Melez Sözleşmeleri #1 'Melez'-Kitap Yorumu

10:17


Hematoi ırkı, tanrılarla yaratıkların soyu. İki Hematoi çocuğu Safkan sayılıyor ve tanrısal güçlere sahip oluyor. Hematoilerle ölümlülerin çocukları olan Melezlerde ise bu güçler yok. Bu melezlerin sadece iki seçeneği var: eğitimli birer Avcı olup iblis avlayabilir ya da Safkanların evlerinde kölelik yapabilirler.

Bir Melez olan Alexandria, yaşamını tuvalet temizleyerek geçirmek yerine tehlikeye atmaya razı ama bunu da yüzüne gözüne bulaştırabilir. Avcılık öğrencilerinin uyması gereken belli kurallar var. Alex'in bu kuralların hepsiyle başı dertte ama en fazla birinci kural onun için büyük sorun: Safkanlarla Melezler arasında ilişki yasak.

Ne yazık ki Alex, Safkan Aiden'a çok fena âşık. Ancak bu aşk onun tek büyük sorunu değil; daha büyük bir sorun, okuldan mezun olana kadar hayatta kalmak ve bir Avcı olmak. Görevinde başarısızlığa uğrarsa ölümden ya da kölelikten de kötü bir son onu bekliyor: bir iblise dönüşmek ve Aiden'ın avı olmak.

Daha korkunç bir şey düşünülebilir mi?



Jennifer L. Armentrout’un kaleminden yine harika bir seri.
Melez, okumaya başladığım ilk andan beri bende bağımlılık yaptı.
Sayfaları yalayıp yuttum ve kitabı bir günde bitirdim :D







Kitap bana yer yer Vampir Akademisi’ni hatırlatsa da dikkatli bir şekilde okuyunca aslında çok farklı olduklarını anlıyorsunuz.
Bir kere Aiden ve Alex kesinlikle ama kesinlikle imkansız bir aşkla karşı karşıyalar.
Ben bu kast olayına oldum olası sinir olmuşumdur.
Safkanlar ve melezlerin karışmasına izin vermedikleri için birlikte olamazlar. Aiden bir safkan Alex ise bir melez çünkü.
En başta olay Alex’in Aiden’ın cazibesine karşı koyamamasından ibaretti ancak daha sonra ateşle barut yan yana duramadı ve aralarında bariz bir çekim oluştu.
Eh, Aiden’da  karşı konulacak gibi değil. O kül rengi gözleri için ölebilirim mesela :D


Biraz da Seth’den bahsetmek istiyorum. Kendisi Apollyon. Yani bir melez olmasına rağmen 4 elementi de kontrol edebiliyor. Bir de 5.element olan akaşayı.
Vampir Akademisi’ne benzettiğim için oradan bir benzetmeye yapacağım,
İblisler bana biraz strogoiları andırdı. Safkanlar, İblis ısırığıyla iblis oluyor ve iblisler kanlarında ki eter için onları avlıyorlar.
Ama dediğim gibi bir süre sonra benzemediğini anlıyorsunuz.
Kitapta yunan mitolojisinden kesitlere yer verilmiş. Ben yunan mitolojine bayılan bir insanımdır. Böyle oturup saatlerce okuyabilirim yani :D
O yüzden bu da kitabın sevdiğim özelliklerinden biri.
Safkanlar, tanrıların soyundan geliyorlar. Melezler ise safkanlar ve ölümlülerin birleşmesinden doğuyor. Safkanlar ve melezlerin birleşiminden de doğabilirler ancak kast sistemi yüzünden böyle bir şey mümkün değil.
Alex gördüğüm en söz dinlemez, en laf anlamaz ve en sinir bozucu karakter. Nora ve Zoey’den sonra o da bana kalp krizi geçirten karakterler listesinde ki yerini aldı. :D
Kitabı okurken kendimi sık sık gülerken buldum. Jennifer yine çok eğlenceli bir dille yazmış. Yer yer kahkahalara boğulduğum bile oldu. Alex’in konuşmaları oldukça komik. Kızın kendine özgü bir tarzı, kendine has bir felsefesi var ama tabi kız salak olunca insan da olsa melez de olsa tüm bu özellikler bir işe yaramıyor :D

-SPOILER-


Beni de kulübene at ayy yani al Aiden :D
Bu çocuk beni arsızlaştırıyor. Benim böyle ciddi, güçlü, korumacı, kontrol manyağı erkeklere takıntım var. :D Bulup bulup aşık oluyorum :D


Bunlar kitabın orjinal tanıtım videolarımı emin olamadım. Sanki daha önce Jennifer'ın sayfasında böyle bir şeyler izlemiştim ama şimdi yok.
                                        Neyse ben çok beğendim. Umarım siz de beğenirsiniz.




                                          2:http://www.youtube.com/watch?v=J2_CwZ4fTcI
                                          3:http://www.youtube.com/watch?v=YWo2Px0xh7A






You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook