Sadece Seni Sevdiğimi Söylemek İçin Aramıştım-Kitap Yorumu






Kitabın Adı : Sadece Seni Sevdiğimi Söylemek İçin Aramıştım
Yazarı: Eda Tuzcalı
Sayfa Sayısı: 431
Yayınevi: Altın Bilek Yayınları

"Öpmeye doyamayacağım bir kadınla karşılaşmadım."

Su, tez konusu olarak bir telekız olmayı seçti; tanımadığı erkeklerle 6 ay boyunca telefonla konuştu, onların dertlerini dinledi, yol gösterdi, fantezileriyle onları mutlu etti. Konuştuğu erkeklerin kimisi kendine çok güvenliydi. Ama içlerinden birisi (Mert), hiç konuşmuyor sadece Su'nun sesini dinliyordu…
Birkaç konuşmadan sonra; Mert utangaçlığını yavaş yavaş üstünden atmaya başladı, kendinden bahsediyordu; Su ise kuralları gereği kendisi ve hayatı hakkında hiçbir ipucu vermiyor; tıpkı bir telekız gibi davranıyordu…
Gün geçtikçe Mert, hiç görmediği bu genç kadına tutkuyla bağlandı. Onu görmek, ellerini tutmak, teninde ellerini dolaştırmak, kokusunu hissetmek istiyordu… Ama Su, sadece bir oyunun içindeydi; bu gerçek değildi…
Mert'in son sözü ise şuydu: SADECE SENİ SEVDİĞİMİ SÖYLEMEK İÇİN ARAMIŞTIM…
O günden sonra, Su'ya artık ulaşamaz oldu…
Peki ya kader onlara bir şans daha verse, bu kez sesleri değil; gözleri buluşsa, birbirlerini tanırlar mıydı?

"Aynı gökyüzünü paylaşmadığımızı biliyorsun değil mi?"
"Sana kendi gökyüzümü göstermeyi isterdim."



Çok uzun zamandır okumak istediğim bir kitabın yorumuyla karşınızdayım :) Bu kitaba vurulmamın sebebi adıydı sanırım. Öyle ilgimi çekti ki adı hemencecik 'bu kitabı okumalıyım' dedim. Peki, hemencecik okuyabildim mi? Hayır tabi ki :)

Sude, bitirme tezi için hayatını kısa bir süreliğine tamamen değiştiriyor. Kimsenin bilmediği bir yere gidiyor ve mezun olmak uğruna tele kızlığa başlıyor. Hatırlayan hatırlar, eskiden belli bir saatten sonra televizyonda bazı telefon numaraları çıkardı. Hatta bu numaralar 900'lü hatlar olarak da bilinir... İşte o numaralardan birini ediniyor Sude ve projesi için çalışmaya başlıyor. Su diye bir açıyor telefonu sapığından, utangacına, delisinden akıllısına bir sürü kişiyle konuşuyor. Her konuşmasını kayıt alıyor ve bunları bir tez çalışması olarak bir araya geliyor.

Günlerden bir gün bir telefon geliyor. "Su" diye açıyor telefonu Sude ve bir anda telefon kapanıyor. Bu olay böyle bir süre devam ediyor ve arayan kişi Sude'nin gittikçe ilgisini çekiyor. Yavaş yavaş onun kendisiyle konuşmasını sağlıyor. Onu tanımaya başlıyor. Mert'i.... Ancak şöyle bir sorun var. Yaptığı işin kuralları gereği Sude Mert'i tanıyabilir ama tam tersi Mert için geçerli değildir. Sude Mert'in onu tanımasını istiyordur. Mert onu tanımak istiyordur ama bu mümkün değildir. 

Sude'nin projesi bitince bu konuşmalarda bitecektir.

Bir gün telefon çalar. "Su" diyerek açar telefonu Sude.
"Sadece seni sevdiğimi söylemek için aramıştım" der Mert ve orada her şey biter.

Aslında her şeyin bittiği nokta, onlar için her şeyin başladığı noktadır.

Bir dizi rastlantı üzerine kurulmuş kitap. Ayrıca kaderin ne kadar oyunbaz olduğunu anlatmış bize. Sude herkesin onu sevmesine, onun peşinden koşmasına alışık bir karakter ve yaşadıkları onu şoke ediyor doğal olarak. Atlatması kolay olmuyor.

Kitap kadın erkek ilişkilerini komik bir dille işlemiş. Sadece Sude ve Mert'in değil, arkadaşlarının da hikayelerini okuyoruz. Ancak... Ben yazarın o hikayeleri bu şekilde karıştırmasındansa ne bileyim, ayrı bir kitapta yazmasını tercih ederdim. Ya da kitabın için de birbirlerini çok da etkilemeyen tatmin edici bölümler içerisinde olmalarını. Çünkü şu an ki hali hikayeyi çok bölmüş. Üstelik ne  olduğunu anlamadığım yazarın çok belirsiz bıraktığı olaylar vardı. Devam kitabı için belirsiz bıraktı desem... Çok saçma olmuştu yani o da olamaz bence. Yani arkadaşlarının hikayelerini anlattığı kısımlar biraz olmamıştı ama yine de güzeldi. 

Romantik komedi tadında asla aklıma gelmeyecek bir kurguydu.   Ayrıca Mert karakterine ba-yıl-dım! O çekingen tavırlarının arkasında sakladığı haşin erkek beni benden aldı :D

 Yazarın kalemine sağlık. Ben beğendim. Umarım siz de beğenirsiniz :)







Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.