Gerçek Renkler-Kitap Yorumu


Bir gün gelir, en yakınlarınız size sırt çevirebilir;
Kız kardeşiniz bile…

Dünyanın dört bir yanında kadınlar Kristin Hannah’nın Ateşböceği Yolu romanını okuduktan sonra güldüler, ağladılar ve arkadaşlarının değerini bir kez daha anladılar.
Yazar bu kez kız kardeşlerinin dokunaklı, muhteşem ve karmaşık dünyalarını keşfe çıkıyor…
Gerçek Renkler, New York Times’ın çok satan yazarı Kristin Hannah tarafından şimdiye dek anlatılan en kışkırtıcı, en etkileyici ve en yürek burkan hikaye.
Kimliğiyle özdeşleşen parlak kalemi ve unutulmaz karakteriyle yazar, birbirine kenetlenmiş dünyaları kıskançlık, ihanet ve türüne nadir rastlanan bir ihtirasla darmadağın olan üç kardeşin hikayesini anlatıyor.



Bir kitap yorumuyla daha karşınızdayım :))
Kristin Hannah benim en sevdiğim yazarlar listemde oldukça yüksek bir yerde.



Dili ve hikayeleri beni benden alıp götürüyor ve ne yapıyor? Tabi ki ağlatıyor :D Zaten bu ara okuduğum her şeye ağlıyorum. Hadi hayırlısı.
Kitap üç kız kardeşin hikayesini anlatıyor. Winona, Aurora ve Vivi Ann.
Annelerinin ölümünden sonra başlıyor her şey. Winona bir an da küçük kız kardeşi Vivi Ann’i kıskanmaya başlıyor ve Aurora yani ailenin yatıştırıcı kardeşi arada kalıyor.
Winona kendine güveni olmayan, hayattan çokta zevk almayan ve fazla kilolarıyla ciddi sorunlar yaşayan, bekar ve başarılı bir avukat. Aurora ise evli ve iki çocuk sahibi ama hayatının sıkıcılığı ve evliliğinde ki tutku eksikliği yüzünden mutsuz bir kadın. Vivi Ann yani kardeşlerin en küçüğü babasının çiftliğinde atlarla ilgilenen ve hayatını rodeolara katılarak devam ettiren biri.
Ortalık Winona’nın çocukluk aşkının şehre dönmesiyle karışıyor. Winona hala ona karşı bir şeyler hissediyor ama Winona’nın çocukluk aşkı Luke, Vivi Ann’e tutuluyor.
Winona gururundan, kız kardeşine hiçbir şey söyleyemiyor ve onların mutlu ilişkilerini acı çekerek izliyor.
Winona kıskançlığından bir türlü Vivi Ann ve Luke’un ilişkisini kabul edemiyor hatta Vivi Ann barda başka bir adamı öpüp sonra Luke’la nişanlandığında iyice kontrolden çıkıyor.
Bir gün Vivi Ann barda öptüğü adamın yani Dallas’ın çiftlikte onların yanında çalışmaya başlamasıyla onun çekimine karşı koyamıyor ve Luke’u aldatıyor. Winona’da hemen Luke’a söylüyor.
Dallas ve Vivi Ann kaçıyor, Luke her şey için Winona’yı suçluyor ve Winona’da kendini eve kapatıyor.
Zavallı Aurora’da ortalığı toparlamaya çalışıyor.
Hayır benim anlamadığım bu Luke neden suçu Winona’ya attı. Tamam, gidip Luke’a yetiştirmesi, kız kardeşinin yanında olmaması biraz olmamıştı ama yani Dallas’la işi pişiren Vivi Ann, kızın ne suçu günahı var. Tek günahı sen sevmek. Kılıbık Luke!

Vivi Ann, Dallas’la evlenip geri dönüyor. Ablasını affetmiş ama Winona, kardeşinin Luke’u aldatmasını kabullenemiyor.
Bu kızın ciddi psikolojik problemleri var.Bir ara gideyim de Vivi Ann senin kız kardeşin diye hatırlatayım düşündüm ama dedim şimdi Winona için kendimi üzmeye deymez.
Hayır bir de şişkoyum şişkoyum diyor ama yine homini gırtlak, homini gırtlak. Sürekli elinde bir dondurma, yok ben depresyondayım, dondurma verin bana, içelim güzelleşelim modu olmuyor yani Wino! Benim de fazla kilolarım var ama ben ne yapıyorum… tabi ki dondurma yiyorum :D ama az yani :P
Neyse, Winona hasedinden çatlıyor ya şimdi, Dallas’ı haksız yere hapse attıklarında kılını kıpırdatmıyor bu yüzden pis cadı.
Vivi kucağında çocuk kaldı ortada. Aurora ve Vivi, Winona ve babalarına taraf alıyorlar.
Baba da baba olsa bari.
Yıllar sonra Vivi ve Dallas’ın *aşkım*  çocukları Winona teyzesinden yardım isteyince aklı başına geliyor. Bir dur diyor artık. Wino diyor, mal mısın? Hatun kız kardeşin. Kendine gel.
Tabi ki mutlu sona kavuşuyorlar. Nasıl olduğu hakkında pek bir bilgi vermek istemiyorum ama şunu da paylaşmadan geçmeyeceğim.

“Beklemek bitti artık,” dedi annem. “Bu aile yeterince bekledi. Kâğıt oynamak isteyen var mı?”
“Evet” dedi babam. “Oğluma poker oynatmayı öğretmenin vakti geldi”

Kitaptan bana geriye Dallas’ın aşkı kaldı. O nasıl bir insandır öyle. Hayır bütün Kızılderililer öyleyse ben de bir tane istiyorum. Acaba bir çiftlik kursam Dallas iş başvurusu yapar mı? Yaparsa yol, su, yemek, sigorta, nüfus cüzdanım ne isterse veririm :D Düğün masrafları benden :D

Bir yorumun daha sonuna geldik.
Hepinizi öpüyorum :*


Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.