#Mim: Zıt Kitaplar



Bugün değişik bir çalışma ile karşınızdayım. Aslında çok değişik değil. Daha önce pek çok mim etkinliğine katılmıştım. Ancak bu sefer, bu etkinliği ben başlatıyorum :)

Ejderha Camı, çok güzel bir mim başlattı ve ben de ondan özenip başladım araştırmalara :)

Orijinali minhaestante tarafından yapılıp benim ChapterStackss adlı yabancı vloggerda gördüğüm bir etkinlik.

Zıt Kitaplar :D

Nedir Zıt Kitaplar?







Bu etkinlikte, size iki, birbirinin zıttı kitap soracağım. Misal, sonu iyi biten ve sonu kötü biten birer kitap. Tabi bunu sormam. Direk spoiler :D Çok fena :D










1. Alım Zamanına Göre Zıt Kitaplar     


Bu kategori, kitaplığınızda ki en eski ve en yeni kitap için. Benim kitaplığımda ki en eski kitap Ulysses Moore serisinin 2.kitabı 'Unutulmuş Haritalar Dükkanı'

1.Neden bu kitap? Çünkü eskiden o kadar da iyi bir okuyucu değildim. Bu kitaptan sonra kitaplığımı kurmaya başladım.

2.Neden ikinci kitap? Çünkü kitabı kardeşimden çaldım ve onun önce serinin ikinci kitabını alma gibi bir özelliği var. Bkz: Percy Jackson ve Olimposlular: Titanın Laneti (Evet bu üçüncü kitap. O kadar yani!)

En yeni kitap ise Judith McNaught'un Mutluluk adlı kitabı. Kitap siparişi vermiş olmama rağmen, arkadaşımın gazına gelip aldım :D

2. Fiyatına Göre Zıt Kitaplar

Bu kategori, aldığınız en pahalı ve en ucuz kitap için.

Aldığım en pahalı kitap, Barnes and Noble'dan aldığım kitap City of Heavenly Fire. Kitabın fiyatını paylaşmak istememekle birlikte (ki muhtemelen siteye girip öğrenebilirsiniz) kargo da fena halde pahalıydı.

En ucuz kitap ise benim 9.90'lık kitaplarım arasından seçtiğim Sınırları Zorlamak. Henüz okumadım ama gerçekten merak ediyorum bu kitabı :)

3. Anlatıcısına Göre Zıt Kitaplar

Bu kategori, kitabı anlatan karakterin cinsiyetine göre seçtiğiniz kitaplar için. Ben bu kategori için, bir serinin iki kitabını seçtim. Tatlı Bela, kitabın kız karakteri Abby tarafından anlatılırken, Ayaklı Bela, kitabımızın yakışıklısı Travis tarafından anlatılıyor :)







4. Kapağına Göre Zıt Kitaplar

Bu kategori, kitaplığınızda ki en güzel kapaklı ve en kötü kapaklı kitaplar için. Ben zaten bir önce ki mim yazımda en güzel 10 kapağı açıklamıştım. O yüzden 11 numarayı seçtim :D Mucizeler Çağı :D Henüz okumadım ama okuyunca çok seveceğimi biliyorum.
Diğer yandan, kitabı okuyup çok sevmeme rağmen, Ruh Bağı'nın kapağına illet oluyorum. O ne amaçsız bir duruştur. Siz hayatınızda hiç öyle öpüşen bir çift gördünüz mü? Hadi diyelim öpüşmüyorlar, sorması ayıp ne yapıyorlar? Töbe ya tiplere bak. Sevgili Artemis, kapağı değiştirmeyeceksen bile lütfen sansürle :D Göz zevkimi bozuyor ve beni içinde öpüşme sahnesi geçen her türlü kitap/hikaye/diz/filmden soğutuyor :D


5. Uyruğuna Göre Zıt Kitaplar

Biraz saçma  bir başlık oldu kabul ama başka nasıl anlatılır ki? :D Bu kategori, kitabın uyruğuna göre :D Yani bir yerli, bir de yabancı kitap seçmeniz gerek.

Yerli kitap için Yabancı Yayınları'ndan çıkan Aşkın Gölgesi'ni seçtim. Kötü espri demi... tamam kızmayın :D Bu kitabı çok seviyorum ben :D Her gördüğüme öneriyorum. Okumayanı dövüyorlar diyorum :D O derece yani :D Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.
Yabancı kitap olarak ise Kelebek adlı kitabı seçiyorum. Bu kitabı kuzenlerimle birlikte, aynı anda, üç yüz beş yüz kişi olarak okuduk. Zaten bir üç yüz beş yüz kuzen varızdır :D Neyse efenim öyle ilgi çekici, merak uyandırıcı ve sürükleyiciydi ki kitap olayları heyecanla takip ettik :D O yüzden bu kitabı seçiyorum. Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.


6. Kalınlığına Göre Zıt Kitaplar

Bu kategori, kitaplığınızda ki en ince ve en kalın kitaplar için.

Kitaplığımda ki en ince kitap 112 sayfa ile Buz Prenses. Yorumu çok yakında blogta.

En kalın kitap ise 838 sayfa ile henüz okumadığım, Yabancı.






7. Hikayesine Göre Zıt Kitaplar

Bu kategori de kitapları hikayesine göre seçmeniz gerek. Bir adet gerçek hikaye ve bir adet kurgu kitap.

Gerçek hikaye için Petey'i seçiyorum. Eğer Beni Bulun'u almış ve okumuş olsaydım onu seçebilirdim çünkü çoookkk merak ediyorum ama almadım ve okumadım :( Bu yüzden Petey. Gerçekten çok severek okuduğum bir kitaptı. Hikayesi gerçekten güzeldi ve bana ciddi anlamda bir şeyler kattı. Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz. Kurgu olarak da Zehir Ustası'nı seçiyorum. Çünkü bu kitaba ve seriye BA-YI-LI-YO-RUM!!!!! 3 kitapta bitti ama devamı olsa okurdum. O kadar güzel. Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.

8. Türüne Göre Zıt Kitaplar

Bu kategoride bir romantik bir de fantastik kitap seçmelisiniz. Kategorinin orijinali romantik ve aksiyon ama ben romantik ve fantastik olarak değiştirdim.

Romantik kitap için Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi seçiyorum. Çünkü bu kitabı mimlemesem olmazdı. Bir hafta boyunca krizden krize girdim bu kitap yüzünden. Yazarı alkışlıyorum, çok güzel yazmakla birlikte darmadağın etti bizi :( Fantastik kitap olarak ise Arzuların Esiri'ni seçiyorum. Acayip bir kitap hemen gidip okuyun. Böyle yarın filan :D O kadar güzel :D Bu kitap yüzünden kaza yapıyordum. İlk kez düz vites araba kullandığım gün, aklım hep bu kitaptaydı. Adam debriyaj diyor benim aklım hala Laichlain'de :D Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz. 

9. Moduna Göre Zıt Kitaplar

Ve.... son kategori. Neden 10 değilde 9? Bilmiyorum vallahi ne gördüysem o çünkü :D Belki de eksik aldım :D Neyse işte bu son. Kategoride sizi mutlu eden bir kitap ve sizi mutsuz eden bir kitap seçmelisiniz.

İlk Defa, okurken çok keyif aldığım, çok güldüğüm bir kitaptı. Bittiğinde yüzüm gülüyordu. O yüzden bu kitabı seçiyorum. Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.

Kış Bahçesi ise, halk plajında gözlüklerimin arkasında okuduğum, kardeşimin omzunda ergen kızlar gibi ağladım ve uğruna oturduğum şezlongdan düştüğüm bir kitap. Lütfen nasıl diye sormayın. Anlatamam.... Bu nedenle bu kitabı etiketliyor ve sevgili Kristin Hannah'tan beni bir daha bu kadar ağlatmamasını rica ediyorum. Tüm gün berbat bir moddaydım çünkü :D Yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.

Eveeeeetttttt, bir etkinliğin daha sonuna geldik :D Umarım keyif almışsınızdır çünkü ben hazırlarken çok keyif aldım. 

Etkinliğin devamı için, Mavi'nin Kitapları, Minik Bir Düş, İki Kızın Kitaplığı ve Yorum Durağım'ı etiketliyorum :) İyi eğlenceler :)


Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.