Gölge Ve Kemik-Kitap Yorumu

   
Kitabın Adı : Gölge Ve Kemik
Orijinal Adı: Smoke and Bones

Yazarı: Leigh Bardugo
Sayfa Sayısı: 384
Yayınevi: Martı Yayınları

Onu yalnızca geçmişi... geleceği ise bir tek o kurtarabilir...

"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.

Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.



Herkesin okuduğu bir kitabı yine en son ben okudum elbette ki... Bu kitabı çok uzun zamandır merak ediyordum ve sonunda okuyabildiğim için memnunum. Devam kitabı... Onun için biraz daha var :D Önce fuar çılgınlığımın hafızalardan biraz olsun silinmesi lazım :P

Öyle uzun zamandır fantastik kitap okumuyordum ki ilaç gibi geldi bu kitap bana. Üstelik kitap epic fantastik. Kendinizi orta çağda mistik bir ortamdaymışsınız gibi hissetmenizi sağlayan kitaplar var ya, onlardan işte.

Alina ve Malyen iki öksüz, iki yetim... birlikte büyüyorlar ve hayatlarını hep birlikte geçiriyorlar. Yanlarında yaşadıkları lordun yanından ayrıldıktan sonra bile birlikte kalmaya devam ediyorlar. Birbirlerinin ailesi oluyorlar. Gelin görün ki Alina, Malyen'in ondan uzaklaştığını hissetmekten alı koyamıyor kendini...

Ondan ayrılmak istemiyor ama kader onları ayırıyor. Üstelik ne Malyen'in isteğiyle ne de Alina'nın... Tamamen Karanlıklar Efendisi'nin üzerine ayrılıyorlar. Alinan'nın hayatı başka bir yola gidiyor, Malyen'in hayatı. Ama önemli olan, herhangi birinin bu hayatı isteyip istemediği...

Yazar Karanlıklar Efendisi'ni öyle mükemmel yazmıştı ki ona aşık olmamak için zor tuttum kendimi. Neyse ki Malyen gelip kahramanım oldu ve Karanlıklar Efendisi'nin tüm büyüsünü bozdu. Beni başka adamlara yar etmedi :D

Alina'da garibim tüm kitap boyunca etrafında olup bitenleri anlamaya çalışıp durdu. Hep bir 'ne oluyor be!' kafasındaydı. Kim iyi kim kötü çözmeye çalışrıken, daha biri bitmeden biri başladı. Acıdım kıza valla. Ama bir yaramazlığı yoktu. Efendi kızdı. Tek kusuru salaklığı...

Kitap mü-kem-mel-di! Özellikle bu türün hayranlarına kesinlikle ve kesinlikle önerdiğim bir kitap. Mutlaka alıp okuyun. :)




Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.