Ölümcül Oyuncaklar #1 'Kemikler Şehri'-Film Yorumu

09:50



İZLEDİĞİM EN GÜZEL KİTAP UYARLAMALARINDAN BİRİYDİ :D

Ölümcül Oyuncaklar serisinin ilk kitabı Kemikler Şehri'nden uyarlanan film kesinlikle mükemmel olmuştu.



Oyunculara kesinlikle bayıldım. Zaten kitabı okurken aklımda canlanan kişiler direk onlar oldu.
Özellikle favori karakterim Isabell tam olmuştu.


Jace hele off off yani :D Jamie Campbell uzun süre rüyalarıma girecek gibi duruyor :D
Tek sıkıntı Jace'i daha ukala bekliyordum. Çok ciddiydi. Ne bileyim bazı replikler ciddiliğinin altında kaybolmuştu sanki.
Özellikle benim en sevdiğim repliklerden biri ciddiliği yüzünden fark edilmiyordu bile.

‘Şimdi tişörtünden bir parça koparıp yarama mı saracaksın?’ diye sordu Clary, şakacı bir tavırla. Kan görmekten nefret ederdi, özellikle kendisininkini.
‘Giysilerimi parçalamamı istiyorsan, sadece söylemen yeterli” Jace elini cebine atıp stelini çıkardı. “Bundan çok daha az acısız olur”



Kitaptan çok fazla şey çıkarmamışlardı. Film olduğu için doğal olarak her şeyi ekleyemiyorlar. Sadece sevdiğim bir kaç repliği göremedim filmde ama çok gözüme batmadı.
Bazı değişiklikler vardı ama çok büyük şeyler değildi. Değişiklik dediğimde bir olayı alıp bir diğer olayla birleştirmişler.


Vampir inine girdikleri sahneye tek kelime ile BA-YIL-DIM!!! :D
Tek fark, kitapta orada sadece Jace ve Clary varken burada tüm ekip var. Ah, bir de Simon fareye filan dönüşmüyor ama bunlar sadece ayrıntı.

İkinci kitabı henüz okumayanlar için söylüyorum film spoiler içeriyor :D
Herhalde ikinci kitabın spoilerını içeren tek film budur. Bu kötü bir şey mi? En azından benim için, hayır :D

Nedir bu spoilerlar?
1) Simon'ın boynunda ki diş izleri: Ben Simon'ın vampir olacağıyla ilgili bazı duyumlar almıştım ama birinci kitapta böyle bir şey gördüğümü hatırlamıyorum. Ancak filmde bu var. 
2) Jace ve Clary'nin gerçekte kardeş olmadığını söylüyorlar: Kitap öyle bir anlatıyor ki kardeş olduklarına inanıyorsunuz. Ancak filmde Hodge, Valentine'e Jace ve Clary'nin kardeş olduklarını söylemelerini söylüyor ki kitapta kesinlikle böyle bir şey yok.
Bunu ben kitap biter bitmez araştırıp öğrenmemiş olsaydım film de izlediğim de salon da çığlık filan atabilirdim ama zaten bildiğim için atmadım :D



Filmde kitaba uygun olmayan kısımlardan biri de buydu. Jace babasının Valentine olmasına kitapta ki gibi tepki göstermedi. Her neyse bunlar sadece ayrıntı dediğim gibi :D
Bir de kupa, yanlış hatırlamıyorsam, Valentine'de kalıyordu ama Clary cebe indirdi.


Filmin son sahnesi mükemmel olmuştu. Kitapta olmayan bir kısımdı.
Jace, Clary'nin evine gidiyor ve 'Sana daha önce melek görmediğimi söylediğimi hatırlıyor musun? Yalan söyledim' diyor.
Bana orada bir ateş bastı. 'JACE' diye haykırasım geldi ama sinema salonundaydım yapamadım çok içimde kaldı :D
Jace'in 'bütün bunlara inanmıyorum Clary' demesi de ayrı bir spoiler oldu. 

Arkadaşlar birbirlerine aşık olduklarını kabul ediyorlar yani :D

Filme bayıldım. Yine olsa yine izlerim. Duyduğuma göre ikinci filmin çekimleri bu ay başlıyormuş ve üçüncü filmde hiç vakit kaybedilmeden hemen arkasından çekilecekmiş. Arka arkaya izleyeceğiz desenize :D











You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook