Geceyi Keşfet-Kitap Yorumu







Kitabın Adı : Geceyi Keşfet
Orijinal Adı: Conquer The Night
Seri Sıralaması: 2
Yazarı: Shannon Drake
Goodreads  | Oku Oku


Satış rekorları kıran, ödüllü yazar Shannon Drake ortaçağ İskoçya'sını anlatan sürükleyici yeni bir destanla dönüyor.


13. yüzyılda İskoçya İskoçya kralının vefatından sonra İngiltere Kralı Edward I'in İskoçya üzerinde hak iddia etmesi üzerine, William Wallace'ın liderliğinde özgürlük savaşının başlatıldığı ve tüm özgürlük savaşçılarının kanun kaçağı olarak kabul edildiği yıllar...
Bir tarafta karısını, doğmamış çocuğunu, akrabalarını katletmiş, evini yakmış Kinsey Darrow'dan intikam almaya yemin etmiş bir kanun kaçağı Arryn Graham, diğer tarafta, kralın gözdesi Kinsey Darrow'la zorla nişanlandırılmış Kyra...
Kyra, Darrow'la evlenmemek için Tanrı'yla her türlü anlaşmayı yapmaya hazırdır... Ama Tanrı'nın onu bir zalimin elinden kurtarıp, bir kanun kaçağının merhametine bırakacağından habersizdir. Kralın gözdesi Kinsey Darrowun nişanlısının kaderi bir kanun kaçağınınkiyle kesişir.
Shannon Drake bu kitabında; dikkatle araştırılmış, tarihi detaylarla süslenmiş tutkulu bir aşkı anlatıyor. İntikamın, aşkın, tutkunun, zaferin, yenilginin bir arada yaşandığı bu muhteşem romanı, soluk soluğa okuyacaksınız...



Graham serisi ikinci kitabı Geceyi Keşfet’i sonunda okuyabildiğim için ne kadar mutlu olduğumu anlatamam size. Elimde süründü kitap. Nasıl yoğunmuşum da haberim yokmuş. Die finals, die!

Serinin ilk kitabını, ben ve Gezginler, tur kapsamında okuyup yorumlamıştık ve ben şahsım adıma çok sevmiştim. Tam bir tarihi romantik aşığı olan, İskoçları ve Birleşik Krallık içerisinde kalan tüm ülkelerin tarihlerini çok sevdiğim için, kitap her açıdan etkilemişti beni. O yüzden bu kitabı elime büyük bir sevinç ve hevesle aldım. 


Ancak…

Sör Arryn Graham, hikayemizin yakışıklı, İskoç ana kahramanı. Kinsey Darrow denen arkadaş, İngiltere’den aldığı güçle, bunun klanının bulunduğu kasaba, köy, kale artık her nereyse oraya saldırıyor. Yetmiyor, hamile karısına tecavüz ediyor. Yetmiyor, kaleyi ateşe verip, kadını orada bırakıyor. Kadın acı çeke çeke bebeğiyle ölüyor. Bu Darrow denen şahsiyet hikayenin pisliği yani… Arryn’de intikam yemini ediyor.

Darrow, bir lordun kızıyla nişanlı. Adı Kyra. Kyra’nın babası ölünce kale Darrow’a geçmiş. Lord onun olmuş. Evlendiklerinde o toprakların hepsi Darrow’a ait olacak. Ama dedim ya Arryn intikam istiyor… Kaleyi istila ediyor. Kyra’yı da kuleye kapatıyor. Ölüm değil acı istiyor. Yani o da Darrow’un nişanlısına sahip olacak… Buraya kadar kurgu süper bence. Hemen kafamda mükemmel bir aşk hikayesi canlandı. Ancak öyle olmadı o iş. Yazar resmen mükemmel bir kurguyu katletmiş.

Aşk okumadım ben. William Wallace’in maceralarını okudum. Eğer William Wallace’le ilgili bir şey okumak isteseydim, adını Google’a yazar ya da doğrudan Cesur Yürek’i izlerdim. Yazar ilk kitapta da tarihi bilgiyi abartmıştı ama bu kadar değil. Hadi dedim, neyse. Yine aşk ortaya yavaş yavaş çıktı, okuyorum güzel güzel. Karakterler bir şeyler yaşıyor yani ufak ufak… Ancak burada da kitabın içeriği sinirimi bozmaya yetti.

Yazarın diline laf etmeyeceğim. Gerek yok. Onlardan önce bu kitabı düzenleyen ya da son okumasını yapan kişi her kimse ona laf etsem yeter.
Bir kere yazım yanlışı çoktu. Bunu bir belirtmek istiyorum öncelikle. İkinci olarak, İngilizce olarak kalmış kelimeler vardı. Çok fazla… Ben kitaplara kötü eleştiri yapmayı sevmem. Ya da düşük puan vermeyi ya da yayınevleri ve yazarla ilgili spesifik yorumlar yapmayı, ancak bu kitap için bir istisna yapmam gerek. Amacım sadece yapıcı eleştiri. Gerçekten kınamıyorum. Ben Olimpos Yayınları’ndan çok güzel kitaplar okudum. Çok iyi çevirilerdi üstelik. Ancak bu kitabı yakıştıramadım onlara. Umarım ikinci baskıda içerik hatalarını düzenlerler.

Ve umarım, yazar 3.kitapta tarihi bilgilerle bizi bu kadar boğmaz. Çünkü kitabın üzerine kurulduğu, fikir, kurgu çok güzelken, William Wallace olaylarının arasında kaynayıp gitmiş.

3. kitabı heyecanla bekliyorum. :) 



Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.