Maybe Someday-Kitap Yorumu






Kitabın Adı : Maybe Someday
Yazarı: Colleen Hoover
Tür: ROmantik / Young Adult
At twenty-two years old, aspiring musician Sydney Blake has a great life: She’s in college, working a steady job, in love with her wonderful boyfriend, Hunter, and rooming with her good friend, Tori. But everything changes when she discovers Hunter cheating on her with Tori—and she is left trying to decide what to do next.

Sydney becomes captivated by her mysterious neighbor, Ridge Lawson. She can’t take her eyes off him or stop listening to the daily guitar playing he does out on his balcony. She can feel the harmony and vibrations in his music. And there’s something about Sydney that Ridge can’t ignore, either: He seems to have finally found his muse. When their inevitable encounter happens, they soon find themselves needing each other in more ways than one…


From #1 New York Times bestselling author Colleen Hoover, a passionate tale of friendship, betrayal, and romance—and the enchanting music that inspires one young woman to put her life back together.


Yine bir yorum, yine bir Colleen Hoover kitabı :)
Kadın yazmıyor resmen akıyor :D Artık o nasıl oluyor bilmiyorum ama her kitabına aşık oluyorum kadının.

Lafı uzatmadan başlamak istiyorum hızla çünkü Colleen Hoover kitapları ben de heyecan yapıyor :P




Efendim önce kitabımızın karakterlerini tanıyalım. Kimdir bunlar? Benim onlara verdiğim isimlerle Röntgenci Sydney ve Yere Baka Yürek Yakan Ridge.

Neden bu isimler?

Öncelikle belirtmeliyim ki Sydney isiminde bir tane bile aklı selim karakter okumamış olmam, ben de bu isme karşı bir antipati oluşmasına sebep oluyor. Ya hepsi saf, ya hepsi mal :D

Röntgenci Sydney ile başlayalım. Sydney bir müzik öğrencisi. Kısmetse öğretmen çıkacak. Ev arkadaşıyla birlikte yaşıyor. Adı Tori Bir de erkek arkadaşı var. Adı Hunter.
Buna rağmen, Sydney, odasının balkonunda oturup, gitar çalan yakışıklı erkekleri, özellikle bu erkek komşusuysa, röntgenlemekten zevk alıyor. 

Hobileri arasında, komşusunun çaldığı şarkıları ezberlemek ve bu şarkılara söz uydurmak var.


Ve Yere Bakan Yürek Yakan Ridge. Daha önce hiç bir erkek karaktere nefret ettiğim oldu mu? Muhtemelen evet.  Peki bir erkek karakterden nefret etmek isteyip, edemediğim oldu mu? Ridge'e bazı yerlerde 'gerizekalıııııı!!!!' diye haykırsam da ondan nefret edemedim. Beni sinirden ağlatsa da yine de edemedim.

Efenim Ridge, Sydney'in karşı komşusu. Evet o dikizlediği. Bir gün yine oturmuş balkonunda gitar çalıyorken, bir de bakıyor ki, sürekli onu dikizleyen güzel kız, hatta çoğu zaman o dikizliyor diye çaldığı güzel kız, şarkısına, sözler mırıldanıyor. Tam da ilhamsızlık çektiği dönemde olan bir Ridge, hemen bu durumu fırsata çeviriyor ve şarkı sözlerini ona vermesi için Sydney'i ikna ediyor.

Zamanla arkadaş olmaya başladığı Sydney'in, erkek arkadaşı onu arkasından iki yıldır ev arkadaşıyla boynuzlayınca o da gidip olanları yeni kankasına anlatıyor ve hoppp, Sydney evsiz kalıyor.

Kusura bakma ama iki yıldır aynı evin içinde arkandan, iki arada bir derede onlar işi pişirirken sen fark etmediysen, sokakta kalmayı da birazcık hak etmişsin gibi :D Sen duşa onlar yatağa, sen balkona onlar kanepeye derken ayakta uyutmuşlar seni kızım :D

Neyse efenim bu kız evsiz kalınca bizimki acıyor tabi alıyor evine. Bir de boş odaları var. Diyor sen bana ve grubuma şarkı sözü yaz, ben de sana odayı vereyim.

Böylece Sydney hem ev, hem de yeni arkadaşlar bulmuş oluyor.
Ridge ve Sydney mesajlaşıp gidiyorlar.

Evet, mesajlaşıyorlar. Neden?

Benim spoiler olarak saymadığım, çünkü söylemezsem yoruma devam edemeyeceğim ama siz spoiler olarak sayarsınız diye uyarı altında söyleyeceğim bir sebepten ötürü.... Ridge'in bir kusuru, kusuru değilde daha çok, öyle onun için çok da önemli sayılmayan, aslında var mı yok mu anlamadığı, ufak bir eksikliği var diyelim.... Spoiler free yazmak ne zor ya :D Bana kalsa yardırmıştı şimdiye :D

Ama bu eksiklik dediğim gibi adama hiç bir sorun çıkarmıyor. Çok cool bir arkadaş :D Adam on parmak gitar çalıyor resmen :D Şarkı sözü yazıyor filan. Eli ayağı da sağlam.... Gel gelelim ki çok ciddi zihinsel problemleri var.

Sydney ve Ridge, müzik yazma ayağına bir güzel kaynaşıyorlar. Götürüyor kızı bizim yere bakan yürek yakan Ridge. Ancak şöyle bir sorun var ki ...

Hayır söylemeyeceğim :D Gidin okuyun :D Spoiler isteyen mesaj atsın sorsun söylerim ama istemeyenler için saygı :D

Sorun diyorduk. Ridge ve Sydney'in birlikte olmasına engel bir sorun var. Ridge denen... küfür etmeyeceğim hayır :D Ridge'den kaynaklı bir sorun.

Sydney bu sorunun aralarında kalması ve birbirlerine arkadaştan başka bir şey olmamaları için ona adet yalvarıyor. Peki, Ridge bunu yapıyor mu? Nooooo!!!!!!!



Buradan sonra olay değil, duygu ve düşünce anlatacağım. Ağlama duvarına dönecek bu duvar çünkü ben kitap boyunca RIDGE'E ÇOK KIZDIM!!! Pinpon topu gibiydi mübarek. Kıza olmaz deyip ondan sonra yazdığı şarkıları duysanız siz de yumruk atardınız.

Zavallı Sydney, maybe someday, maybe someday diye diye harap oldu. Sen de bir diyemedin 'az öteye kay koçum' diye. Hayır yani az öteye kaysa... 

Ridge ve Sydney'in ilişkisi beni sinir krizinden sinir krizine sürüklese de, birbirlerinden hiç bir şey saklamıyor oluşları ve her olayda birbirlerine karşı dürüst oluşlar çok hoşuma gitti. En azından beni hiç o her zaman ki 'seviyosan git konuş bence' muhabbetine sokmadılar. 

Sırf gururundan susan karakterlere illet olmaya başladığım şu son dönemlerde Ridge ve Sydney takdirimi kazandı.

Kitapta oldukça fazla şarkı vardı ve ben içinde şarkı sözü yazan kitaplara bayılırım. Her bir şarkıyı yazarın sayfasından açıp sözleriyle birlikte tek tek dinledim. Size de önerim Colleen Hoover'ın yazar sayfasına girip, Maybe Someday sountrack albümünü kitabı okurken dinlemeniz :D

Kitap zaten güzel, öyle daha bir güzel oluyor :D


Bir Colleen Hoover romanının, yorumunun daha sonuna geldik. Kitap ha-ri-kay-dı! Okuyun! :D








Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.