Okuma Etkinliği | Gençlik Hatırası

   
Kitabın Adı : Gençlik Hatırası
Yazarı: Ece Altınkaya
Sayfa Sayısı: 464
Yayınevi: Postiga Yayınları

Sana Ateş Böceği ve Peri Kızının hikâyesini anlatmamı ister misin?

Masum bir masalın içinde çok sevmişlerdi, Peri Kızı ve Ateş Böceği…Birbirlerine bir kalp atımı kadar yakın olup, okyanus aşırı kadar uzakken. Yeryüzünde, insanlık tarihi kadar eski, yeri göğü yakacak kadar heyecan verici; ey AŞK!

Ve yaşamaya devam ettikçe, o da bizimle birlikte var olacak. Çocuk yaşlarımın sonu genç kızlığımın başıydı. Başımda kavak yellerinin estiği, rüya gibi yıllardı. Henüz lisedeydim. Ve kalp kırıklığından henüz bihaberdim. Bir gün okulun çıkışına o geldi. Adı Ateş'ti. Adı gibi yakıp kavuran koyu renk bakışları, asi tavırları ve tavırlarına inat gülümsediğinde amansızca ortaya çıkan can yakan gamzeleri vardı. Ansızın gelmiş ve benim tekdüze çarpan yüreğimi alıp kendi yörüngesine fırlatmıştı.

Ateş çenemden tutarak başımı tekrardan kendisine doğru kaldırmıştı. Güven veren ve ışıldayan bir gülümsemeyle bana bakmış "Ve eğer senin için kokum, biraz olsun senden bana esen ve beni serseme çeviren kokun gibiyse, şu zavallı kalbim mutuluktan çıldırabilir…"' demişti. Kocaman açılmış gözlerimle ona bakmıştım.

   

Herkese merhaba :D Bu güzel okuma etkinliği için, güzel bir yorumla karşınızdayız :D Klasik bir okur yazar yorumu olacak bu. Erkek karaktere aşk şarkıları yazıp, kız karaktere saydırdığım... Ama benim ciddi anlamda bir suçum yok bu sefer. Kız kendi kaşındı. Tam iyi gidiyor, akıllı uslu, efendi kız dediğim yerde sapıttı. Çok ayıp Gülperi! Çok ayıp! Neyse, sizi daha fazla meraklandırmadan, yorumuma geçiyorum :)



Kitabımız 90'larda geçiyor ve 2000'li yılların başlarında sona eriyor. Öyle alışmışım ki 21. yüzyıla, 90'larda yaşadıkları o saf aşk bana sanki bir mucizeymiş gibi geldi. 

Eğer Ateş ve Peri 2015'te aşık olmuş olsaydı, Peri her gece gizli gizli Ateş'i arar, onunla Facebook'tan, WhatsApp'tan yazışır, her gece Tango'da Skype'dan görüntülü konuşurlardı. Ateş kafasına estiği anda bir uçakla gizlice soluğu yanında alırdı... Tabi o zaman gözümde Peri Kızı ve Ateş Böceği'nin aşkının hiçbir kıymeti kalmazdı. Kitapla ilgili sevdiğim ilk şey buydu yani, zor olsa da sevdiler...

Kitap çekingen, saf, ürkek bir kız karakter olan Peri'nin ağzından anlatılıyor. En tehlikeli kız karakter tipi... Ben de oldukça çekingen, iyi niyetli hatta belki biraz da saf bir insanımdır. Her şey için endişelenirim ve hiçbir şeye sesim çıkmaz. Bir çok kitap karakterinde kendimi görüyorum bu yüzden sık sık. Ama ben hiç bu kadar sorunlu olmadım... Bir insan hiç mi elindekinin kıymetini bilmez ya :D

Yazar bu yorumu okuyorsa, çok özür diliyorum kendisinden. Benim sorunum Gülperi ile değil, ben genel olarak yakışıklı erkeği kapan, saf kız karakterleri sevmiyorum. Tamamen kişisel bir sorunum var kendileriyle. :D 

Neyse, devam ediyorum. Bizim Peri Kızı, en yakın arkadaşı Buket sayesinde tanışıyor Ateş'le. Ateş, Buket'in kuzeni. Uzaktan uzaktan hoşlanıyor Ateş'ten ve onun hakkında kurduğu hayalleri sessizce kalbinde yaşatıyor. Hislerini hep kendine saklıyor. Bir çirkefliğini görmedim şimdi, hakkını yemeyelim.  Belli, iyi aile kızı Peri. Tabi babasını bu çerçevenin dışında tutmak istiyorum. Kendilerine bir hayli gıcık oldum. 

Peri uzaktan uzaktan severken Ateş'i, bizim Ateş Böceği de kapılıverir Gülperi'nin büyüsüne ve böylece bir aşk hikayesi başlar.


O zamanlar daha zormuş her şey. Siz şimdi ailelerinizin sıkı olduğunu düşünebilirsiniz ama o zamanlar daha da sertmiş aileler. Sanırım ebeveynlerimiz nesilden nesile yumuşuyorlar. Ya da ben kendi aileme bakıp öyle olduğunu düşünüyorum. 

Gülperi'ye gelen gizli telefonlar filan... Açıkçası bunlar çoğu kişi için önemsiz ayrıntılar olabilir ama benim için kitabı ustaca süsleyen motiflerdi.  Her biri bana Peri ve Ateş aşkıyla ilgili bambaşka şeyler anlattı.

Ben kadere gerçekten inanırım. Ve kaderimizi kendi ellerimizle belirlediğimize... Attığımız her adım bizim kaderimizi çizer ve hatalarımızın bedelini iyi ya da kötü, bir şekilde mutlaka öderiz.
Ateş'in hikayesi de o hesap... Kin ve nefretin onu ele geçirmesine izin vermiş bir karakter Ateş. Ve yaptığı hatanın sebebi bu. Bunun bedelini bu kadar ağır bir şekilde ödemesi, Peri'nin ona destek yerine köstek olması gerçekten canımı yaktı. 

'Akıllı kız,' dediğim Peri, beni hayal kırıklığına uğrattı resmen -_- 
Kusura bakma Peri'ciğim ama Ateş cidden sana bir kaç beden büyük... Büyü de gel sen önce. İki lafa nasıl... HAYIR! SPOILER YOK! Beni kandıramazsınız :P

Kitap hakkında bu kadar sohbet yeter, biraz da eleştiri yapalım :D 
Eleştiri dediğim de hemen aklınıza kötü şeyler geliyor değil mi? Bu anlayışı aklımıza yerleştirenler utansın. Eleştirinin iyisi kötüsü olmaz, yapıcısı olur...

Kitabı cidden çok beğendim. Tek bir imla, noktalama hatası veya edisyondan kaynaklı başka herhangi bir hata göremedim.
Ayrıca kapağı da çok ama çok güzel gerçekten.
Yazarın dili gerçekten çok güzel. Oldukça romantik bir yazar, Ece Altınkaya... Bunu okuduklarımdan anlayabiliyorum. 

Kitabın başları biraz sıkıcıydı ama sonradan açıldı. 50. sayfadan sonra kitap kendiliğinden aktı.

Şimdi sırada 2.kitabı beklemek var. Yarın alabilir miyiz? Biraz heyecandan ölmek üzereyim de :P Ama merak etmeyin canlarım, bu hafta sonu yazardan spoiler almaya çalışacağım. Paylaşır mıyım peki? Tabi ki hayır :D Ben cani bir bloggerım sonuçta :P




a Rafflecopter giveaway

Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.