Kimliksiz-Kitap Yorumu



Kitabın Adı : Kimliksiz
Yazarı: Selvi Atıcı
Yayınevi: Müptela Yayınları
Sayfa Sayısı: 520
"Seni sevmekten nasıl vazgeçebilirim ki? Ben geçsem bile kalbim vazgeçmez..."

Deryal Yiğit, nam-ı diğer Kimliksiz... Kirli geçmişiyle, acımasızlığıyla, kadınlara değer vermeyişiyle bilinen karanlık bir adam... Garip takıntıları ve sadece kendine sakladığı sırlarıyla kendi çöplüğünden yarattığı krallığında hükümdarlığını süren Deryal'in hayatına Burcu bomba gibi düşmüştü. 

Burcu, Deryal'in yeni takıntısı mı, yoksa hayatının yörüngesini tamamen değiştirebilecek olan tek kadın mıydı? Sırları ve çözemediği sorunlarıyla Deryal'in hayatına girmek zorunda kalan Burcu, omuzlarına binen tonlarca yükün arasında aşkı kaldırabilecek miydi?



Kan çekiyor gerçekten.... Yoksa benim bu sert TÜRK erkek karakterlere olan ilgimi başka şekilde açıklayamayız. Yine muhteşem bir kitapla karşınızdayım. Türk bir yazarın kitabı. Selvi Atıcı'nın kalemine sağlık diyor ve yorumuma başlıyorum.



Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki okuduğum bir yorum yüzünden bu kitaba karşı oldukça ön yargılıydım ancak kitap bittiğinde tamamen yanlış yönlendirildiğimi fark ettim. Yorumun sahibi hangi kitabı okudu bilmiyorum ama o kitap, bu kitap değil. Bahsettiği olay hiç de onun bahsettiği gibi abartı değildi. Kötüydü evet, kimsenin başına gelmesini istemeyeceğiniz tarzdan bir olaydı ancak kitabı okuyup altında yatan nedenleri düşündüğünüz zaman, Deryal'ın o an ki ruh haliyle bir çeşit empati kurabiliyorsunuz.

Neyse, kitaba geçelim. Kitap, Deryal'ın hikayesine en baştan başlıyor. Nasıl doğduğunda... Annesi kim? Babası kim? Neredeler? Sonra nasıl büyüdüğünden bahsediyor. Ne şartlarda, hangi olayların gölgesinde, nerelerde büyüdüğünü... Ve bugüne geliyor. Bir gece kulübü işlete Deryal, gücünü konuşturan, gözü kara kimseden korkmayan bir adam.

Ama o karanlık yüzünün ardında aslında altın gibi bir kalp yatıyor... O da biliyor sevmesini ve çoğu sert, astığım astık kestiğim kestik, karanlık erkek karakterin aksine saçma sapan tripleri yok. Sevdiği zaman adam gibi seviyor. Onunla ilgili en sevdiğim özellik hissettiklerinden kaçmaması oldu. Ne olursa olsun yaşamayı ve risk alıp, cesurca sorumluluklarını sırtında taşımayı seçti. Açıkçası böyle erkek karakterleri mumla arıyorum artık. Benim deyimimle 'Cullenizm' akımını sürdüren karakterler artık boğmaya başladı beni. Seveceksen adam gibi sev kardeşim. Erkek ol azıcık. Ne olmuş hayatın tehlikeliyse? Seviyorsan, korumasını da bileceksin! O kadar!

Kitapta beni ilk çeken özellik tabi ki kapağı oldu. Müthiş olmuş kesinlikle. Hatta ilk gördüğümde yazarın ismine bakmadan yabancı sanmıştım kitabı. Orijinal kapağıyla mı çevirmişler acaba diye düşünmüştüm. Sonra bir de baktım ki aaa! Türk! :D Başarılı bir çalışma olmuş :D

Tek canımı sıkan şey, sonu biraz hızlı geçmişti sanki. Hani oralarda ki olayları biraz daha ayrıntılı şekilde okumak isterdim. Kitap yeteri kadar kalın olmadığından değil ama tadı damağımda kaldı sevgili yazar :D
Ama puan kırmayacağım buradan. Çok da önemli bir nokta değil çünkü. Genel olarak güzeldi kitap. Biraz aksiyon, biraz romantizm okumak isteyen herkese bu kitabı okumasını öneriyorum :)




Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.