Percy Jackson ve Olimposlular: Canavarlar Denizi-Film Yorumu


Percy Jackson ve Olimposlular serisinin ikinci kitabı Canavarlar Denizi'nden uyarlanarak çekilen film kitabı okumayan biri için harika bir filmdi. Alsında okuyanlar içinde harikaydı ama kitaptan nasılda uzaklaştıklarını ve seriyi topluca bitirdiklerini görmek biraz üzücüydü.



Öncelikle iyi özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
Oyuncular harikaydı. Bu filmde Annabeth'in saçının sarı olması hoşuma giden ilk şey.
Birinci filmde koyu renk saçlı olması çok yanlıştı.
Clarisse'yi daha erkeksi bir karakter olarak bekliyordum ama bu hali de güzeldi.
Tyson tam beklediğim gibiydi. Hatta beklediğimden daha iyiydi.
O kiklop benim kitapta en sevdiğim karakterlerden biri olmuştur hep.
Tanrı Dionysos ve Hermes müthişti. Onlara kesinlikle çok güldüm. Zaten kendileri benim favori Yunan tanrıları listemde. Poseidon ve Apollo listede yer alan diğer tanrılar.
Film efektleri, animasyonlar vs çok hoşuma gitti. Bir de 3D izledim ben daha zevkli oldu.
Kamp zaten birinci filmde de tam melez kampı gibiydi. Bir de Kronos'un lahidi var.
Göz alıcıydı!
Son olarakta Delphi kahini tam da kitapta anlatıldığı gibiydi.

Beğenmediğim yönlere geçmek istiyorum
Film olduğu için en başta değiştirilen bir kaç şey gözüme çarpmadı. Mesela Dionysos kamptan gönderilmedi ve Tyson'ın gelişi farklıydı. Percy ona kitaptakinden daha iyi davranıyordu ama bunlar dediğim gibi çok gözüme batmadı.
Film gayet iyi gidiyordu ta ki ben Luke'un gemisinde bulunan, melez kampından kaçıp Kronos'un tarafına geçenlerin arasında Sienna'nın adını duyana kadar.
Onu gizli tutmaları gerekmiyor muydu?
Onların bileceği iş tabi ama diğer kitapları da film yapacaklarsa sanki son kitapta Sienna'ya ihtiyaçları vardı ha ne dersiniz?
Kıvırcık var birde. O Pan'ın peşinden gitmemiş miydi? Orada kiklop yakalıyodu filan bunu?
Hadi onuda filme çevirirken yaptılar filan diyelim kabullenelim. Kiklop olayı filan gayet kabullenilebilir oluyor o zaman.
Ama adamlar KRONUS'U UYANDIRDILAR!!!
Benim bildiğim uyanmadan durduruyordu Percy.
Kronos uyandı, Percy onu tekrar öldürdü, Luke'u da asla kurtulamayacağı bir yerde bıraktılar.
Acaba buradan 3.filme nasıl bağlayacaklar çok merak ediyorum ya da diğer kitaplara.
Thaila'ya da hiç beklediğim gibi değildi ama onu da kabullendim.
Ama KRONOS UYANDI!!!!
Bir de Kirke'nin adasına gidiyorlar ve ona yakalanmıyorlar mı?
O zaman buradan Olimpos Kahramanları serisinden umudu kesmemiz gerektiğini sonucuna varabiliriz. Çünkü seride bununla bağlantılı bir olay var.
Bilemiyorum onu da çekseler bile çıkartabilirler.

Kitap uyarlaması filmler hep böyle oluyor kabul. Çoğu sahne çıkarılıp değiştiriliyor ama genelde sonları ya ilk filmden bağlanıyor ya da kitapla aynı oluyor. Böyle saçma sapan alakasız sonlar.... bilemiyorum doğrusu.

Bu kitabı okuyan biri olarak benim görüşlerim. Onun dışında film çokkkk güzeldi.
Hele o Luke'un cool tavırları yok mu? :D
Percy'e bir 'Ne yapıyorsun sen orada? Tepemde yürüme' değişi vardı off offf :D

Ben 3D olarak izledim ve film Türkçe dublajdı. Normalde Türkçe dublaj film kesinlikle izlemem ama dublaj harikaydı. Hiç de bunaltmadı aynen orjinal dilde izler gibi izledim.
Filmi izlemediyseniz izlemenizi öneririm ama dediğim gibi eğer kitabı okuduysanız bu kısımlar sizi biraz rahatsız edebilir.


Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.