Kağıttan Kentler-Kitap Yorumu


Kendini ararken kaybolmanın ve yeni bir başlangıçla hayat ile aşkı keşfetmenin hikâyesi...

Quentin Jacobsen tüm hayatını, maceraperestliğin kitabını yazmış Margo Roth Spiegelman'ı uzaktan severek geçirmiştir. Bu yüzden Margo tıpkı bir ninja gibi giyinmiş halde penceresine tırmanıp zekice planladığı intikam savaşına onu davet edince Quentin, Margo'nun peşine düşer.

Genç kızla sabaha kadar ortalığı karıştırdıktan sonra okula giden Quentin, her zaman bilinmezlerle dolu olan Margo'nun artık tam bir gizeme dönüştüğünü keşfedecektir. Fakat kısa süre sonra ipuçları olduğunu ve bunların kendisi için bırakıldığını fark eder. Birbirinden bağımsızmış gibi görünen ipuçlarının peşinde inatla ilerlemesine rağmen Quentin, Margo'ya ne kadar yaklaşırsa, tanıdığını sandığı kızdan o kadar uzaklaştığını görecektir...


Aynı Yıldızın Altında bittiğinde acı çektiğim, Gus için yas tuttuğum için ağlamıştım. Kağıttan Kentler bittiğinde kendimi sinirden ağlarken buldum.


Kitap bittiğinde ilk tepkim ‘eksik bu ya’ oldu. Saf saf okumaya devam ederken bir de baktım yazar notunu okuyormuşum. Sonunda olayın nereye bağlandığını pek anlamadım ve açıkçası bu belirsiz son, beni tatmin etmedi.

Kitabı okurken ben de zaten bir kafası karışıklığı, bir tatmin olmamışlık söz konusuydu. Ancak kitabı yine de elime bir kez aldığım zaman bırakamadım. Olaylar saçma geliyor filan ama bağımlılık etkisi yaratıyor kitap. Merak ediyorsunuz ne zaman ne olacak diye.


‘Bu kız ne diyor?’ tarzı bir şeyler geçiyor aklınızdan biliyorum. O nedenle sizi aydınlatmak amacıyla hemen konuyu şöyle bir anlatacağım size :D (Şöyle  birin tanımını yapamadı)

Quentin ve Margo çocukken birbirlerinin oyun arkadaşlarıydı. Birlikte oynadıkları günlerden birinde bir ceset buldular ve o gün Quentin, Margo’nun ilginç bir tarafını keşfetti.

Ben kitabın tam bu noktasında Quentin ve Margo’nun (böyle isim mi olur diye düşündüğünüzü duyar gibiyim) işte süper en yakın arkadaşlar olacaklarını filan düşündüm. Kız çılgın, maceracı, çocukta zavallım aşık buna ne derse yapıyor filan öyle bir şey hayal etmiştim ama o cesedi buldukları günden sonra bir daha konuşmuyor bizimkiler.

Efenim aradan yıllar geçiyor, lise sondalar filan, Margo çat kapı geliyor bir gece Quentin’in odasına.
Kafasında var yine bin bir muzurluk. 11 aşamalı bir intikam planı hazırlamış ve Q’yu da dahil etmek istiyor. Q allem ediyor kallem ediyor sonunda kabul ediyor ve o gece Margo’nun 11 aşamalı intikam planını mükemmel bir şekilde uyguluyorlar ve o geceden sonra Margo ortadan kayboluyor.


Bir dizi olayın ardından, Q, Margo’nun ona, onu bulması için bir takım ipuçları bıraktığını keşfediyor ve Margo’nun peşine düşüyor.

Sinir krizi 1) Kızım psikopat mısın? 21.yüzyılda yaşıyoruz. Bir e-posta at. Ne bileyim sms gönder. Olmadı çaldır kapat. Hiç olmadı Facebook’tan dürt. Dumanla haberleşmeye bile razıydık biz ama bu kız gidip gidip en saçma ipuçlarını bırakarak Quentin’in peşine düşmesine sebep  oluyor.
Çocuğa akla hayale sığmayacak şeyler yaptırıyor ancak Q, bir türlü Margo’yu bulamıyor.
Sinir krizi 2) Q sen de anla artık, kız bulunmak istemiyor!!!


Bu nokta da tekrar kitabın sonuna dönüyoruz. Tam dedim ‘oh!’ her şey istediğim gibi gidiyor, kitap acayip bir yerde bitti. Hayır, seride değil ki bu kitap eksik bitmiş. Anlamadım yani.


Dili her zaman ki gibi tam da Joh Green'den beklendiği üzere müthiş ötesiydi. Akıcı ve eğlenceliydi. John Green'i sevmemin nedenlerinden biri de bu. Ancak kitap ta olmamış bir şeyler vardı adı da Margo Roth Spiegelman. Bence ailesi onu baştan yapsın. Bir bozukluk var onda. Aceleye gelmiş o kız. :D

Sinirden elim ayağım titriyor :D  Kitap nasıl orada biter ya? :D (Heyecan yapın *Evil Laugh*)

Farklı bir kitaptı. Olaylar çok iyi kurgulanmıştı. Genel olarak güzeldi ancak Aynı Yıldızın Altında'yı okuyan bir okuyucu için şaşırtıcıydı.  Eğer ağlamayı planlıyorsanız o planları hemen iptal edin :D

Kitapla ilgili söyleyecek çok fazla şey bulamıyorum açıkçası. Bu kadarını yazabilmiş olmam bile mucize. Kötü bir kitap değildi ancak dediğim gibi beni tatmin etmedi. John’un bu kitaba bir son eklemesi lazım ya da ben kitabın yanlışlıkla eksik basılmış halini aldım. O zaman ya paramı geri verin ya da tam kitabı :D






Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.