Dikkat! Aşk Çıkabilir-Kitap Yorumu

10:51

                   
                                             Kitabın Adı : Dikkat! Aşk Çıkabilir

Yazarı: Asude
Sayfa Sayısı: 528

Yayınevi: Ephesus Yayınları

Birbirlerinden nefret eden iki insandı onlar… Ama evlendiler! Uslanmaz bir asosyal olan İlkim'in hayatındaki tek amaç başarılı bir bilim kadını olmaktır. Onun modayla, makyajla işi yoktur ve gözlüğünün ardındaki dünyada ders notlarıyla mutludur. 

Evlenmek için hayallerinin profesörünü beklerken, karşısına tehlikeli, kaba, bilimden anlamayan, öfkeli bir işadamı çıkar. Martin Turner… Bu Amerikalı adamla asla evlenmemesi gerektiğini bilse de, muhteşem kariyerinin anahtarının onun ellerinde olması işleri rayından çıkaracaktır. Genç kız, ilk andan beri koşarak kaçmak istediği bu yakışıklı ve karanlık adama, hayatının tüm ideallerini çiğneyerek tutkuyla çekilirken, ilk kez gerçek bir kadın gibi hissetmeye başlar.

Ve genç adam, gizli çıkarları uğruna evlendiği bu kızı Amerika'ya götürdüğü gün ondan kurtulma planları yaparken, sessiz karısı hayatının merkezine yerleşir. Aşk, nefreti gölgesi gibi takip ederken, bu nefretten bir aşk doğabilir mi? Peki ya sırlar açığa çıktığında gerçek aşk yalanlara direnebilir mi?
   


Tatil dönüşü kitap yorumu zamanı geldi :D
Dikkat! Aşk Çıkabilir taslağını hazırlayıp tatil sonrasına bıraktığım bir kitap yorumu oldu ama ben hep derim. Geç olsun da güç olmasın diye :D

Yorumuma başlamadan önce buradan sevgili yazarımız Asude'ye bir mesaj göndermek istiyorum. Lütfen yazmayı hiç bırakma. Kitaplarını okurken en çok zevk aldığım yazarlardan birisin ve ben hep böyle kalmasını istiyorum :)

"Aşık olmak güzel bir şeydi... Harika bir şey... Sonsuz mutluluk veren türde bir şey...
Ve oradaki herkes, bu mutluluğu yalın , apaçık bir şekilde hücrelerine kadar hissediyordu."




Kitap, Asude'nin daha önce internet üzerinden yayınlanan bir hikayesi aslında. Yani hikaye öyle çok sevilmiş ki sonunda kitap olmuş.

Martin Turner, zengin, yakışıklı ve aynı zamanda tehlikeli bir adamdır. Hani şu asla kızdırmak istemeyeceğiniz türden adamlardan.

İlkim Acaroğlu, zeki, pek çevik olmayan ama ahlak sınırlarında yaşamaya çalışan bir kızdır. Okulunun birincisi, öğretmenlerinin gözdesi, Einstein'ın varisidir. Kalın çerçeveli gözlüklerinin ardında, güzel gözlerini saklayan yürüyen bir ansiklopedidir. 

Bu iki karakterden sonra anlıyoruz ki bu hikaye de zıt kutupların nasıl birbirlerini çektiklerinin hikayesidir.
" 'İlkim...Sen Benim İlkim'sin...' dedi yavaşça. "

Martin ve İlkim'in tanışması kocaman bir felakettir. İlkim bir türk filmi klasiğinin gazabına uğrar. O gece dışarı çıktığı arkadaşları içkisine ilaç atarlar. Zavallı kız hayatında ilk kez dışarı çıkmıştır ve olanlardan sonra bir daha çıkmayı planlamıyordur.

Martin Turner, aklı yerinde olmayan İlkim'e rastlar ve o da bir daha gece dışarı çıkmamaya yemin eder... en azından ben öyle düşünüyorum.

O gece bu iki zıt kutu bun yolları kesişir ve bir daha hiç ayrılmaz.

Sonuçta büyük aşklar, büyük nefretlerle başlar.
"Tek istediğim senin de beni sevmen ve senin de bana herkesten daha fazla değer vermen."


Kitabın bizimle tanıştırdığı tek çift Martin ve İlkim değildi. Ayrıca Mary, yani Martin'in kız kardeşi ve Seth, yani Mary'nin hala çok sevdiği eski kocası da br diğer çiftti. Açıkçası onların ilişkisini Martin ve İlkim'in ilişkisinden daha çok seviyorum. Ama bunun nedeni Seth ve Mary'nin arasında ki o elle tutulabilir tutku sanırım. Birbirlerine deli gibi öfkeliler ama birbirlerini hala çılgınlarca seviyorlar ve sonunda ateşle barut yanyana durmuyor.
Seth bir gürlemeyle '' Mary, aptallık etme,'' diye bağırdı.
''Tek aptallığım hala sana aşık olmam.'' dedi adamın işitemeyeceği kadar kısık bir sesle ...

Bir de yazarın gelecek hikayesinin/kitabının da karakterlerini gördük. Tekin ve Rüya. Yani yazarın bu çifte yazıp yazmayacağından emin değilim ama ben yazacak diye duydum :)

Onları da çok seveceğime eminim.

Kitabın içeriğiyle ilgili çok fazla bilgi vermek istemiyorum. Ama karakterlere değinmek istiyorum. İlkim'in annesine bayıldım. Kadından yaratıcılık akıyor. Ve Barbara... Martin'in kırığı... O kadın nasıl nefes alıyor ya? Yasal mı nefes alması? Ben Barbara'sız hava sahası istiyorum ve bunun için imza kampanyası düzenliyorum. Katılmak isteyen?

Mary ve Seth'in kızlarına taptım. Hele bir repliği vardı ki.... ama o repliği söylersem spoilerın dibini vermiş olurum. O yüzden susuyorum :D

Kitabın dili Asude'nin her kitabı gibi sade, akıcı ve ultra komikti :D Yine çok güldüm okurken. Ayrıca yine efsane bir Asudeboy vardı kitapta. Hatta iki. Martin ve Seth. Bir gün Asude yüzünden kalpten gideceğim. Bana acil Tuna'yı bulması lazım. Yanlış anlamayın. Asudeboy seçmiyorum ama Tuna ve ben aynı şehirdeyiz. Deniz'den kurtulur kurtulmaz beni arayabilir.

Cebeci Cami'nin önünden beni alabilir. Ama arabayı onun kullanması lazım çünkü az önce berbat bir şoför olduğumu keşfettim. Merak etmeyin ama diğer arabanın üzerine numaramı bıraktım :D

Bir kitap yorumunun daha sonuna daha geldik. Umarım okuyunca siz de kitabı benim kadar beğenirsiniz :)
Sözüm Asunnylerden dışarı :D Onlar zaten beğendi :P

İyi okumalar :)



You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook