8.Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turu 'Kader Ağları' 2.Gün: İskoç Kral'ı 1.David

04:49


Turun 2.gününde sizler için küçük bir araştırma yazısı hazırladım.
Kitabımız Kral 1.David zamanında geçiyor ve kralla ilgili pek çok sahne var.

Bu nedenle biz Gezginler olarak bir araştıralım dedik bu kralı. Kimdir? Kimlerdendir? :D



Kendisi Dungeld Hanedanlığı'ndan. 10824'de doğmuş ve 24 Mayıs 1153'de de ölmüş.

Kral I. David 1124-1153 yılları arasında hüküm sürmüş büyük bir kral.

III.Malcolm'un en genç oğlu. Ayrıca tahta çıkan 3 oğlu.


Bu arkadaş bir süre İngiliz Kral'ı I. Henry'nin kontrolü altında kalıyor. Aha çiyanın başını buldum. Oğlum senin yüzünden tüm kralların adı Henry lan! I.Edward ve George'u da çağırın. Onlarla da görülmemiş bir hesabım var :D

Neyse efenim, David bir süre bu kralın kontrolü altında kalıyor ancak I.Henry'nin ölümünden sonra, Henry'nin kızı ve yeğeni tarafından desteklenerek gittikçe yükseliyor.

Tabi bu süreçte yeni kral Stephan ile de anlaşmazlıklar yaşıyor.


Bu arkadaş Stephen. Tipe bak ya... bir insan niye bu adamı kral yapar? Bana bakın. Eğer Henry Tudor, Jonathan Rhys Meyers'dan daha az yakışıklıysa yıkarım o krallığı. V.Edward'a iyiydi. Max Irons severim ben :D

Neyse konuya dönelim :D

İşte bu Stephan. Bu adamla I.David anlaşmazlıklar yaşıyor ama anlaşılan David'e vız gelip tırıs gidiyor.

David çünkü aynı süreçte gücünü Kuzey İngiltere'ye kadar genişletiyor.

Yani o Normandiya ve Viking saldırıları var ya onlar bile bir şeycikler yapamıyor adama. Tabi herkesin Liard Lion'ı yok :D


Kral David, günümüzde bile, David Devrimi (Davidian Revolution'ı çevirin de göreyim :D) ile anılıyor. Öyle yenilikçi, ön görüşlü bir tip.

Ayrıca merhametli bir kral. Zaten bunu kitapta da göreceksiniz. Gerekmedikçe kan dökmeyi sevmiyor. Zeki ve güçlü. 

Sevdim ben bu adamı :D İyi kralmış. :D

İşte böyle yani :D Karısı filan var mı diye çok bakındım ama bulamadım. Zaten ondan sonra da tahta yeğeni IV.Malcolm geçiyor. Demek ki evli filan değil :D

Kral David kimmiş öğrendiniz mi? :D

Ben öğrendim :D

Umarım kralımızı sevmişsinizdir.

#LongLiveTheKing






You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook