Eleanor&Park-Kitap Yorumu


Kitabın Adı : Eleanor&Park
Yazarı: Rainbow Rowell

Goodreads 


Two misfits.
One extraordinary love.

Eleanor... Red hair, wrong clothes. Standing behind him until he turns his head. Lying beside him until he wakes up. Making everyone else seem drabber and flatter and never good enough...Eleanor.


Park... He knows she'll love a song before he plays it for her. He laughs at her jokes before she ever gets to the punch line. There's a place on his chest, just below his throat, that makes her want to keep promises...Park.

Set over the course of one school year, this is the story of two star-crossed sixteen-year-olds—smart enough to know that first love almost never lasts, but brave and desperate enough to try.

Merhaba :D
Bugün bütün gün kendime 'Elif kalk git yorum yaz' diye söyleyip durdum ama kitap okumak daha tatlı geldi :D
Bizi bloggerların sorunu da bu işte. Hem çok okuyoruz hem de hızlı okuyoruz. Sonra vay efendim yazmam gereken çok yorumum birikti. 

Ama cidden yazmam gereken çok yorumum birikti.

Ben de bir yerden başlamak gerek dedim ve kolları sıvadım.

Eleanor&Park benim çok severek okuduğum ve yorumunu yazmak için sabırsızlandığım bir kitaptı.


Eleanor, üvey babası, annesi ve kardeşleriyle yaşayan sıradan bir kızdır. Ailesinde sorunlar olan, pasif, asosyal bir kız. 
Eleanor'un en sevdiğim özelliği tüm o kitap karakterleri gibi olmaması. Bir kere manken gibi değil. Ama içi iyi. Gerçekten saf. Ve oldukça zor bir hayatı var.

Park ve onun ilişkisi bir servisin yan yana koltuklarında başlıyor. Önceleri bir birileriyle hiç konuşmazken, Park onun, sabahları serviste okuduklarını okuduğunu fark ediyor. 
Bu yüzden her gün yeni bir tane getiriyor. 
Bir süre sonra ona okuduklarını ödünç vermeye başlıyor.
Sonra müzik dahil oluyor bu ilişkiye. 
Eski zamanların kaset çalarlarından dinliyorlar müzikleri. Park onun için kasetler hazırlıyor.

Eleanor bir erkekten hoşlanamayacağını biliyor. Bir kez onu evden kovan ve aylarca geri almayan adamın yine aynısını yapabileceğini biliyor.

Ancak Park ona öyle iyi, öyle masum yaklaşıyor ki ilişkileri ilerliyor.
Ellerinin tek bir dokunuşu, çalına tek bir öpücük bile yetiyor onlara. O gizli görüşmeler filan...

Yabancıların 'old school love' diye tabir ettikleri, biz de 'eski zaman aşkları' diye geçen bir olay vardır. 

Bence bu ikisinin ilişkisi aynen öyle. 

Ben bayılıyorum Eleanor ve Park'a. 

Gel gelelim ki kaderleri kötü bu yavrucukların.
Park'ın da dediği gibi, hayat önce onları bir birlerine veriyor, sonra bir birlerinden ayırıyor.

"I just can't believe that life would give us each other and then take it back"



Okuduğum kitaplar arasında en sevdiğim aşk hikayesi budur herhalde. Sonunda baya baya ağlamıştım. 
Talihsiz aşıklar derler ya aynen öyle. Oturup bu hikayeye fanfic yazabilirim. 

Eleanor ve Park yıllar sonra karşılaşıyor...

Rainbow Rowell'ın kitaplarını uzun zamandır okumak istiyordum ve ilk önce Eleanor&Park'la başladım. 
İyiki de öyle yapmıştım.

Hala kitabın etkisinden kurtulamamışımdır.

Ben de onların ki kadar saf, masum bir ilişki istiyorum.

Öyle gerçekçiydi ki kitap bir an gerçekten olmuş bir olay zannettim.

Kitap hakkında çok fazla bir şey söyleyemiyorum çünkü söyleyeceklerim hayranlık cümlelerinin ötesine gitmeyecek 

Size bu kitabı  ne kadar çok sevdiğimle ilgili en az 5,000 kelimelik bir makale yazabilirim ki 5,000 kelimeyi yazmak ortalama 4 saat filandır. O da en az. Eğer yeteri kadar yaratıcı ve hızlıysanız.

Eğer İngilizce okuyabiliyorsanız hemen bu kitabı bir şekilde indirin ve okuyun. Ha eğer okuyamıyorsanız, yayınevlerine baskı yapın bu kitabı çevirsinler :D

A B C D E

Elif Yılmaz

Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.