Mara Dyer #1 'Eksik Parça'-Kitap Yorumu





Kitabın Adı: Eksik Parça
Orijinal Adı: Unbecoming of Mara Dyer
Yazarı: Michelle Hodkin
Seri Adı: Mara Dyer Serisi
Seri Sıralaması: #1
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 424
*****
Arka Kapak

Bir gün uyandığında son birkaç gününü hatırlayamadığını düşün... Mucizevi bir şekilde kurtulduğun kazada tüm arkadaşlarını kaybettiğini, Ailenin yeni bir sayfa açmak için taşınmak zorunda kaldığını, Kendi geçmişinle ilgili senden daha fazlasını bilen bir çocukla tanıştığını, Tüm yaşadıklarından sonra yeniden âşık olabildiğini, Gerçek olması imkânsız halüsinasyonlar gördüğünü, Aklını kaçırdığından endişelenmeye başladığını düşün. Ne yapardın? Mara Dyer işte bu sorunun cevabını öğrenmek üzere… 



Yepyeni bir kitap yorumu ile karşınızdayım :D Reading slumb illetinden kurutlamadığım ve okul temposuna son hızla kendimi kaptırdığım şu günlerde, gerçekten de ilaç gibi geldi bu kitap bana :D

Öyleyse hemen anlatmaya başlıyorum :D

Mara Dyer'ın hikayesi oldukça gizemli ve zaman zaman ürkütücü. Karakterimizin esas hikayesi, gözlerini bir hastane odasında açmasıyla başlıyor. Üç arkadaşıyla birlikte eski bir binaya giriyor ve tek başına çıkıyor. Bina yıkılıyor ve tüm arkadaşları o esnada ölüyor. 

Binanın yıkılma nedenini, çok eski olmasına bağlıyorlar; ancak gerçeği henüz kimse bilmiyor. Kimse derken ciddiyim. Biz de bilmiyoruz :D Yazar da bilmiyor olabilir bence :P


Kazanın ve arkadaşlarının anılarıyla başa çıkamayan ve travma sonrası stres bozukluğu yaşayan Mara, ailesine başka bir yere taşınmayı öneriyor ve öyle de oluyor. Bu süreçte, her ne kadar annesi elinden gelenin en iyisini yapsa da, en büyük destekçisi abisi Daniel oluyor ve benim abisizlik yaramı bir kez daha deşiyor. Gideyim de annemlere erken evlenmedikleri için bir daha kızayım -_-

Kitabın buradan sonraki kısmı bir süre için klasik okulun yeni kızı hikayesiyle gidiyor. Biraz Alacakaranlıkvari yani :D Sanırım Gezginlerin yeni üyesi Asena da, bu seri için hazırladığı vlogunda buna benzer bir şey söylemişti. Gerçi, Mara ondan hem daha akıllı, hem de daha şanslı. Edward... Şey, Noah konusunda yani :D

Noah... Ah Noah ah! Uzun zamandır aradığım, bad boy olmadan da ukala olmayı başaran, insanlara, özellikle kadınlara saygısı olan, terbiyeli, iyi aile çocuğu beyfendi tam olarak Noah bence :D Tamam, o kadar da değil ama bana kalırsa tam bir centilmen. 

İşin kötüsü ne biliyor musunuz? Ben Mara'yı çok sevdim. Hiçbir kız karakteri sevmem ama Mara'yı sevdim ve Noah ve onu birbirine çok yakıştırdım. Mara'nın olaylarla başa çıkmaya çalışması, elinden geldiğince söz dinlemesi ve uyum göstermesi, Noah'ın ona destek olması ve Mara'nın bu destekleri kabul etmesi oldukça güzel işlenmiş ve birlikte harika bir olay örgüsü oluşturmuş, çok cici (!) bir kurguydu. Bu kadar psikolojik olaydan sonra, ne kadar cici siz düşünün :D


Mara'nın başına bir dizi tuhaf geliyor ve delilikle, akıllılık arasında bir yerde sıkışıp kalıyor Mara. Ben bu olayı tam olarak bu şekilde adlandırıyorum. Kapa kısılmak... Mara kapana kısılmış durumda. Herkes hayal gördüğünüzü söylerken, yaşadıklarınızın gerçek olduğuna nasıl inanabilirsiniz ki? Oldukça zor bir durum ama Mara bir şekilde güçlü kalmayı ve en azından delirmemeyi başarıyor.

Kitap gerçekten çok ustaca kurgulanmış. Öyle ki hâlâ olayları çözemedim -_- 
Biraz gizem, biraz fantastik, biraz psikoloji ve biraz da aşk bir kitapta toplanmış ve gerçekten de çok 'leziz' bir kitap olmuş Eksik Parça.

Sadece, ilk kısımlarda biraz kafam karıştı. Jude'u ilk başta erkek sandığımı itiraf ediyorum. Yazar olaya öyle kapılmış ki bize kurgunun temel bilgilerinden bir kaçını en başta anlatmayı unutmuş. O kısım sanki kurguda kopukluk varmış gibi olmuş.

Onun dışında çok beğendim kitabı. Dili çok ağır değildi ve benim gibi gizem okuyamayan meraklı insanlar için idealdi.

Eğer bu kitabı alıp almamak arasında kaldıysanız, benim önerim almanızdan ve Mara Dyer'a bir şans vermenizden yana olacaktır; çünkü şu anda karakterimizin baya bir şansa ihtiyacı var :P 
Ona ve Noah'a bol şans :D








Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.