Tatlı Sır-Kitap Yorumu






Kitabın Adı: Tatlı Sır
Orijinal Adı: Beautiful Oblivion

Yazarı: Jamie McGuire
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 368
Tür: Romantik
Çocukluk yılları gereğinden fazla erken sona eren, özgür ruhlu Camille "Cami" Camlin, üniversitenin ilk yılından sonra kendi evine çıkmıştı ve hayatını istediği gibi yaşayabilmek için çabalıyordu. Red Door'da çalışmak ve okula gitmek dışında başka bir şeye ayıracak vakti yoktu. Ta ki erkek arkadaşını görmek için çıkacağı seyahat iptal olana kadar... Şimdi önünde, yıllardır ilk defa ne yapacağını bilmediği bomboş bir hafta sonu vardı. 

Trenton Maddox, Eastern State Üniversitesi'nin kralıydı. Arkadaşları onun gibi, kadınlarsa ona sahip olmak istiyorlardı ama trajik bir kazadan sonra hayatı altüst olmuş, okulu yarım bırakmıştı. 

Kazadan on sekiz ay sonra Trenton, dul babasıyla aynı evde yaşayıp yerel bir dövmecide çalışıyor, babasına faturaları ödemesinde yardımcı oluyordu. Tam hayatının normale dönmeye başladığını hissettiği günlerin birinde, Red'de yalnız başına oturan Cami'ye rastladı. 

Gürültücü kardeşleriyle başa çıkmaya alışkın olan Cami, Trenton Maddox'la başlayan yeni arkadaşlığını da idare edebileceğini düşünmüştü. Ama bir Maddox erkeği, âşık olduğunda bu sonsuza dek sürerdi; âşık olduğu kız, altüst olmuş dünyasını tamamen yıkabilecek kişi olsa bile...



Maddox ailesine gelin gitmek isteyenler acele bir şekilde sıraya girsin. Çünkü Travis'ten sonra Trent'i de kaptırdık... Önce yas sonra düğün inşallah... Gelin aday adaylığına talibim :P

Öncelikle Yabancı Yayınları'na kitap için teşekkür ederek başlamak istiyorum. Hem bizi Maddox erkeklerinden mahrum bırakmadıkları için hem de bu güzel kitabı gönderdikleri için.

Maddox erkekleri demişken en olmadı babaya mı talip olsam ben ne yapsam :P

Neyse cıvıtmayalım :D



Şimdi öncelikle kitap güzeldi... Kitap olarak güzeldi... Okuması zevkliydi. Akıcıydı ve yine dili güzeldi ama... Ama Jamie bu kitap Travis'in kitabının yanında zayıf kalmış tatlım, niye böyle bu?

Trent çok eğlenceli çok sevimliydi. Travis de iyiydi hoştu ama Abby sağolsun çocuğun bütün hayat enerjisini emince biz daha çok Travis Maddox'un depresif, umutsuz aşık tarafını okumak zorunda kalmıştık. Trent'de ise durum farklıydı. Camille ona Abby denecek insan müsveddesinin Travis'e yaptıklarını yapmadı da... Güzel güzel arkadaş oldular. Zaten kızımızın bir sevgilisi vardı bu yüzden çizgiyi hiç aşmadılar. Ama oğlan boş değil yani :D Belli beğenmiş kızı. Bilirsiniz, Maddox erkekleri bir sever pir sever... Ama ben o 'bir sever pir sever' tutkusunu göremedim bu kitapta. Tutku yoktu tutku...

Ve sanki yazar, ne yazdığını unutmuş gibi geldi :D Trent kaza geçirmiş. Biz kaza hakkında hiçbir şey bilmiyoruz, öğrenemiyoruz ama Trent kitap boyunca bu kazadan bahsedip duruyor. Camille'in sevgilisi bir iş için California da ama ne işi? Çok gizliymiş ya... 'Tatlı Sır" dedikleri peki ne? Konunun bu sır üzerine kurulu olmasını bekliyordum ama kitap üzerimde hiç de o etkiyi bırakmadı. Evet, bir sır var ve kitabın için de alttan alttan işlenmiş. Camille'in ağzında sakız gibi maşallah ve biz uzuunnnn süre boyunca öğrenemiyoruz ne bu sır. Sonra ortaya çıkıncı dumur oluyorsunuz o ayrı :D Ama yanlış yerde dumur etmişsin be Jamie'cim... Çok geç orası :D

Ben Ayaklı Bela'nın çevirisini hiç beğenmemiştim ama bu güzeldi. Arada gözüme batan bazı kelimeler vardı ama onu da çevirmenin tarzına veriyorum. Ki o kelimeler, benzer kitaplarda, benzer bölümlerde aynı şekilde rahatsız edici kelimelerle çok sık çıkıyor karşıma. Ama kapatıyorum ağzımı. Çeviri zor iş be :D Ben ikinci dönem o dersten kalacağım da...

Kitabı 'tek' bir kitap olarak değerlendirdiğimiz de güzeldi ama seri olarak ele aldığımız da hayal kırıklığına uğradım biraz. Nerede Tatlı Bela nerede Tatlı Sır? Bu kitaptan aşk üçgeni, aile faciası, kıskançlık, imkansız aşk her şey çıkardı ama yazar Tatlı Bela'da okuduklarımızı çevirip çevirip önümüze koymuş gibi geldi bana...

İçimden bir ses sırada Thomas Maddox'un kitabı var diyor ve bu kitapta ki tutku eksikliğine rağmen, ben onun kitabını baya bir merak ediyorum :D Onun suçlusu da bu kitaptır.

Maddox erkeklerine hayransanız, bu kitabı okuyabilirsiniz ama size önerim lütfen beklentilerinizi küçük tutun. Akıcı, eğlenceli ve güzel ama serinin diğer kitaplarına nazaran 'tutkulu aşk' unsuru eksik bir kitaptı.

Ben beğendim. Umarım siz de beğenirsiniz :)



Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.