Deniz Kızları ile Okuma Etkinlikleri #5 'Tutku Oyunları' || Kitap Yorumu






Kitabın Adı: Tutku Oyunları

Orijinal Adı: Consequences

Yazarı: Aleatha Romig

Yayınevi: Arkadya Bitter

Sayfa Sayısı: 648

*****

Arka Kapak


Aşk, günahlarla yoğrulmuş bir oyunu bozabilir mi?

Claire Nichols, kusursuz hayatların, büyülü masalların ardında en kötü kâbusların yaşanabileceğinden habersizdi. Ta ki onunla tanışana kadar; Anthony Rawlings. Zorba, acımasız, gözü kara. Fakat aynı zamanda zengin, kibar, güçlü ve nefesleri kesecek kadar yakışıklı. 

Parıltılı yaşamların gürültüsünden uzak, sıradan bir barmen olan Claire, onun tatlı tuzağına düştüğünde ise artık her şey için çok geçti. Nefretin bile çekici geldiği bu dünyada, tutku ve şehvet dolu bir oyunun en önemli parçasıydı artık.





Herkese merhaba :D Yılın en çarpıcı kitabının yorumuyla karşınızdayım.
Kitap beni ezdi geçti resmen. Tüylerim diken diken oldu.
Kitabımızın baş karakterlerinin adı Claire ve Anthony. Claire, bilmediğiniz hiçbir şeyin altına imza atmamanız gerektiğinin ibretlik kanıtı. Anthony ise onun korkulu rüyası...

Claire, çalıştığı barda Anthony Rawlings'le tanışıyor ve iki gün sonra kendini onun tarafından kaçırılmış, tecavüze uğramış ve şiddet görmüş olarak buluyor.

Bu tarz kitaplar her zaman çok fazla tepki almıştır. Tecavüze, şiddete uğrayan bir kadın ve yakışıklılığı dillerden düşmeyen bir adam... İnsanlar bunu özendirme olarak görür. Haklılar da; ama bu kitap için değil.

Kitabın başından sonuna kadar, sanki Claire'in odasında bir kamera bir anlatıcı varmış da biz onu hem izliyor, hem dinliyormuşuz gibiydi. O bir kurbandı ve biz hem kurbanın, hem de suçlunun psikolojisini okuyormuş gibiydik. Claire'in öfkesi, sevgisi, vicdanı... Hepsi sanki bir hastalıklı duygular bütünüydü. Aynı şekilde Anthony de. Onu okudukça sık sık özünde tüm bunları yapamayacak bir adammış gibi geldi bana; fakat sanki, geçmişinde bir yerlerde bir şeyler kırılmış, tamir edilirken bir parça yanlış yere konmuş da Anthony olmadığı birine dönüşmüş gibiydi. Acımasız, duygusuz, sert, psikopat... Yine de sık sık özünde olduğu kişi ortaya çıktı. Yine de bu ondan tiksinmeme engel değil. Kitabı sevmiş olabilirim; ama Anthony'i asla sevmedim. Claire'in durumunun ise Stockholm sendromundan fazlası olduğunu düşünüyorum. Onun hastalıklı duyguları beni dehşete düşürdü. Anthony'nin kitap boyunca her şey normalmiş gibi davranması ise korkunçtu.

Kitabın orijinal adının konuya çok uyduğunu düşünüyorum. Consequences... Bedeller... Keşke kitap bu isimle basılsaydı; çünkü yazar bize, bunu oldukça hastalıklı bir yolla yapmış olsa da, her şeyin bir bedeli olduğunu anlatmış bu kitapta. Ve keşke, kitap orijinal kapağıyla basılsaydı. Neyse, kapak bambaşka bir tartışma ve ben o olaya hiç girmek istemiyorum :D

Kitap hakkında daha fazla ne söyleyebilirim... Elimden bir türlü bırakamadım kitabı. Çok sürükleyici ve merak uyandırıcıydı. Şiddet çok fazla olsa da bana benzer türdeki kitaplarda hissettiğim şeyleri hissettirmedi. Şiddetten rahatsız oluyorsanız, okumamanızı öneririm; ama yok olmam diyorsanız bence alıp okuyun. Çünkü oldukça farklı bir bakış açısıydı... Ya da benim bakış açım çok farklı :P

Neyse işte ben kitabı çok sevdim ve devamına Ankara'ya döner dönmez başlayacağım :D
Umarım siz de seversiniz :D








Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.