Ayır-Aç #4

06:58


Uzun süre sonra yeni bir Ayır-Aç yazısıyla karşınızdayım :) Hep internette görüyordum. Kağıttan yapılmış ve tam da kitabın kenarına koyulmuş/takılmış ayraçlar. Oturdum düşündüm ve bunları nasıl yapabilirim anlamaya çalıştım. Sonra aklıma ilkokulda yaptığımız tuzluklar geldi. Hani bir sayı ve taraf seçip karıştırdığımız, içine saçma sapan şeyler yazdığımız kağıtlardan. Ben de aynı yöntemle kendime o çok hoşuma giden kağıt ayraçlardan yaptım )



Malzemeler:

-A4 kağıt
-Makas
-Kurşun kalem
-Fosforlu kalem
-Renkli kalemler
-Silgi

İlk olarak A4 kağıdı düz bir şekilde önüme yerleştirdim. Kırışmış ya da daha önce katlanmış olup olmaması önemli değil. Sadece A4 olsun yeter.
 Daha sonra A4 kağıdımın bir ucundan tuttum ve üçgen şeklinde katladım. Altta dikdörtgen şeklinde bir boşluk kaldı fark ettiyseniz. O fazlalık parçayı kesip atın. Hiç bir işinize yaramayacak çünkü.

O fazlalık parça gittikten sonra gerike bir kara şekli kalacak. O kareyi önce boydan ikiye katlayın. Sonra açın ve bu sefer de enine doğru ikiye katlayın. En sonunda karenin içinde 4 adet kara elde edeceksiniz.

Karelerin uçlarından tutup üçgen şeklinde içe doğru kavradığınızda ortaya yanda ki gibi bir şekil çıkacak. Tam kıvrılmazlarsa üzülmeyin. Ölçüleri birebir eşit olmak zorunda değil ortaya çıkan üçgenlerin. Biz zaten onları daha sonra düzelteceğiz.
 Kağıdı ters çevirin ve aynı katlama işlemini bu kez geriye doğru tekrarlayın. Yine ortaya üçgenler çıkacak. Tuzluk yapanlar tekniği çoktan hatırlamaya ve şekli tanımaya başladılar :) Aslında çok kolay bu ayraçları yapması :D

Şimdi kağıdı ikiye katlayın. Karelerden oluşan bir dikdörtgen var artık elimizde ama bizim ihtiyacımız olan şey küçük kareler.
 Bu nedenle bu dikdörtgeni ortadan ikiye kesmeniz gerek. Ancak dikdörtgeni kesince ortaya çıkan iki kareyi açtığımız da yine ortaya iki adet dikdörtgen çıkacak. Bu yüzden onları da tam ortadan kesmeniz gerek.
 Ve sonuçta elimizde dört adet küçük karemiz olacak. Bu şekilde de üzerine resim çizip, ayraç olarak kullanabilirsiniz ama bugün biz daha farklı bir tasarım yapacağız. Tasarımdan kastım benim iğrenç çizim yeteneğimle size beğendirmeye çalıştığım şeyler :D Eminim siz daha iyisini yapabilirsiniz :D


 Karelerden birini seçiyor ve devam ediyoruz. Karenin ön tarafı düz, arka tarafı bölünmüş olacak ve biz tüm çizme-kesme işlemlerini o düz tarafta yapacağız.

İlk olarak ön tarafı, ortadan ikiye iki üçgen şeklinde kesmemiz gerek. Ancak boydan değil enden. Bu yüzden ön tarafa enden, kurşun kalemle bir çizgi çiziyor ve alt tarafını kesiyoruz. Kağıdı açarak da kesebilirsiniz ki öyle daha kolay olacağını garanti edebilirim.

Alt tarafı kestikten sonra tekrar kağıdı katladığımız zaman, bazı fazlalıklar kaldığını fark edeceksiniz. Bu yüzden tekrar kurşun kaleminizi elinize alın ve o fazlalık kısımları işaretleyin. Daha sonra kağıdı açmadan o fazlalıkları kesin.

Artık elimizde düzgün bir zemin var. Yapmamız gerekn şey bu zemini biraz renklendirmek.

Öncelikle kurşun kalemle üst tarafta kalan üçgenin tabanına, şekilde gördüğünüz gibi, iki adet kavis/parantez çizin. Ancak biraz bastırarak çizin. Çünkü daha sonra bu çizdiğiniz kavisleri silgiyle çok hafifçe silmeniz gerek. Üzerlerini boyadığımız da belli olması için böyle yapmalıyız.
 Şimdi üst tarafı istediğiniz renk fosforlu kalemle tamamen boyayın. Ben turuncu renkle boyadım.
 Daha sonra siyah, tükenmez bir kalemle (stabilolar daha iyi olur) kavislerin üzerinden geçin. Buradan sonrası bir göz için gerekli ögeleri çizmek. Kirpik, göz bebeği ve kaş...

Ayracımız hazır. Artık kullanmaya başlayabiliriz. Tek yapmamız gereken bir kitap almak ve onu kitabın tam köşesine yerleştirmek :)

İyi okumalar :)



You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook