Origin-Kitap Yorumu


After the successful but disastrous raid on Mount Weather, he’s facing the impossible. Katy is gone. Taken. Everything becomes about finding her. Taking out anyone who stands in his way? Done. Burning down the whole world to save her? Gladly. Exposing his alien race to the world? With pleasure.
All Katy can do is survive.
Surrounded by enemies, the only way she can come out of this is to adapt. After all, there are sides of Daedalus that don’t seem entirely crazy, but the group’s goals are frightening and the truths they speak even more disturbing. Who are the real bad guys? Daedalus? Mankind? Or the Luxen?
Together, they can face anything.
But the most dangerous foe has been there all along, and when the truths are exposed and the lies come crumbling down, which side will Daemon and Katy be standing on?

Lux serisinin 3. Kitabı Opal, kapıların kapanıp, Katy’nin SD’nin elinde mahsur kalmasıyla bitmişti.
Deamon'ın son sözleri hepimizi 4.kitap çıkmadığı için delirtmeye yetmişti ve sonunda serinin 4.kitabı Origin, yurt dışında yayınlandı.
Tabi kitap yayınlanalı ve ben alıp okuyalı biraz oldu ama zamanım yoktu özür dilerim :(



Deamon delirmek üzere. Katy’i kurtarmaktan başka hiçbir şey düşünemiyor.
Çocuğu durdurmak mümkün değil. Konuşuyorlar olmuyor, odalara kilitliyorlar olmuyor. Aşık çocuk ne yapsın.
Ben Dawson’ı burada anlamakta güçlük çektim. Bütün bunlar sen Bethany’i kurtarabilesin diye oldu şimdi neden Deamon’ı durdurmak istiyorsun?
Dawson’ın Deamon’ı durdurma çabaları hiçbir işe yaramadı doğal olarak.
Bu sefer sıra Dee’de. Ancak onun da çabaları işe yaramıyor. O da kendi vicdan azabına doymasın. Katy senden o kadar özür diledi dönüp yüzüne bile bakmadın. Gittin Ash’le kıkırdaştın Andrew’la fingirdeştin. Pardon o sana destek oluyordu değil mi?

Her neyse. Deamon’ı sonuçta kimse durduramadı. O, Katy’i kurtarmak için her şeyi yapmaya hazır.


Kitap hem Deamon’ın hem Katy’nin ağzından anlatılmıştı.

1.kitapta olayın bir Luxen-Arum savaşı olduğunu düşünmüştük. 2.kitapta Arum-Luxen savaşı devam ediyordu ama işin içinde SD’de vardı. 3. Kitapta Arumların kukla olduğunu ve esas yılanın başının SD olduğunu öğrenmiştik.
Bu kitapta ise her şey Luxen-SD savaşından ibaret.

Öncelikle kitabın adının nereden geldiğini açıklamak istiyorum. ‘Origin’ yani bir Luxen ve mutasyona uğramış bir insanın, ki bunlar Deamon ve Katy oluyor, çiftleşmesi sonucu doğan bebek ki bu kitapta Deamon ve Katy’nin sık sık ‘çiftleşme’ eylemini gerçekleştirdiğini belirtmek istiyorum.
Ayrıca şunu da eklemeliyim ki ‘çiftleşmek’ dediğim için kendimden çok tiksiniyorum :D

Deamon Black zaman içinde kişilik olarak evrim geçiren tek Luxen herhalde.
Shadows’da evin babası, Opsidiyen ve Oniks’de kimi zaman bir öküz, kimi zaman mahallenin delisi ve kimi zamanda ağzımızın suyunu akıtan seksi uzaylı, Opal ve Origin’de ise Katy’e sırıl sıklam aşık, romantikliğin dibine vurmuş, bazen Katy’e söylediği güzel sözler yüzünden başımı tutucu bir öğretmen edasıyla sallayarak ‘olmadı bu Deamon’ dememe sebep olan bir Deamon.
Ha bunların yanında son iki kitapta öküz değil mi, evet öyle. Hala komik ve ukala ama niye aşık olmuş bu çocuk? Olmasaymış, zaten bence olamamışta. :D


Deamon’ın sık sık söylediği aşırı romantik sözlerin beni sıktığını sizde anlamışsınızdır.
Deamon beni sıktı demedim sakın yanlış anlamayın. O yine komik ve eğlenceliydi. Kitabı okurken sık sık kahkaha atmama sebep oldu.

"Söyle" diye fısıldadım
Eli bel kemiğimin üzerinde gezindi ve bir titreme dalgası oluşturdu "Neyi söyleyeyim, kedicik?"
"Biliyorsun"
Çenesi saçlarımın arasında gezindi "Ben...arabam Dolly'i seviyorum"
Dudaklarımı büzdüm "Onu değil"
"Ah" Ses
i masum bir tona büründü "Biliyorum. Hayalet Avcılarını seviyorum"
"Çok öküzsün"
Hafifçe güldü "Ama beni seviyorsun"
"Seviyorum" Omzunun üzerine bir öpücük kondurdum.


"Sana bir şey aldım"
"Taşınabilir küvet mi?"
"Daha iyisi" Uzaylı bebeği ona uzattım "Sana beni hatırlatsın"
"Aynen sana benziyor. Ona DB diyeceğim"

*ÇOK FENA SPOILER* (yaratıcılıkta sınır tanımıyorum)

Black kardeşleri göreniniz duyanınız varsa hemen en yakın akıl hastanesini arasın.
Neden mi?

1) DEAOMON KATY’E EVLENME TEKLİFİ ETTİ!
2) DEAMON VE KATY EVLENDİ
3) BETHANY HAMİLE
4) DEE ARCHER’I GÖRDÜ VE SANİYESİNDE ONU ÇIPLAK HAYAL ETMEYE BAŞLADI 
(kardeşlerinin genleri bu kıza yaramıyor)

Ya bir yürüyüp gider misiniz? Bir deneyin görmek istiyorum nasıl yapıyorsunuz. Tamam bu kötü bir espriydi :D
Ya daha yaşınız kaç başınız kaç. Deamon, Dawson?
Luxen beyinleriniz ne zaman işlevlerini kaybetti?
Ayrıca Dawson, kardeşinin SD’nin elinde olduğu onca ay, işin gücün yok oturup Beth’i hamile mi bıraktın? :D Töbe ya :D


Ve Deamon. Ah Deamon ah. En gerekli zamanlarda öküzün önde gideni oluyorsun ama şimdi romantik olacağın tuttu. :D

Dee’ye gelince. Kızım sen niye her gördüğün erkeği çıplak hayal ediyorsun. Hayır bunun hırlısı var hırsızı var Origin’i var.

"Sen farkında olmadan aklını okuyabiliyor"
Dee'nin yüzü bir anda kıpkırmızı oldu "Ah,Tanrım!"
"Ne?"
Elleriyle yüzünü kapattı "Aşağıda geçirdiğimiz tüm süre boyunca onu çıplak hayal ettim"


Kitabı e-book ve İngilizce olarak okudum. İngilizce okuduğum için kitabın sonunu anlamakta biraz güçlük çektim. Kitabı bütün olarak anladım ama son kısmında olaylar benim için biraz karıştı. O yüzden heyecanlı bitip bitmediğiyle ilgili yardımcı olamayacağım. Ancak kitap yine çok eğlenceli bir kitap olmuştu. Zaten yazarı Jennifer L. Armentrout. Başka türlüsü mümkün değildi. Kitap yakın zamanda Türkiye'de de yayınlanacak. O zaman sonunun nasıl bittiğini size söyleyebilirim :D
Yorumuma kitaptan en sevdiğim replikle son veriyorum.

"Ben Dee Black. Deamon olarak bilinen öküzün kız kardeşiyim" Kocaman gülümsedi "Ama sen büyük ihtimalle bunu zaten biliyorsun"
"Onun kardeşi olduğunu mu yoksa onun bir öküz olduğunu mu?" diye sordu Archer masumca. "Cevabım, ikisi içinde, evet"
-Archer ve Dee, Lux #4 Origin



Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.