Tanrı ve Canavarların Düşleri || Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Tanrı ve Canavarların Düşleri
Orijinal Adı: Dreams of Gods and Monsters

Seri Sıralaması: #3
Yazarı: Laini Taylor
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 652

*****

Bir varmış bir yokmuş, Bir melekle bir şeytan ellerini yüreklerine bastırmış ve kıyameti başlatmış.

İki dünya amansız bir savaşın eşiğinde. Karou, Kimera isyanının başına geçiyor ve gelecek, artık tamamen onun ellerinde. Peki ufukta daha da büyük tehlikeler belirirken Karou ve Akiva, tanrı ve canavarlara direnecek kadar güçlü kalabilecek mi?

"Dikkat! Bu seri yoğun fantastik yetenek içerir!" 
-Los Angeles Times-





Akiva ve Karaou'yu veda etmeye hazır mısınız?
Kitabı okurken bir an hiç mutlu sonlarına kavuşamayacaklarına sandığımı belirterek başlamak istiyorum yorumuma. Resmen ömrümü yedi bu Laini Taylor benim...

Efenim kitabın adından da belli olduğu gibi bu kitapta Tanrı ve Canavarların düşlerini okuyoruz. Akiva ve Karao'nun en başından beri istedikleri ama bir türlü elde edemedikleri şeyleri. İkisinin aşklarıyla başlayan bir barış hareketini. 

Melekler ve kimeralar bir olup, imparatora savaş açıyor. Tabii birbirlerine güvenmeleri hiç de kolay olmayan iki taraftan bahsediyoruz burada. Kan çıkarmaktan hiç çekinmeyen melekler ve onları hamsa dövmeleriyle etkisiz hale getirebilen kimeralardan...

Karou ve ekibi, kimeraları sakin tutmaya çalışırken, Akiva'da önce kız kardeşini sonra da onun üzerinden diğer melekleri sakin tutmaya çalışıyor.

Tabii her şey o kadar kolay olmuyor. 

O zaman detaylarla başlıyorum efenim. Bir varmış bir yokmuş. Bir zamanlar bir melek ve bir kimera aşık olmuş. Hain yazarları bir türlü kavuşamasınlar diye her şeyi yapmış ve bu okur yazar kızcağız da sinir hastası olmuş...


Şimdi öncelikle birinci kitap hâlâ benim favorim. 
Ancak bu kitap ikincisine göre daha heyecanlıydı. Daha çok olay ve daha çok heyecan vardı.

Ancak sorunun bir kısmı da buydu. Çok fazla olay vardı. O kadar çoklardı ki takip etmekte zorlandım. Üstelik yine yeni karakterler girmişti ve yine onların hikayelerini yazar bize en olmayacak yerlerde verdi. Tam heyecanla bir şeyi okurken araya bambaşka bir olay sokuvermişti.

Sonra en başta hiç ortada olmadığı halde bir anda şapkadan çıkan tavşan gibi beliren olaylar vardı. Ne alaka dedim sık sık kendi kendime. Hele sonunda... Yani ipucu vermek istemiyorum ama keşke final kısmını uzatmak yerine tanrı ve canavarların düşleriyle birlikte bitirseydi... Bitmiş olayın üzerine yepyeni bir sorun çıkarası varsa yeni bir kitap yazabilirdi çünkü bence başlı başına apayrı bir kurguydu o kısım. Keşke kitaba dahil edip finali bozmasaydı. 

Hadi ettin, bari o kapanış sahnesini daha detaylı daha güzel yapsaydın. Resmen olayı bağlayabilmek için oldu bittiye getirmişti mutlu sonu. 

Ve bir de aynı şekilde oldu bittiye getirdiği sürpriz bir çift vardı kitapta... En çok da ona sinirlendim sanırım. Ayrı bir kitap talep ediyorum hakim bey!

Bu kitap hakkında daha fazla şey söylemek istiyorum aslında ama söyleyeceğim şeylerin sizi etkilemesinden korkuyorum sanırım. 

Bana kalırsa ilk kitaba başlayan biri seriyi bitirmeli; çünkü gerçekten heyecanlı ve güzeldi.
Ancak beklentiyi de çok yüksekte tutmamak gerek.





Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.