8.Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turu 'Kader Ağları' 2.Gün: Kitap Yorumu

02:46


8 tur ne çabuk oldu :D Ooo yoo ağlamıyorum :D Gözüme Waryk kaçtı :D

8.turumuzda benim bayılarak okuduğum bir tür var. Tarihi romantik :D

Katkılarından dolayı Olimpos Yayınları'na teşekkür etmek istiyorum öncelikle. Birlikte çalıştıklarımızın arasında en ilgili yayınevi onlardı :)




Kitabımızın mekanı İskoçya. Tarihi romantik kitaplar İskoçya'da geçince daha bir güzel oluyor D

Ancak kitapta sadece İskoçlardan bahsedilmiyor. Vikingler, Normandiyalılar ve İngilizler hakkında pek çok tarihi bilgiye ulaşıyoruz.

Bu kitapta beğendiğim ilk özellikti. Tarihi bilgiler verilmişti sık. Ben İngiliz tarihi severim. Zaten sevmiyor olsaydım direk bölüm değiştirirdim. 

Özellikle de İskoç tarihi benim çok hoşuma gider. Bu nedenle bu tarihi bilgileri dikkatle okudum. 

Kitaplarda tarihi bilgi okumayı sevmeyenler için bu bölümler sıkıcı olabilir. Zira başı benim için bile bu nedenle sıkıcıydı.

Kitap, bize ana karakterimizin kim olduğunu anlatmak için geçmişten bir sahneyle başlıyor. Bu sahne de çok fazla tarihi bilgi var. Ancak biz bu bilgiler olmadan kitaptan da pek bir şey anlamayız. İskoçlar ve Normandiyalılar niye savaşıyor? Vikingler niye isyana hazır? Kim düşman kim dost? 
Bu soruların hepsi o tarihi bilgilerde gizli.

Ve o ilk bölümde tanıyoruz Liard Lion Waryk'i.

Daha 14 yaşında bir kahraman oluyor Waryk. O, o bölümden sonra artık kralın şampiyonu.
“O Kral’dı… Öngörülü olması gerekiyordu…Oyun daha yeni başlamıştı. Piyonunu oynayabileceği daha çok hamlesi olacaktı.”

Aradan yılllllaaaarrrr yıllllaaaarrrr geçiyor ve Waryk büyüyor. Müthiş bir asker, merhametli bir kahraman dönüşüyor.

Ve günlerden bir gün güzeller güzeli bir Viking kızının babası ölüyor. Güçlü bir toprak sahibin kızı olan Mellyora, annesinden babasına, babasından da ona kalan mirasla ortada kalıyor. 

Kralın onun için yaptığı planlardan habersiz, hayatına yeni bir yön çizmek ve krala olan bağlılığını ifade etmek üzere saraya gidiyor.

Mellyora, kendisine miras kalan topraklar nedeniyle artık kıymetli bir ödül... Kral, o toprakları kontrol altında tutmak istiyor ve bu nedenle Mellyora ile birlikte gözü kapalı güvendiği birine armağan ediyor. 

Liard Lion Waryk'e...


Mellyora'da iyi ki bir viking kızıymış. Deli etti beni. Waryk'le evleneceğini duyduğu ilk andan itibaren ağzından düşmedi bu laf. 'Ben bir viking kızıyım'. Ha bir de kılıç kullanmayı bildiğini söyleyip durması var ama o konuya hiç girmek istemiyorum...

Bak kızım. Akıllı ol. Adam Kral. Onu da geçtim senin vaftiz baban. Tek vasin o. Adam ol lan. Bulmuşsun Waryk gibi adamı hala 'Ben bir İskoç kızıyım' 'Kılıç kullanmasını biliyorum' 'Seni adi Normandiyalı'

Kitap boyunca başka bir şey söylemedi zaten :D

Mellyora, Waryk ile evlenmemek için çok büyük bir mücadele veriyor. Waryk ise ona mantıklı bir şekilde iki seçenek sunuyor. Kral'ın öfkesiyle yüz yüze kalmadan yapması gerek bir seçim var.

Neyse ki mantıklı olan tercihi yapıyor.
“Farkında mısınız leydim bilmiyorum ama benimle pazarlık ettiniz, bana emir verdiniz, beni ikna etmeye çalıştınız. Her türlü yolu denediniz, sadece bir yol kaldı.”
“Neymiş o?”
“Lütfen demek.”

Waryk oldukça zeki, merhametli ve güçlü bir askerdi. Üstelik korkusuzdu da. İnandığı şey için savaşmaktan asla çekinmeyen bir karakter. Kişilik özellikleri beni oldukça etkiledi. Üstelik ukala, yakışıklı ve İskoç :D 21.yüz yıl da yaşasaydı ideal bir koca adayı olabilirdi :D

Zaten diyorum. Ben yanlış yüzyılda doğmuşum. Bilgisayarım ve telefonumla birlikte 12.yüzyıla yollar mısınız beni?

Mellyora ise bir kız karakterde istemediğim her türlü özelliğe sahip.

Fazla cesur. Asi. Kendini beğenmiş. İnatçı. Kendini çok zeki sanan ama öfkeli bir aptaldan başka bir şey olmayan çocuk ruhlu bir deli. 

Onun deliliği beni de deli ediyor. Edebinle otur kızım! Sen bilmezsin beyin bilir! Sus konuşma yeter! Daha fazla alçalma gözümde.
“Aşkım, cesur, kaygısız ve içten olmanın tam zamanı. Bir kibar ol. Tatlı ol. Duygusal ol. En önemlisi sessiz ol.”

Aslında Mellyora'nın sorunu Waryk'in ödülüyle. Çünkü Kral ona ödül olarak çok değerli topraklar verdi. Mellyora ise yanında eşantiyondu.

Peki bu Waryk için de öyle mi? 

Kitap bu soru üzerine kurulu aslında. Bu soru ve İskoçya ile Normandiya arasında ki kan dolu savaş üzerine.

Kitap 30. sayfadan sonra anlam kazanıyor, 250'den sonra heyecanlanıyor ve son 50 sayfada kalp krizi geçirmeye başlıyorsunuz. Ölüyordum o kısımlarda. Çığlık çığlığa okudum.

Aslanım Waryk (bu espriyi yapmayacağımızı düşünmediniz, değil mi?) nasıl da kurtardı günü :D

Süper Mario gibiydi mübarek :D

Bugün ayrıca sizlerle, İskoç kralı 1.David hakkında yaptığım araştırmayı da paylaşacağım. Takip de kalın :)

Ve bu güzel kitabı mutlaka okuyun :)





You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook