Büyü Ustası-Kitap Yorumu



Bir sadakat dersi, entrika üzerine bir uzmanlık eğitimi.

Yelena şu ana dek hayatta kalmayı başardı. Çocukken kaçırıldığı, gençliğinin başında hapse atılıp çeşnici olmak şartıyla serbest bırakıldığı düşünüldüğünde yeterince acı çektiğini düşünebilirsiniz.
Fakat hayır.
Ixiada yasaklı büyü güçleri ona bir idam fermanı getirdi. Tek şansı Sitiaya, doğduğu yere dönmek. Ancak Sitia ona çok yabancı bir yer. Burada güçlerini kontrol edemiyor. Başıboş bir büyücü korku salıyor ve kurban olarak Yelenayı seçiyor.

Büyü Becerileri Yelenayı Kurtaracak Mı...
Yoksa sonunu mu getirecek?

Yelena'nın hikâyesi Zehir Ustasının ardından Büyü Ustası ile devam ediyor.



Usta serisinin ikinci kitabı Büyü Ustası çığlıklar atarak okuduğum kitaplar listesinde yerini aldı. :))
Neden mi?
Çünkü Valek daha tatlı. Çünkü ortalık daha çok karışık. Çünkü Yelena hala ölmedi ve ÇÜNKÜ Yelena gittikçe daha çok saçmalıyor.



Şimdi öncelikle belirtmek istiyorum ki Yelena Irys’le birlikte Sitia’ya gitti. Bunu zaten biliyorsunuz.
Irys ve o bir çeşit telepatik bağ ile iletişim kurabiliyorlar. Bu Yelena’nın büyücü güçleriyle alakalı. Şu aşamada henüz güçleri ve nasıl kullanacağı konusunda bir fikri yok. Zaten her hangi bir konu hakkında bir fikri yok bence onun. Kafası mı karışmış ne?
Irys, Yelena’yı ailesinin yanına götürüyor. Yelena Zaltana klanının bir üyesi. Annesi ve babası havalara uçuyorlar. Kızımız döndü yaşasın modundalar ama tabi Yelena tanımıyor ailesini. Hep Mogkan’ın suçu buda. Sen git kaçırmak için Yelena’yı seç. Deli mi ne?
Her neyse bir de kızımızın bir erkek kardeşi var. Leif. Bu çocuğa da üzülsem mi küfür mü etsem bir türlü karar veremiyorum doğrusu.
Leif, Yelena’nın kaçırıldığı gün oradaymış. Yıllardır onu arıyormuş falan filan ama ne oluyor güçleri sayesinde Yelena’nın bir katil olduğunu anlıyor ve ondan nefret ediyor. Hayır git bir sor bakalım sen o adamı niye öldürdün?
Bir de bu Leif yüzünden kaçırılmış Yelena. Kıskançlığından Mogkan’ın onu kaçırmasına müsaade etmiş.
Bir savaş başlıyor ki aralarında sormayın. Casus diye veriyor bu kızı Cahil’in eline.
Cahil’de Ixia kralının yeğeni. Tahtı geri istiyor.
Yelena Valek’imin öğrencisi tabi hemen kaçıp tuzak kuruyor Cahil’e ve anlaşma yapıyor. Saraya birlikte gidiyorlar. Yelena sarayda Irys’le buluşuyor ve eğitimine başlıyor.
Düşmanları yine her yerde Yelena’nın. Cahil, Leif, birinci büyücü, Marrok.
Valek’in özlemi ekleniyor bir de bunların üzerine. Sonra bir gün öğreniyor ki Komutan,Sitia’ya geliyor.
Yelena heyecanlı acaba Valek’te gelir mi diye ama Sitia’da herkes Valek’ten nefret ediyor. Hatta Yelena’nın annesi bile. (Hihihi Valek bana kaldı :D) Büyücü katili olarak anıyorlar aşkımı. Sizsiniz büyücü katili!
Valek’in gelişi kesin değil Yelena için. Yelena Komutan’ın gelişini beklerken eğitimine devam ediyor.
Bilin bakalım Yelena binicilik eğitimini kimden alıyor? Tabi ki Cahil’den
Burada bir noktaya değinmek istiyorum. Spoiler içerir ona göre.
Cahil ve Yelena düşmanlarken ve Cahil, Yelena’nın casus olduğuna inanırken birden ona çıkma teklifi etmesi olmamıştı bence. Hadi Cahil, Yelena’dan hoşlanmaya başladı, peki neden o olay o kadar kısa oldu? Yani bir araya eklenmiş, öylesine bir olay gibi gösterilmiş. Bence olmamıştı.

Sitia’da bir psikopat geziyor. Genç kızları kaçırıyor. Günlerce işkence ediyor, tecavüz ediyor ve sonra da öldürüyor. Sonra öğreniyoruz ki gücüne güç katacak bir büyü için yapıyor bunu. Ferde diye anıyorlar onu.
Yelena’nın ruh-bulan olduğu dedikodusu yayılınca Ferde  bu sefer de Yelena’nın peşine düşüyor.
Yelena hiç söz dinlemiyor. Irys sürekli ‘yapma Yelena, etme Yelena, hazır değilsin Yelena’ diyor ama kızımız akıllanmıyor ve sürekli başını derde sokuyor….derken Komutan’ın elçisi Sitia’ya geliyor. Güya o elçi komutanın kız kardeşi. Biz de yedik :P :D
Yanında biri daha var ve Yelena, ilk bakışta o kişinin kılık değiştirmiş Valek olduğunu anlıyor. Yanlış anlamayın onu o halde tanımanız imkansız ama Yelena ona aşk gözüyle bakıyor. Iyyy ne iğrenç bir insan olup çıktım ben böyle :D
Valek beni yine büyülüyor. Kitabın yarısı boyunca onu gelmesini bekledim ve beklediğime değdi.
Bir tek… hayır yani neden sürekli sevişip durmak zorundalar :D Valek’i olan var olmayan var. Töbeee :D
Valek her zaman Yelena’nın arkasında olduğunu bir kez daha kanıtlıyor ve ona yardım ediyor.
Buradan sonrası kitabın sonu artık o yüzden anlatmıyorum. Aslında söylesem mi kitabın sonunu? Öyle bir kötülük yapsam ne dersiniz? :D
Tamam tamam. İşte böyle Kitabın içinde sadece ‘Valek’ yazsaydı bile aşık olurdum kitaba. :D

Hepinizi öpüyorum :*


Okur Yazar

Kitap delisi, blogger... Hem okur hem yazar. 1995 doğumlu, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi.