Efsunlu Adamlar - Merve Akıncı || Kitap Yorumu




Kitabın Adı: Efsunlu Adamlar 
Yazarı: Merve Akıncı
Yayınevi: Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı: 344
*****
Arka Kapak

Yanımızdan geçip giden adamlar var… Bir de dönüp baktıklarımız, durup izlediklerimiz… Onlar Efsunlu Adamlar… Sırası geldikçe anlatılacaklar... Efsunlu Adamlar'ın ilki; Gökdeniz. Nam-ı diğer 1.88.

Gözlerinin mavisinden, tutkuyla bağlı olduğu Harley'inden ve görür görmez sizi rengârenk bir efsunun içine çekmesinden tanıyabilirsiniz O'nu. Tanırsınız! Güneş'i ise ona bakan güzel, yemyeşil, hüzünlü gözlerinden bilirsiniz… Diğer yarısını bulma ümidini çoktan kesmiş, yalnızca kendine güvenen eksik bir ruhtu o… Kendini rengârenk efsun kuşağının içinde bulana kadar… Güneş hazır değildi. Gafil avlanmıştı. Peki ya siz? Siz hazır mısınız? "Sakin… Çok sakin…"

Yepyeni bir kitap yorumundan herkese merhaba :D Bu ara o kadar çok video çektim ki yorum yazarken kendimi tuhaf hissediyorum :P

Bu sefer Efsunlu Adamlar'ın yorumuyla sizlerleyim. Efsunlu Adamlar yazarın 3. kitabı. Benimse okuduğum ikinci kitabı. Alışveriş videomda söylemiştim, ben spoiler aldığım için Senli'yi okuyamadı; ama belki fuardan imzalı olarak alırım ve bu da bahanem olur :P

Kitabın kapağı çok hoşuma gitti. Şahmelek'in kapağı bana roman kapağından çok Wattpad'de yazılan hikayelerin kapaklarını çağrıştırdığı için çok sevememiştim; ancak bu kapağa bayıldım. 

Ne yazık ki bu kapağın yanıltıcı bir yanı var. Kapağa bakınca ben çok koyu bir bad boy beklemiştim. Evet, yeni terimim bu. Koyu bad boy... Sanırım erkek karakterleri sınıflandırmak için böyle bir kaç terim daha bulmam gerek :D

Kapağa bakınca ben böyle motoruyla gezen, sürekli siyah giyen, kızlara değer vermeyen, aklı beş karış havada, hayata küsmüş klasik bir bad boy tiplemesi beklemiştim; ama Gökdeniz bildiğiniz Harley'li prens çıktı :D Adam tam bir centilmen! Tamam, bazı odunlukları olduğunu kabul ediyorum ama kesinlikle kapağa bakarak beklediğiniz o serseri değil Gökdeniz.



Ben yazarın ilk kitabının da akıcı olduğunu düşünmüştüm. Efsunlu Adamlar da aynı şekilde akıcı bir kitaptı. Elime aldığım gibi bitti. O açıdan benim için çok iyi oldu çünkü zar zor zaman bulup kitap okuduğum şu dönemde elime aldığım gibi biten kitaplar benim için kıymetli birer mücevher gibiler.

Yazarın kaleminin de bu kitapta güçlendiğini görüyoruz. Daha hoş betimlemeler, daha ince seçilmiş kelimeler var. Yani ilk kitapla son kitabı arasında bir fark yaratmış. Bence bu bir yazar için çok önemli bir şey.


Yine konuya girmeden yoruma geçtim :D Konudan da şöyle kısaca bahsedeyim. Ana karakterimizin adı Güneş. Annesinin ölümünün ardından babası ve ablasıyla yaşadığı sıkıntılardan sonra, kendi ayaklarının üzerinde durmak üzere evden ayrılıyor. Kendine bir iş ve kalacak yer buluyor. Bir kafede garsonluk yapıyor Güneş. Gökdeniz'le de o kafede tanışıyor... Sonra hayatları, Güneş'in yaşadığı bir dizi maddi sıkıntının üzerine birbirine bağlanıyor ve ortaya eğlenceli bir hikaye çıkıyor.


Güneş'in sürekli ağlayıp durması beni biraz gıcık etmedi değil. Yani sen bu yola güçlü olmak için çıkmışsın. Kendi ayaklarının üzerinde durmaya çalışıyorsun; ama en ufak sorunda hemen ağlamaya, sarılacak bir şeyler aramaya başlıyorsun. Yalnızlık zor gelecekse niye evden ayrıldın? Tek başına ayakta kalmanın altın kuralı sorun değil çözüm odaklı düşünmek bana kalırsa. Ne yazık ki Güneş böyle bir özelliğe sahip değildi. En ufak sorunda hemen panikleyip ağlamaya başladı. Bunun kurgusal bir hata olduğunu düşünmüyorum. Bu tamamen Güneş'in karakteriyle ilgili. Belki de yazar onu bu şekilde yansıtmak istemiştir, kim bilir? Yine de ben Güneş'in biraz daha güçlü bir karakter olmasını isterdim. Şöyle hayata karşı dimdik duran, hiç yılmayan, öyle kolay kolay ağlamayan bir kız.

Bunun dışında söyleyebileceğim tek şey sonunun çok havada kalmış olmasıydı. Finale çok hızlı girdi kitap ve aynı hızla da bitti. Hani tadı damağımda kaldı derler ya, aynen öyle oldu. Tam kitabın heyecanına kaptırmıştım ki bir anda final kısmı geldi ve ben daha ne olduğunu anlayamadan bitti.

Ama kitap genel olarak akıcı ve güzeldi. Yazarın diğer kitaplarını okuyanların, Efsunlu Adamlar'ı da seveceğini düşünüyorum.

Bir de benim emin olamadığım bir şey daha var :D Bilen varsa lütfen beni aydınlatsın. Kitabın kapağında Efsunlu Adamlar Kod Adı: 1.88 yazıyor. Bir de yazarın Wattpad'de Efsunlu Adamlar Kod Adı: Cambaz diye bir hikayesi var. O zaman bu kitabın adı sadede Efsunlu Adamlar değil mi? :D Kafam baya karıştı yani :D

Neyse, siz de benim gibi bu soru üzerine düşünün, ben gidip sizler için yorumlayacak yeni kitaplar bulup, okuyayım :D




Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.