Gezgin Kitap Kardeşliği ile Blog Turları #16 | Cambaz 7.Gün 'Yazarla Söyleşi'


Turumuzun son gününde, sizler için yazarımızla kısa ama oldukça keyifli bir sohbet gerçekleştirdim. 
Bakalım yazara neler sormuşum ve yazarımız Burcu Demet, bu sorulara ne cevaplar vermiş :)



Okur Yazar: İlk sorularım Cambaz'la ilgili. İlk kitabınızdan farklı olarak bu kitap romantik komedi türünde bir kitap… İki türü yazmak arasında ne tur farklılıklar vardı sizin icin?

Burcu Demet: Ben duygusal, dram tarzı yazmayı daha çok seviyorum aslında. Cambaz benim için bir meydan okumaydı. Yazabilir miyim diye başlamıştım ve açıkça söylemek gerekirse zorlandım da. Duygusal, dram tarzı yazarken ruh haliniz önemli olmuyor ama komedi tarzında ne yazık ki durum farklı. Keyifli değilseniz yazmak zorlayabiliyor. İç sesler, duygu durum anlatımları, betimlemeler daha rahat olduğum yazımlar, komedi tarzında ise diyaloglara ağırlık vermek gerekiyor. Bu benim için zordu açıkçası.

Okur Yazar: Ama yine de oldukça iyi bir iş çıkarmışsınız.
      Peki, Cambaz nasıl oluştu? İlk fikir nasıl geldi aklınıza?

Burcu Demet: Belki biliyorsunuzdur, ben forumlarda yazmaya başladım ve o dönem anlaşmalı, beşik kertmesi, şantaj ile evliliklerle ilgili hikâyeler çok fazlaydı. Komedi tarzı yazacaksam sık yazılan bir konu olması gerekiyordu, klişeler mutlaka olmalıydı ve bu klişelere farklı bir bakış açısı ile bakmam gerekiyordu. Konu böylece kendiliğinden oluştu. Bir anlaşma evliliği olacaksa, bir inatlaşma evliliği neden olmasın dedim kendi kendime. Hatta o zamanlar bir yoruma verdiğim yanıtı tekrarlayabilirim. Yorumda, bu tarz bir evliliğin çok saçma olduğu eleştirisi yapılmıştı. Ben de "Envai çeşit anlaşmalı evlilik yazılıyor onlar çok mu anlamlı?" diye sormuştum. Zaten kitap boyunca sık kullanılan bir çok sahnenin yinelendiğini, ancak dalga geçilerek ele alındığını fark etmişsinizdir.

Okur Yazar: Çiftler arasında ki inatlaşmalar ve iddialardan doğan aşklar her zaman okumayı sevdiğim bir tür olmuştur. O yüzden klasik zoraki evlilikler yerine bu konuyu okumak cok hoştu bence.
Bir taraf seçmem gerekirse Gecem'i seçerim ama Aktan'in da oldukça sempatik bir karakter olduğunu inkâr edemem. Sizin için de öyle mi? Aktan hakkında ki düşüncelerinizi tüm gerçekliği ile bilmek istiyorum açıkçası.

Burcu Demet: Ah, açıkçası Aktan nefret edilesi , kafası kırılası bir karakter bana sorarsanız. Klasik, kendini beğenmiş, herkesin kendisine aşık olması gerektiğine inanan, sevilmediğinde de neden sevilmediğini anlayamayan bir karakter... Sokağa çıkın onlarca Aktan göreceksiniz bana göre. Ama nedense okurlar çok sevdi benim odunumsuyu, hal ada nedenini anlamam.

Okur Yazar: Biz odun severiz biraz ondan :D

Burcu Demet: Sanırım ondan, evet. Biraz da odun ama değişecek beklentisi var. O nedenle de Aktan'ı hiç değiştirmedim. Odun geldi odun gitti açıkçası.

Okur Yazar: Biz kabullendik onu böyle.
      Çoğu yazarın yazarken düzenli olarak yaptığı şeyler vardır. Kimi ayni müziği dinler kimi ayni atıştırmalığı yer. Sizin böyle bir rutininiz var mı?

Burcu Demet: Sahra 'da vardı. Dinlediğim zaman bana Sahra'yı hatırlatan şarkılar vardı ama Cambaz'da olmadı.

Okur Yazar: Peki Gecem kadar inatçı olduğunuzu söyleyebilir miyiz? Gerçi bana göre kimse onun kadar inatçı olamaz. :D

Burcu Demet: Hayır, değilim elbette:) Aksine sakin bir yapım vardır. O kadar hararetli duygularım yoktur. Gecem tam bir kızıldı. Aramızda kalsın, alevlenmeye yer arıyordu birazcık. Tamam, severim kızımı ama azcık şirret olduğunu itiraf etmem gerekiyor sanırım.

Okur Yazar: Şirret olduğunu kabul ediyorum ama Aktan varken olmaması imkansız biraz.

Burcu Demet: Evet Aktan gibi bir adamla başka nasıl başa çıkacaktı benim zavallı kızım...

Okur Yazar: Bir gün mutlaka yazmalıyım dediğiniz bir tür var mı?

Burcu Demet: Bu cevap vermesi zor bir soru. Aklıma takılan bir tür olduğu zaman yazmaya başlıyorum mutlaka, elimde değil. Fantastik, dram, duygusal romantik, aksiyon... Hepsinde yazılmış kitaplarım var. Ama biyografi yazmadım hiç. Yazmayı da düşünmüyorum açıkçası.

Okur Yazar: O zaman son soru. Hiç "artık yapamıyorum" deyip, yazmayı bırakmayı düşündüğünüz, yazmaktan bunaldığınız ama sonra vazgeçtiğiniz bir an oldu mu?

Burcu Demet: Evet sık sık oluyor. Uzun süreli aralar vermem gerekiyor. Bir nevi köşeye çekilip kendimi yeniliyorum. Ancak sonunda mutlaka bir şey oluyor, aklıma bir şey geliyor ve ben bunu yazmalıyım diye düşünmeye başlıyorum.

Okur Yazar: O zaman ilham perilerinize kocaman teşekkür ediyorum Sorularım bu kadardı. Zaman ayırıp cevapladığınız için teşekkürler. J

Burcu Demet: Asıl ben çok teşekkür ediyorum. Çok keyif aldığım bir sohbet oldu. J









Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.