Yakut Kırmızı-Kitap Yorumu


Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer -1

Tüm zamanların sınırlarını aşan bir yolculuğa hazır mısınız?
Uluslararası çok satan yazar Kerstin Gier’den unutamayacağınız ve bağımlısı olacağınız bir seri…

Bazen sır küpü bir ailede yaşamak gerçekten de zordur. En azından 16 yaşındaki Gwendolyn bundan kesinlikle emindir. Ta ki günün birinde kendini son yüzyılın Londra’sında bulana dek. O zaman bunun ailesinin en büyük sırlarından biri olduğunu anlar. Buna karşın anlamadığı; bu zaman yolculuğunda aşka yer olmadığıdır. Çünkü bu, durumu daha karmaşık hale getirmekten başka bir işe yaramaz!

Çoksatan yazar Kerstin Gier dünyanın en güzel duygusunu hiç kimsenin başaramadığı biçimde hayata geçiriyor!

Ateşli, komik ve acıklı: Gideon & Gwen aşklarıyla tüm zamanların sınırlarını aşıyorlar!


Yakut Kırmızı, benim çok uzun zaman önce okuyup, bir türlü yorumunu yazamadığım bir kitaptı. Günümüz ve geçmişin birleştiği eğlenceli, komik ve romantik bir kitap olan Yakut Kırmızı, Pegasus Yayınları’na ait harika kitaplardan biri daha.




Gwendolyn, kendi halinde, ailesi sorunlu, kendi sorunlu tipik bir kitap karakteriydi. Geniş ailesiyle birlikte, büyük evlerinde, kuzeni Charlotte’un gölgesinin ardında yaşayarak hayatını sürdürüyordu.
Cahrlotte demişken ondan biraz bahsetmek istiyorum. Kendisi kitabın cadalozu. Kıskaannnçççç, paçozzzz, siniirrrr, kibirliiii…. öyle pislik bir tip kendisi :D
Gwendolyn, Charlotte’un gölgesinin ardında yaşıyordu çünkü Charlotte, Newton’un yaptığı hesaplamalara göre, son zaman yolcusu, yakut. Küçüklüğünden beri bunun için eğitiliyor ve artık 16 yaşında olduğuna göre, yakın bir zamanda zaman yolculuğu yapması bekleniyor.


Newton araştırmasından bahsetmek istiyorum. Newton’un hazırladığı bir çeşit zaman çizelgesine göre, Charlotte’un doğduğu tarihte, onun ailesinin bir kız çocuğu oluyor ve bu kız çocuğu son zaman yolcusu oluyor. Adam zeki, tutturmuş. Yapmış olmuş... mu acaba?
Adam bulmuş bulmasına ama şunu hesaba katmamış, o ailede, o tarihte doğan iki 16 yaşında kız çocuğu var. Gwendolyn’nin annesi onu korumak için doğum tarihini değiştirmiş. Pardon ama salak mısın? Hayır belgelerde doğum gününü bir gün sonra yazınca ne oluyor, kızın kaderi mi değişiyor? Sanki kızı okula bir yıl geç yazdırmak için oynama yapıyor belgelerde :D

Her neyse sonuçta son zaman yolcusu yakutun Gwendolyn olduğu ortaya çıkıyor ve Charlotte çıldırıyor :D Ayy ne üzüldük :D
Ancak Gwendolyn bu durumdan hiç memnun değil çünkü sıradan bir kız olmak istiyor ve bir zaman yolcusu olmanın, sıradan olmakla uzaktan yakından alakası yok.


(Bu da Gwendolyn’den, Newton’a gelsin :D)

Efenim, 21. Yüz yılın tek zaman yolcusu elbette ki Gwendolyn değil.  Yakışıklı baş rolümüz Gideon burada olaya dahil oluyor. Kendisi, kibirli, ukala, kendini beğenmiş, sersemin teki. Tam benim tipim :D Bu nedenle kendisiyle 1920 yılına gidip evlenmeyi planlıyoruz :D Offf yine konudan saptım :D


Gideon, Gwendolyn’i bir süre hiç benimseyemiyor.
“ ‘ Senin gibi kızlar, yalnızca saç modelleri, giysiler, filmler ve popstarlarla ilgilenir. Sürekli kıkırdaşıp gruplar halinde tuvalete gidersiniz. Bir de Marks and Spencer’dan beş poundluk tişört aldığı için Lisa’nın dedikodusunu yaparsınız.’ ”


Pardon ama hayatın boyunca doğru düzgün tanıdığın tek kız Charlotte, o da bu anlattığın tipin aynısı olmasına rağmen sana yalakalık yapmak için saf ayaklarına yatan bir kız. Sen neyin kafasındasın? Ayrıca ben olsam ben de Lisa’nın dedikodusunu yapardım. Kızım Marks and Spencer’da bir tişörte o kadar para verilir mi? Deli misin? :D


Gideon, bir türlü alışamıyor Gwendolyn alışamamasına ama kız da onu kendine çeken bir şey var. Saf, salak bir şey ama komik, eğlenceli bir tip. Ayrıca inatçı ve Gideon’a kafa tutuyor. Eh, eğer bir kız kafa tutuyorsa çocuk ona aşık olur. Kitapların değişmeyen kurallarından biridir bu. Gel gör ki Gideon da bildiğiniz öküzlerden değil :D
Gideon ve Gwendolyn birlikte ilk zaman yolculuklarına çıktıklarında saldırıya uğruyorlar ve zaten Kont’a gıcık olan Gwendolyn, bu olaydan iyice tırsıyor, kıllanıyor.
Bence o Kont’un bir numarası var. Kesin pisliğin teki. Zaten hayal ediyorum ben, göbekli, komik bir peruk takan, kibirli herifin teki o :D Öylelerinden korkacaksın :D


Kitabın sonun açıkçası beni çok tatmin etmedi. Nasıl desem… eksik gibiydi. Bu durum daha önce de başıma gelmişti ve ben yine kitabı geri iade edip paramı geri almak ve bana bitmiş kitabı vermelerini söylemek istedim. Tam olay başladı dediğim yerde kitap bitince hoş olmadı açıkçası.

Çoğu insan kapağına bakarak kitabı çocuk kitabı sanıyor ama değil. Alakası yok  :D Bence Gideon çocuklardan uzak tutulmalı ve +18 ilan edilmeli. Zaten  düğünden sonra ona sokağa çıkma yasağı vereceğim :D Onun için kalp krizi geçirme hakkına bir tek ben sahibim çünkü :D
Yakut Kırmız, sonu hariç, beni oldukça tatmin eden bir kitap oldu. Alıp okumanızı öneriyorum. Bir Alman kitabı olan Yakut Kırmızı’nın Almanya da filmi çıktı. Ben İngilizce versiyonunu izledim. İsteyen olursa linkini tekrar bulup paylaşabilirim ama izlememenizi öneririm çünkü üç kitap karıştırılmış ve film çok ta iyi olmamış açıkçası. Yine de sizin tercihiniz :)










a Rafflecopter giveaway

Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.