Gezgin Kitap Kardeşliği Okuma Etkinliği #3 'Kim Olduğunu Bİliyorum'-Kitap Yorumu

   

Kitabın Adı : Kim Olduğunu Biliyorum
Orijinal Adı: Mercy

Yazarı: David Kessler
Sayfa Sayısı: 408
Yayınevi: Altın Bilek Yayınları
Ölüm cezası istemiyle yargılanan Chuck Burrow'un annesi, California valisine, oğlunun idam cezasının kaldırılması için son bir şans verilmesi konusunda ısrar eder. Avukat Alex Sedaka, vali kendisine Bayan Burrow'un tavsiyesini dinleyeceğini bildirdiğinde çok şaşırır.

Bu sayede müvekkilini idamdan kurtarmak için eline mucizevi bir fırsat geçmiştir. Önünde sadece on beş saati vardır ve bu indirim hakkı için Burrow'un cesedi nereye gömdüğünü itiraf etmesi ve cesedin bulunması yeterlidir. Öte yandan Burrow masum olduğunda ısrar etmekte ve hatta kendisini ihbar edenin de sözde katili olduğu kızın ta kendisi olduğunu söylemektedir.

Sedaka, kendisini hem gerçeği açığa çıkarmak için iz peşinde, hem hukukun sınırlarını zorlamak için adalet mercilerinin arasında, hem de büyük bir kumpasın içinde bulur.

Mahkeme salonlarını, adalet sisteminin sorunlarını ve yanlışlarını anlatırken kurduğu akıl almaz öykülerle polisiye edebiyatta devleşen David Kessler ile tanışmaya hazır mısınız ?

John Grisham, Scott Turow, Harlen Coben gibi ustaların izinden giden yazar, her satırında devleşiyor…



Alex Sedaka, yeni kahramanınız olacak…


Bir okuma etkinliği ile daha karşınızdayız. Aslında bu etkinliklerin tutmasını çok istiyordum ancak turlar kadar ilgi görmedi :/ Neyse maksat okumak zaten :)

Bu okuma etkinliğimizde oldukça heyecanlı bir kitabı konuk ettik. Gizem tarzında okumak isteyenlerin çok sevecekleri bir kitap olduğunu düşünüyorum bu kitabın :)


Alex Sedaka bir avukat ve bir avukat olarak oldukça zorlu bir davaya bakıyor. Alex Sedaka, müvekkilini ipten almak zorunda. Ölüm cezasıyla yargılanan Clayton Burrow'un idam edilmeden önce sadece 14 saati kaldı. Alex Sedaka'nın da onu kurtarmak için 14 saati kaldı.

Burrow, cinayetle yargılanıyor. 9 yıl önce kaybolan bir genç kızı öldürmek suçu. Tüm deliller onu gösterse de, cinayeti kendisinin işlemediğini söylüyor.

Peki Clayton Burrow, suçsuz yere yargılanmaktan ve ölüm cezasından nasıl kurtulacak?
"Suç delili, 'suçun kendisiyle' ilgili bir şeydir, 'maktulün kendisiyle' ilgili değil."

Clayton'ın ölüm cezasından kurtulması için bir yol var. Bu yol ortaya çıkana kadar Alex Sedeka, Burrow'un suçlu olduğundan emindi, ancak ölen kızın annesi kızının cesedinin yerini öğrenmesi karşılığında Clayton için af talep ettiğinde, Clayton cesedin yerini bilmediğini söylediğinde Alex'in düşünceleri değişmeye başlıyor. Clayton cesedin yerini bilmiyor ama ona iftira atıldığından emin. Hatta bu planı kuranın kim olduğuyla bile ilgili iddialarda bulunuyor. Ve avukatı Alex Sedaka bunun nedenini sorduğunda, sadece susuyor... İşte Alex'i şüphelenmeye iten bu oluyor.

Clayton bir şey saklıyor. Alex bu sırrı ortaya çıkarmak zorunda. Ve sadece 14 saati var.
"İnsanoğlu, kendi sefil ruhunun iğrençliğini görmekten her zaman kaçınmış ve her defasında bunu atlatmanın bir yolunu bulmuştur."

Bu tip kitapları okumanın en zevkli yanı, kahramanın cinayeti çözmek için attığı adımları okumaktır. Ortaya çıkan yeni sırlar, katile doğru giden yolda atılan her adım sizi heyecanlandırır. Bu kitapta heyecan doruktaydı. Açıkçası Alex Sedaka'nın zekasına hayran kaldığımı söylemek istiyorum. Olaylara yaklaşımı ve onları çözme biçimi benim çok hoşuma gitti.

Zeki bir karakter Alex Sedaka ve ben zeki karakterleri severim.

Ayrıca yazarın oluşturduğu kurguya da hayran kaldım. Karakterlerin aralarında ki bağları çok iyi işlemişti. Ve her karakter üzerine düşen role oldukça uygun yazılmıştı.

Yazar heyecanınızı kaçıracak hiçbir kurguya yaklaşmamıştı. Yani sonuna kadar merak etmeye devam ediyorsunuz kitapta. Bir ara kendimden bile şüphelendim artık :D O kadar heyecanlıydı yani. Bu benim için çok önemli. Çünkü ben bir kitabı nefesimi tutarak okuyorsam, o kitap olmuştur. :D

Ben polisiye ve gizem tarzında okumayı pek sevmem ama bu kitap kesinlikle bir istisnaydı. Oldukça saran bir kitaptı. Ben beğendim. Sizin de beğeneceğinize eminim :)





Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.