizi geçirir ve uçak köpekbalıklarıyla dolu Hint Okyanusu'na çakılır. 

Zorlukla kıyısına vardıkları ıssız adada, ilk düşünceleri hayatta kalmaktır. Su, yiyecek, ateş ve barınak bulmak için beraber çalışmak zorunda kalırlar. Günler, haftalara, aylar yıllara dönerken, kazazedeler şiddetli tropik fırtınalar, denizin içindeki tehlikeli canlılar ve T.J.'in kanserinin tekrarlama ihtimali de dâhil birçok sıkıntıyla karşılaşırlar. 

Ancak en büyük tehlike adada herkesten çok uzakta, iki kişi yaşamaktır. T.J. adada bir doğum günü daha kutlarken, Anna da, yavaşça yetişkinliğe adım atan bu genç adamla yaşamanın eskisi kadar kolay olamayacağını anlamaya başlar. 



Tatilde okunan kitapların yorumları birikince tatil dönüşü bir yorum yazma maratonu başladı ki sormayın :D Tatil dönüşü kitaplarımın ilki Ada. Bu kitabı hangi fuardan aldığımı hatırlamıyorum :D Fuarlar birbirine girdi :D Kitabı bir ay önce kuzenime vermiştim ve o da hemen okuyup bitirmişti. Ancak şehir dışına gittiği için ben de kitabı ondan ancak yanına gidince alabildim. Ve en az onun kadar ben de bayıldım bu kitaba :)
Hemen kitabın içeriği ile başlıyorum :)

Anna Emerson bir İngilizce öğretmenidir. T.J. hastalığı nedeniyle uzun bir süre okuldan geri kalınca ailesi de yazın o dersleri telafi edebilsin diye Anna ile anlaşır ve ona Maldivlerdeki bir yazlık evde T.J.’e ders vermesini teklif ederler.
17 yaşında ki T.J. ve ondan bir hayli büyük olan Anna Maldivlerdeki evlerine gitmek üzere uçağa biner ancak asla o eve ulaşamazlar. Bindikleri uçağın pilotu kalp krizi geçirince uçakları düşer ve T.J. ile Anna okyanusta kaybolarak ıssız bir adada mahsur kalırlar.

Anna ve T.J. uzun yıllar boyunca adada hayatta kalmaya çalışırlar. Bir çok konuda şansları yaver gitmiştir ve bu da hayatta kalmalarını kolaylaştırmıştır. Ayrıca birbirlerine sahiplerdir. Aralarında ki bu yakınlaşma zamanla boyut değiştir ve Anna ve T.J. yanyana iken ateş ve baruttan farksız olur. Ada da her şey güzeldir ama ya kurtulurlarsa? Peki o zaman ne olacaktır?


Konuyu kısaca anladığınızı düşünüyorum. Issız ada. Bir kadın. Bir adam. Çok zor değil tahmin etmesi :D
Öncelikle kitabın dili… akıcı bir dili vardı kitabın. Yani okunması kolaydı. Plaja inerken bu kitabı yanınıza alın ve güneşlenirken hızlıca okuyup bitirin. Öyle bir kitaptı. Ben ilişkilerde yaş farkına karşı olsam da bu kitabı okurken bu unsur beni hiç ama hiç rahatsız etmedi. T.J. hiçbir şekilde Anna’dan genç biri olarak canlanmadı gözümde. Belki de 17 yaşında adaya düşüp neredeyse 20 yaşına kadar orada kalmasında bunun etkisi vardır. Ayrıca dünya da kalan son iki insan gibilerdi orada :D Bilmiyorum bir şekilde Anna ve T.J. arasında olan ilişki hoşuma gitti. Öncesi ve sonrasıyla bu ilişkinin her anı beni heyecanlandırdı. Bir de Anna’nın ergen tripleri olmasa… Hayır yavrum bil diye söylüyorum T.J.’in ergen tribi atmaya hakkı var ama senin yok.

Size önerim bu kitabı hemen gidip alın. Oldukça büyük keyifle okudum kitabı. Sizin de aynı keyifle okuyacağınızı biliyorum :) 



You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook