Bir Bebek Daha || Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Bir Bebek Daha
Yazarı: Büşra Doğa Yıldız
Yayınevi: Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı: 496
*****
Wattpad'de 5. Sirada haftalarca kaldi. Dört milyon kişi tarafindan okundu. Karnınızdaki bebeği sizden almak isteseler ne yapardınız? Mutsuzluktan ölen bir kadının kızı olsanız, mutluluğa inanır mıydınız?

Hüma; evlenme fikrine karşı, ancak anne olma isteğiyle yanıp tutuşan genç bir kadındır. Tek çaresi sperm bankasına başvurarak hamile kalmaktır. Ne var ki aniden ortaya çıkan biyolojik baba bütün planlarını altüst eder. Kartal ve Hüma'nın henüz cenin olan bir bebek uğruna yaşadıklarını bir solukta okuyacaksınız. "Uçmayı birlikte öğrenen kuşlar için gökyüzünün sınırı yoktur. "

Bloguma geri dönüyor olmak öyle müthiş ki… Bundan sonra daha sık yorum girmeye çalışacağım. O ay okuduklarımı ya da gelecek ay okuyacaklarımı paylaşmadığım zaman ‘Neden yapmıyorsun Okur Yazar?” diye isyankâr mesajlar alıyorum. Çoğunuz bunları video çekerek yapmamı istiyorsunuz ama video olayı beni bu ara biraz zorluyor. O yüzden ben de blog postu olarak devam etmeyi düşünüyorum. Eh, malum Nisan bitmek üzere… Pek bir şey okuduğumdan değil ya -_-
Gel gelelim kitabımıza… Kitabımızın adı Bir Bebek Daha; Benim son üç aydır TBR listemden hiç çıkmayan kitap. O kadar çok istiyordum ki okumayı başlayamadıkça için kan ağlıyordu, kitap dile gelip benimle konuşuyordu, oku beni diyordu, Elif okuyamıyordu, çok üzülüyordu…
Sonunda başardım ama. Çok yorgun olduğum için okulu kırdığım günlerden birinde (çoğul ekine dikkat lütfen) aldım kitabı elime başladım okumaya. Tabii ki elimden bırakamadım. Kartal ve Hüma’nın hikâyesi beni ele geçirdi resmen.
Kitabımızda Hüma adında bir kızceğimiz var. Kendisi öksüz, yetim, eli böğründe, yaralı bir kuş… Üniversiteden sonra burs kazanarak arkadaşı Esra’yla birlikte Amerika’ya gidiyor ve orada yüksek lisans yaparak eğitimine devam ediyor. Türkiye dönmelerine çok az bir zaman kala Hüma artık bir ailesi olması gerektiğine karar veriyor ama korkularını da hiçe sayamadığı için sperm bankasına başvurarak babasız bir bebek dünyaya getirmeye karar veriyor.
Sonra ne oluyorsa bankada bir karışıklık oluyor ve Hüma yanlış bir donörden hamile kalıyor. Böyle söyleyince kulağa hiç hoş gelmedi yalnız ha :P Neyse, buradan da anladığımız gibi Amerika’da bile bu tarz karışıklıklar olabiliyor. Hatta bununla da kalmıyor, bir de hamile kaldığı donör Türk çıkıyor. Kartal… (Asın bayrakları!)
İşte ortalık tam orada, Kartal’ın bu olanları öğrendiği noktada karışıyor…
Hüma’nın cesaretine, kendinden emin dik duruşuna hayran kaldım. Üstelik karakterin korkuları çok doğru bir şekilde yansıtılmıştı ve yaptığı seçim, yani babasız bir bebek dünyaya getirme fikri onun karakterine tabiri caizse cuk diye oturmuştu. Bu sperm bankası olayını birkaç hikâyede daha okumuştum ama genelde konu çok uzatılıyordu ve burada bunun yapılmamış olması hoşuma gitti.
Ayrıca yan karakterler de çok güzel işlenmişti. Ne çok aşırı karışmışlardı hikâyeye, ne de kurguda yetersiz bir konumda bulunmuşlardı. Özellikle Öykü’nün hikayesini çok merak ediyorum.
Kitapla ilgili olumsuza en yakın söyleyebileceğim iki şey var ki onlar da olumsuz sayılmaz aslında. Daha çok kişisel düşünce diyelim ya da onun gibi bir şey. Öncelikle kitapta bir ultrason sahnesi vardı ve orada Hüma’ya bol bol su içmelerini söylediklerinde bir tuhafıma gitti. Evet, ultrasonda su içirilir hasta sıkışsın diye ama hamilelik kontrollerinde o uygulama yapılmıyor diye biliyordum ve gidip anneme sordum. O da yapılmıyor dedi. Yanlış anlamayın bu çok göze batacak ve rahatsız edecek bir şey değil ama benim çocukluğum annem hemşire olduğu için hastanede geçti ve o yüzden bu tip ayrıntılar hep ilgimi çeker. Bir çeşit hastalıklı takıntı diyelim.
Bir de bebeğin ismini pek benimseyemedim. Yani evet, Hüma ve Kartal’ın neden seçtiklerini anlıyorum ama bana isim olarak pek hoş gelmedi. Belki de ben ağırlığı olan, bir tık geleneksek isimleri sevdiğim içindir. Yine de dediğim gibi Hüma ve Kartal için doğru bir seçimdi.
Evettt… Bir yorumun daha sonuna geldik. İkinci kitabı da en yakın zamanda okuyup yorumlamayı planlıyorum. Onu da burada en kısa zamanda paylaşacağım inşallah. Facebook sayfasında çok aktif olamasam da Instagram’da oldukça aktifim. Beni Instagram ve Facebook’tan takip ederseniz yorum yayınlandığında hemencecik haberiniz olur :D Hepinizi kocaman öpüyorum. Esen kalın efenim…





Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.