Ayır-Aç #1


Ayır-Aç bölümümüzün ilk yayını ile karşınızdayız.Yapımını ilk göstereceğim ayraç oldukça basit ve sıradan ama kullanışlı bir şey olacak :)



*Malzemeler*
-Karton
-Beyaz kağıt
-Kurdele
-Makas
-Falçata
-Çift taraflı bant veya pirit
-Metal cetvel
-Kurşun Kalem
-Renkli Kalem

-Delgeç



İlk yapmanız gereken şey ayracınızın boyutlarını belirlemek. Bunun için eski bir ayracınızı kullanabilirsiniz. Ben 16x6 ölçülerini kullandım.


Daha sonra kartonunuzun üzerine seçtiğiniz ölçülerde, kurşun kalem ve cetvel yardımıyla, çizgiler çekin.


Kartonu sert bir zemin üzerine yerleştirin.
Metal cetveli çizgilerin üzerine yerleştirin ve ardından falçata ile düzgünce kesin.


Kestiğiniz kartonun en üstüne, ortalayarak, delgeciniz ile bir delik açın.


10 ya da 15 cm -sizin tercihinize kalmış- uzunluğunda bir kurdele kesin ve kartonunuzda açtığınız delikten geçirip düğüm atın.


Bir beyaz kağıdın üzerine, kartonunuzun ölçüleriyle orantılı, ancak daha küçük ölçülerde çizgiler çekin. Ben kartonu 16x6 ölçülerinde kestiğim için beyaz kağıdı 14x4 ölçülerinde kestim :)


Beyaz kağıdı çift taralı bant ya da pirit yardımı ile kartonun üzerine yapıştırın. Beyaz kağıdınızın üzerine renkli kalemle bir yazı yazmanız gerek ancak ne yazacağınız size kalmış elbette :)


Ben en sevdiğim kitaplardan biri olan 'Yüreğim Seni Çok Sevdi' nin sonunda bulunan o mükemmel dörtlüğü yazdım kendi ayracımın üzerine.

"Bir adın kalmalı geriye
Bir de o kahreden gurbet
Beni affet
Kaybetmek için erken, sevmek için çok geç..."











Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.