Kuşlar Öterken-Kitap Yorumu



Kitabın Adı : Kuşlar Öterken
Orijinal Adı: All The Birds, Singing
Yazarı: Evie Wyld
Yayınevi: Yabanco Yayınları
Türü: Gizem
Sayfa Sayısı: 288
Jake, yağmurun durmaksızın yağdığı, rüzgârın uğuldamasının kesilmediği eski bir çiftlikte köpeği ve koyunlarıyla birlikte yaşamaktadır. Ancak her gece koyunlarından biri saldırıya uğrar. Bunu yapan ormandaki tilkiler midir yoksa gizemli bir yabancı mı? Ayrıca, Jake'in kilometrelerce uzaktan ve yıllarca önceden gelen tekinsiz hikâyesi zamanla gün yüzüne çıkacak mıdır?

Kuşlar Öterken, gizemli geçmişi ve bugünü arasında sıkışıp kalan bir kadının hikâyesini anlatıyor. Asıl soru ise şu: Jake Whyte'ı kim ya da ne izliyor? 




Yeni bir kitap yorumundan herkese merhaba. Vize haftasıyla birlikte oldukça zor bir hafta geçiriyorum aslında. Ama beni bilirsiniz, devamsızlığımı sonuna kadar kullanmayı severim :P Sonuçta derslerim iyi mi? İyi :D Sınıfın ineği olduğuma göre devamsızlık yapmayı da hak ediyorum :D

Neyse, zarla zorla, nefes alacağım vakitlerden ayırıp bu kitabı okudum ve sonunda bitti. Öncelikle Yabancı Yayınları'na bu güzel kitap için teşekkür ediyorum. Ve ardından Evie Wyld'a. Olmuş bu kitap sevgili Evie :D Beğendim yani. Artık mutlu olabilirsin :P

Aslında gizem türünde kitapları okumayı pek beceremem. Kitabı türüne göre seçmekten yana değilimdir ancak bir türlü okuyamıyorum gizem ve polisiye türlerini. Ama bu kitabı okudum ve hiç de pişman olmadım.

Oldukça gizemli, sürükleyici ve heyecanlı bir kitaptı.

Jake Whyte (Bir kız. Evet, bir kız. Ben de şaşırdım) İngiltere'de bir adada köpeğiyle yaşayıp, koyunlarını kırpıyor. Oldukça sade bir hayat gibi değil mi? Kırpılan koyunlardan ne tür bir gizem çıkabilir ki?

Siz daha bu soruyu sormaya fırsat bulamadan, yazar cevabı yapıştırıyor. Kitap, Jake'in koyunlarından birini ölü olarak bulmasıyla başlıyor ve bu koyun 'cinayetleri' kitap boyunca devam ediyor. Alın size gizem!

Ancak Jake öyle bir noktada ki bu cinayetlerin sadece ona kafayı takan bir manyak tarafından işlendiğini düşünmüyor. Geçmişinin hayaletleri peşinde... Kaçtığı hayat onu avlıyor ve giderken yanında koyunlarını da götürüyor. İşte Jake'in düşündüğü şey bu. Ve bir anda işin içine Jake'in geceleri duyduğu sesler, içinde takip edildiğine dair olan o tuhaf his ve bunun gibi tuhaf şeyler giriyor.

Kitap, günümüz-geçmiş şeklinde bir anlatımla yazılmış. Bu açıkçası çok hoşuma gitti çünkü Jake'in ham geçmiş hayatına hem de şimdi ki hayatına birinci elden şahitlik ettik. Kitapta olan her şeyi sanki oradaymışım gibi hissedebildim.

Ve Lloyd... Hiç beklemediği bir anda giriyor Jake'in hayatına. Sanki hayatında yeteri kadar gizem yokmuş gibi, Lloyd'da gizemli, sırları olan bir adam çıkıyor. Onun hikayesi de ayrı bir merak uyandırıyor insan da. Heyecanla okuyorsunuz ve o sayfaları okurken, nefes almayı unutuyorsunuz.

Geçmiş hayaletleri, Jake'in hayatına bir karabasan gibi çökerken, Lloyd onun hayatına bir umut ışığı gibi doğuyor. Hala kitap ilginç gelmedi mi size? O zaman acilen gidip okumanız lazım.

Kitap, oldukça karamsar bir şekilde başladı. Bu yüzden ilk başlarda biraz içim bunalmadı değil. Ancak sonradan kendimi gizemli olayların içinde kaybettim. O heyecan beni sarınca, içimde ki bunaltı da gitti.

Jake, klasik kız karakterler gibi değildi. Adı ve iç sesinden dolayı ilk olarak erkek sandım onu. Erkek gibi düşünüyor, sürekli şınav çekiyor, ne bileyim koyun güdüyor filan ya bunlar hep sanki Jake bir erkekmiş gibi hissetmeme sebep oldu.

Ve oldukça duygusuzdu sesi. Erkekler duygusuzdur demiyorum :D O konuya nokta koydum. Bu, Jake'in kız olduğunu anladıktan sonra ki kısım :P Ne diyordum, evet, iç sesi oldukça duygusuzdu. Ya da şöyle demeliyim, olanlardan kaçmak için duygularını kapatmıştı. Belki bazı şeyleri hissediyordu, belki yaşıyordu ama tepkileri eskisi gibi değildi. Umursamıyordu. Sadece yaşıyordu. Bana öyle geldi en azından.

Kitap oldukça sade bir dille yazılmış ve karakterin iç sesinden çok olaylara ağırlık verilmişti. Çok beğendim. Gerçekten kazandığı ödülleri hak etmişti. Zaman ayırıp okuduğum için hiç pişman değilim :D



Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.